Wat had beter gekund bij de O2?

Captain Hook

Forumguru
Nou weinig? Pon stelt wel de auto's samen voor NL, ze bepalen de pakketten ook
Idd. Zo is (blijkbaar) de Pon modelpolitiek om de niet-zichtbare veiligheidsaspecten van een auto gewoon weg te laten.

Ik noem daar ESP (in de ons omliggende landen standaard) of trommelremmen ipv schijfremmen achter.
Alles voor de marge. :biggthumpdown:
 

sitechris

Donateur
Wat kan beter:
- Geluidsisolatie wielkasten
- Zijwindgevoeligheid
- Geluid radio (plaatsing speakers)
- Een minder diefstalgevoelige navi
- Optie toevoegen dat je spiegels ook kunt inklappen
 

LenK

Forumguru
Wb meer instellingen via Maxidot. Daarvoor is het schermpje dan veel te klein. Het wordt dan ws erg ingewikkeld. Je kunt niet veel op het scherm kwijt dus het worden dan ws erg veel menu's en submenu om alles gestructureerd aan te bieden.
En de knop bediening schiet te kort. Vgl met bijvoorbeeld veel laserprinters. Je blijft op de knoppen aan het drukken voor je de optie hebt die je wil aanpassen.
Via een groter touch screen kom je verder, maar dan praat je niet meer over de bestaande maxi-dot.
 

Captain Hook

Forumguru
Wb meer instellingen via Maxidot. Daarvoor is het schermpje dan veel te klein. Het wordt dan ws erg ingewikkeld.
Dat ben ik niet met je eens. Het display van menig IT-device is beperkter qua omvang. (maar daar kun je vaak met een webbrowser tegenaan praten).
MaxiDot is een matrixdisplay daar kan voldoende info op. Wel zo maken dat het ECHT alleen maar kan als de auto stilstaat.:ahum:

Idee: waarom niet de hele Maxidot config benaderbaar maken met een webbrowser? Via je mobieltje of laptop de hele configuratie van je auto doornemen en aanpassen! :super:
Desnoods 1 x per kwartaal een speciale dag bij de dealer: "kom naar de Skoda MaxiDot config dag!" "Leer alle ins en outs van uw auto kennen en stel alles gelijk naar wens in" "Voor de kinderen gratis balonnen + button"
 

FredV

Banned
. Je kunt niet veel op het scherm kwijt dus het worden dan ws erg veel menu's en submenu om alles gestructureerd aan te bieden.
.
Even off topic.
Dit is het manco van vele gebruiksaanwijzingen. Er staat wel dat je ergens iets kunt wijzigen, maar wat je wijzigt blijft vaak onduidelijk. Ook daarin kunnen de handleidingschrijvers zich eens beter in kunnen verdiepen.
 

flip

Lid
ESP is wel extra in België (volledig onterecht, BTW): dit was de eerste optie die er bij mij zeker bij moest! Onbegrijpelijk dat dit nog niet veralgemeend is. Youtube is daar een overtuigend bewijs van.
@Lenk: die Mazda heeft echt ook wel nadelen tov de O2 (om je niet te lang te doen zweven...): wegligging, verbruik, enz.
 

LenK

Forumguru
Zou met niet verbazen als Captain Hook binnenkort een uitnodiging van Pon krijgt voor de functie van after sales manager :xyxthumbs:
Met mooie full options Octavia Combi van de zaak :winkie:
 

hemi24

Forumguru
Komt er dan ook in z'n functieprofiel te staan dat hij actief dient te lezen op het forum?!? ;)
 

Captain Hook

Forumguru
Zou met niet verbazen als Captain Hook binnenkort een uitnodiging van Pon krijgt voor de functie van after sales manager :xyxthumbs:
Zou mij wel verbazen, want ik ben veels te nuchter en rationeel voor een sales functie. :smirk:

Aan de andere kant, laat maar komen, ik ben benieuwd. (heb toch niet zoveel omhanden momenteel)
 

Falcon

Donateur
Laten wij alsjeblieft de discussie Mazda vs Skoda even buiten dit topic zetten.

Lijkt mij best een eigen topic waard.

Ontopic:

- Zijwind indd Chris... dat is inderdaad ook 1 die ik op de lijst had willen zetten! Maar daar kun je helaas niks aan doen.

Wel hoop ik met de Octavia 3 de bovenstaande "problemen" opgelost worden! Ze hebben in iedergeval de achterkant schuin omhoog lopen .. dus waarschijnlijk geen hulpveren meer nodig! :)
 

Captain Hook

Forumguru
Om ff terug te komen on-topic.
Het verbaast mij altijd dat goed bedoelde opmerkingen/commentaar om een product of een dienst te verbeteren (afkomstig van kundige gebruikers) vaak volkomen ge-ignoreerd worden. Zo in dit geval een automobiel, maar het geldt natuurlijk voor veel meer technische producten.
In veel gevallen hoeft het niet of nauwelijks geld te kosten, maar kan het heel veel goodwill en positieve tevredenheid opleveren.

ps: ik heb vandaag om ca. half drie dit topic geopend en nu al meer dan 300 hits en soms meer dan 10 leden online lezende... Is dat een nieuw record?
 

hemi24

Forumguru
Antenne met lange spriet had van mij ook wel in het museum gemogen, zeker de pre-FL uitvoering die je plat moest leggen!

En wat ik mis na de facelift: de donkere band bovenin de voorruit!!!
 

Captain Hook

Forumguru
Dat van die zijwindgevoeligheid heb ik eigenlijk nooit gemerkt. Is dat niet heel erg afhankelijk van de motorisering (= gewicht op de voortrein) en de toegepaste bandenmaat?
Vond juist dat ik mijn O2 rustig met het stuur los, de weg kon laten volgen. Bij onze oosterburen diverse malen gedaan. De auto op cc (b.v. zo rond de 130-140km/h) en dan volgt de O2 gewoon keurig de weg. Op sommige stukken Autobahn heb je van fijne langsgroeven, die volgt je auto gewoon braaf. Zelfs flauwe bochten worden, zonder handen aan het stuur, keurig gevolgd.
Uiteraard niet proberen tijdens het spitsuur!

Girls and boys; don't try this @ home! :2133:
 

LenK

Forumguru
Het verbaast mij altijd dat goed bedoelde opmerkingen/commentaar om een product of een dienst te verbeteren (afkomstig van kundige gebruikers) vaak volkomen ge-ignoreerd worden.
Blijft moeilijk. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Heb in de software gezeten.
Door het honoreren van een gebruikerswens kwam er van een andere kant weer de wens om die wijziging terug te draaien.
 

Falcon

Donateur
Wat dacht je van de optie dimmende buitenspiegels, die nu alleen nog maar via het visionpakket voor de berijder besteld kan worden ipv allebei. :(

Dat vind ik persoonlijk echt kl***.. want dat is toch 1 van de fijnere opties van mijn auto op dit moment!

Even een toevoeging:

- Climate Control van de Facelift kan niet meer op 0.5 graden ingesteld worden
 

yal

Lid
Antenne met lange spriet had van mij ook wel in het museum gemogen, zeker de pre-FL uitvoering die je plat moest leggen!

En wat ik mis na de facelift: de donkere band bovenin de voorruit!!!


Net een nieuwe voorruit laten plaatsen in onze pas nieuwe octavia (04-2010) met wederom een mooie zwarte band net zoals de vorige ruit. Wel bij de dealer laten doen ivm. evt. ellende met licht en regensensor.(verleden gehad met bora).

Van wind gevoeligheid heeft onze 1,8tsi combi eigenlijk geen last, met mijn bora pas toen de schokdempers en rubbers minder werden(bij ongeveer 160k).

grtn yal
 

Rallye

Forumguru
- (Sportstoelen) geven te weinig steun in de onderrug. (oplossing als je leer besteld is om even wat meer opvulling te laten doen. Stoelen zijn trouwens verder heel erg goed.
(...)
- De zachte metallic-lak

De eerste herken ik niet, de tweede wel. Mijn echtgenote weet zelfs met haar nagels krassen aan de deurkant van de portiergrepen te maken....

De stoelen zouden (zonder te kantelen) verder naar beneden moeten kunnen en de lendesteun mag er wat mij betreft uit. Als er (gelukkig gebeurt het niet veel) eens iemand anders in de auto gereden heeft en de rugleuning heeft geprobeerd te verstellen met de verkeerde knop..... ik draai dat rotding altijd helemaal weg. Hij steunt niet mijn lendenen (waar zitten die??) maar prikt in mijn rug.

Wat kan beter:
- Geluidsisolatie wielkasten
- Zijwindgevoeligheid
- Geluid radio (plaatsing speakers)
- Een minder diefstalgevoelige navi
- Optie toevoegen dat je spiegels ook kunt inklappen

Dat van die geluidsisolatie herken ik niet, de zijwindgevoeligheid ook niet. Mijn RS is stabiel tot de topsnelheid. Het geluid van de radio en de navi zou ik graag anders zien: de navi als optie bij een luxe radio (met een goed geluid). Ik heb geen enkele belangstelling voor een af-fabriek navi, maar zou wel graag een goede af-fabriek radio hebben. Nu kan dat niet: de navi is ook de beste (meest uitgebreide) radio. Spiegels inklappen is wat mij betreft niet nodig; sterker nog, je kunt beter een vandaal hebben die tegen je niet-ingeklapte spiegel trapt, dan tegen de wel ingeklapte.
 

LenK

Forumguru
Zachte lak is gevoeliger voor krassen maar bij steenslag ben je toch weer in het voordeel lijkt me omdat er dan minder snel stukken uit de lak springen.
 
Bovenaan Onderaan