Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

vinom

Actief lid
@Cees33
Even uit mijn hoofd. Ingesteld op 'voorin', midden tonen twee tikjes hoger. Subwoofer op 6 en Canton ook op 6. Als je hem op 'Allemaal' zet ipv bestuurder of voorin klinkt het voor geen meter.
 

anbu

Nieuw lid
1.0 TSI DSG Style Business Combi
  • Quartz Grey Metallic
  • Adaptive Cruise Assistant
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Panoramisch schuif-/kanteldak
  • Optical Parking Assistent (parkeercamera)
  • Tech Pakket
  • DAB+
  • Geen merk en type aanduiding op de klep
30-06 besteld, productie WK41, levering WK44 (voorlopig).

Productie datum blijft wel steeds schuiven (was WK39) en staat nog niet vast helaas!

Die fabrieken moeten nu toch onderhand wel weer op volle kracht draaien zo na de vakantieperiode.

Wat is jullie ervaring met de tijd die er zit tussen de definitieve productie week en de datum van levering door de dealer?
 
1.0 TSI DSG Style Business Combi
  • Quartz Grey Metallic
  • Adaptive Cruise Assistant
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Panoramisch schuif-/kanteldak
  • Optical Parking Assistent (parkeercamera)
  • Tech Pakket
  • DAB+
  • Geen merk en type aanduiding op de klep
30-06 besteld, productie WK41, levering WK44 (voorlopig).

Productie datum blijft wel steeds schuiven (was WK39) en staat nog niet vast helaas!

Die fabrieken moeten nu toch onderhand wel weer op volle kracht draaien zo na de vakantieperiode.

Wat is jullie ervaring met de tijd die er zit tussen de definitieve productie week en de datum van levering door de dealer?

Normaal gesproken heb ik altijd mijn wagen na bestelling binnen 12 weken ontvangen. Nu zit er ruim 15 weken tussen..
 

Tjariet

Nieuw lid
Ik heb mijn 1.4 TSI Ambition Business Combi in week 11 besteld en ik heb hem nog steeds niet. Nog nooit heb ik zo lang op een nieuwe auto moeten wachten als nu.
 

anbu

Nieuw lid
Normaal gesproken heb ik altijd mijn wagen na bestelling binnen 12 weken ontvangen. Nu zit er ruim 15 weken tussen..

Ik vond het ook al lang duren maar heb in principe dus niks te klagen, zeker niet als ik zie hoe lang @Tjariet al aan het wachten is

Heb gelezen over problemen met aanvoer van lichtunits voor de Ambition modellen, die hebben nu de Style achterlichten gekregen en er waren problemen met levering van de velgen maar volgens mij betrof dat de 17" Trius en niet de Alaris waar ik op wacht. Beide zou geen reden voor vertraging moeten zijn, tenzij de Style lichtunits nu op zijn :banghead:
 

jp_f1

Senior Member
De mijne is week 25 besteld, geproduceerd in week 34/35 en zou als het goed is nu bij de importeur moeten staan. Dealer heeft naar de leasemaatschappij gemeld dat hij in week 39 geleverd kan worden. Zelf hoop ik op een week eerder. Zou dus in totaal 14 weken zijn, wat mij bij de bestelling ook aangegeven is (standaard 11 weken+2 weken fabriekssluiting)
 
  • Leuk
Waarderingen: anbu

anbu

Nieuw lid
Dank voor de reacties, weet ik in ieder geval wat de standaard levertijd is. We wachten geduldig af. Tot die tijd zullen hier wekelijks wel blije berichten met bijbehorende foto's te zien zijn
 

Octavia0112

Forumguru
Vraag me af waarom sommige forumleden pech hebben en meer dan 20 weken levertijd hebben ligt het aan bepaalde opties, kleur, motor of uitrustingsniveau?
 
Week 16 besteld, zou vandaag worden afgeleverd, nu wordt het week 40 vanwege productie problemen, 3 weken erbij dus:(. Als hij in week 40 komt heeft het dan dus 24 weken geduurd.
Hieronder staan de bestelde opties:
  • Quartz Grey Metallic
  • Adaptive Cruise Assistant
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Functie pakket
  • Optical Parking Assistent (parkeercamera)
  • Tech Pakket
  • DAB+
  • Elektrisch verstelbare stoelen
  • Travel pakket
 
Laatst bewerkt:

Cees33

Forumguru
Zal in de configuratie zitten denk ik, als bepaalde specifieke onderdelen niet voorradig zijn. Bij mij was het (gelukkig) 13 weken en dus redelijk kort. Bij de ambition heeft het lang te maken gehad met de achterlichten en soms leidt iets schijnbaar kleins, zoals een klaptafeltje, tot maanden vertraging.
 

Octavia0112

Forumguru
Kreeg vandaag mailtje van de dealer dat de productie van onze octavia bevestigd is en waarschijnlijk in week 38 of week 39 geproduceerd wordt. Dus is in 1 keer 8 weken eerder dan dealer ons vermelde bij teken van de auto. Vraag me af hoe dit nu kan terwijl je overal leest dat de productie steeds uitgesteld wordt?
 
Bovenaan Onderaan