Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Petdrus

Nieuw lid
Hi allemaal, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste bericht.
In week 31/32 is mijn Octavia besteld. Betreft een Octavia 1.0 DSG Style Business (Hatchback).
Verwachting van productie is week 36 (deze week) en levering mogelijk in week 38.

Wachten het af :).
 
Hi allemaal, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste bericht.
In week 31/32 is mijn Octavia besteld. Betreft een Octavia 1.0 DSG Style Business (Hatchback).
Verwachting van productie is week 36 (deze week) en levering mogelijk in week 38.

Wachten het af :).
Dat zijn hele optimistische verwachtingen mag ik wel zeggen.
Mijn HB besteld week 22, geproduceerd in week 32 en nu week 36 nog niet in bezit :banghead:
 
Dat is vreemd, identieke specificaties?

Ik heb besteld;

Skoda Octavia 2.0 TDI Greentech 150pk DSG-7 Style Business
· DAB (digitale radio ontvangst) - [DAB]
· Safety pakket - [SSP]
· Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant - [PSB]
· Stoffen bekleding Crinkel
· Interieur: Zwart -
· Parkeer plus pakket:
Trailer assist
Afneembare trekhaak
8M1: Ruitenwisser achter
KA2: Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)

· Metallic lak
· Exterieur: Metal Grey
· Verwarmbare voorruit
· Dynamic Chassis Control (Comfort, Normaal of Sport) inclusief
· Driving Mode Select en 3 sleutels - [PFG]
· Travel pakket: - [TRA]
Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding
Verkeersbordenherkenning en grootlicht assistent
Blind Spot Detection (BLIS)

· Reservewiel (thuiskomer) - [PJA]
· Sunset - [PH7]
· Stoelverwarming op de achterbank en stuurwielverwarming
· Geen motor- type aanduiding
· Luxe kentekenplaten
 

Nailed

Nieuw lid
@Petdrus Dit is mooi vlot! Mijn 1.0 SB Hatchback is besteld op 23 juni en levering waarschijnlijk half oktober. Ik heb weliswaar de handbak besteld.
 
Zojuist gebeld door de dealer. Volgende week vrijdagochtend kan ik hem dan eindelijk ophalen pffft.
Er is wat drukte in de werkplaats en de trekhaak moet nog besteld worden.
Lijkt mij niet vertelde ik. Aangezien de wegklapbare trekhaak in parkeer plus pakket inbegrepen zit die af fabriek wordt ingebouwd.
Anyway, toch vrijdag om 09:00u is het dan zover.
Wordt een lange 1,5 week...
 

Cees33

Forumguru
Het blijven boefjes. Twee weken verschil in levering terwijl onze auto's in dezelfde week geproduceerd zijn en in dezelfde week naar PON zijn verscheept. Ligt in dit geval dus aan de drukte bij de dealer....Sterkte met wachten Jack, maar het is de moeite waard!!
 
Het blijven boefjes. Twee weken verschil in levering terwijl onze auto's in dezelfde week geproduceerd zijn en in dezelfde week naar PON zijn verscheept. Ligt in dit geval dus aan de drukte bij de dealer....Sterkte met wachten Jack, maar het is de moeite waard!!

Vond het ook erg vreemd...
De dealer schoof het op de importeur ivm vertraging op de connected car inbouw. De wagen was pas gisteren binnen vertelde hij. Ik frons mijn wenkbrauwen, maar die week overleef ik ook nog wel.
Ben wel erg benieuwd naar de DSG en het vermogen en de gadgets die het reizen comfortabeler moeten gaan maken..

Ben je al een beetje wegwijs geraakt met de connectiviteit? Gebruik je ook de Skoda app?
 

Cees33

Forumguru
Ja, ik heb Skoda connect inmiddels werkend en vooral leuk om te laten zien aan de mensen die er interesse in hebben. Veel gebruiken zal je het niet, al zijn de items parkeerplaatsen en tankstations wel handig in een omgeving waar je niet bekend bent. Ik heb ook de mijn skoda app geinstalleerd en kijk daar vooral op om te zien of mijn vrouw bijna thuis is van het werk en of ze de deuren heeft afgesloten ;) Ik denk wel dat het handig is dat je een alert krijgt als er iets stuk is aan de auto.

Wat betreft het rijden: Ik zou nu al niet meer terug willen naar een handbak. Het geeft mij een bepaalde vorm van luxe en comfort. Mijn vrouw moet nog erg wennen en is aan het mopperen. Ze kan niet meer afremmen op de motor en als ze heel rustig optrekt dan staat hij bij 60 al in zijn 6. Daar moet ze erg aan wennen. Het is natuurlijk maar net hoe je je rechtervoet doseert.

Gelukkig op advies van dit forum toch een achteruitrij camera erbij besteld op het laatst en dat is wel erg fijn. Ook het automatisch inparkeren gaat lekker al geeft het ding wel flink gas. Rijden in het donker geeft wel een extra dimensie. Sfeer en voetlichting en die LED koplampen zijn echt geniaal. wat een spuit licht in vergelijking met mijn oude O2. Ik hoop dat de tegenliggers er geen last van hebben.

Ik ben wel tevreden over de canton, al vond ik mijn oude 8 speakers zonder sub in de O2 net zo goed klinken. Spotify werkt perfect via bluetooth en 9 van de 10 keer gaat dat allemaal vanzelf. Af en toe moet ik opnieuw verbinden via BT, maar ben er nog niet achter waar dat aan ligt. Heb wel gemerkt dat een CD/DVD veel beter klinkt dan de DAB+ en spotify via BT. Vooral de bas hoor ik dan vele malen beter.

Ik heb alleen de Android auto nog niet werkend. weet ook niet of ik daar nog moeite voor ga doen. Navi werkt zeer goed en spotify via BT. Telefoon ook super via BT en alle contacten neemt hij over en alles met spraak te bedienen.

Enige minpunt is het kraken als ik bij een stoplicht sta en ik de rem heb ingetrapt en dan de rem langzaam los laat zodat hij een klein beetje rolt. Laat ik de rem helemaal los hoor ik niets en anders knarst het. Maar dat had ik ook in ander auto's als ik bijvoorbeeld op een helling stond met de neus naar beneden. Zal eens aan de dealert vragen of hier iets aan te doen valt.

maar al met al ben ik super blij, zo blij dat ik in de avond nog een rondje ga doen en een smoesje verzin dat ik nog iets moet gaan halen......;)
 
V.w.b. Het remmen op de motor kan dit eenvoudig door de pook een tik naar rechts te duwen en handmatig terug te schakelen. Is even wennen, maar werkt prima. Nadat je voldoende hebt afgeremd kun je de pook weer naar links duwen en zal hij weer automatisch opschakelen.
Heb jij een simkaart in de auto of maakt de wagen op een andere manier verbinding zodat de data in de app beschikbaar is?
Heb je misschien ook nog foto's van het interieur/exterieur als het buiten donker is?:lezen:
 

Cees33

Forumguru
@Jacknobbe ,

Ik heb geen simkaart, maak verbinding met hotspot via BT. Mbt terugschakelen: Goede tip, ik geef hem door aan mijn vrouw!! Al denk ik dat ze dit niet zal gaan doen. Ze gebruikt bijvoorbeeld ook nog de sleutel om de auto te openen en te sluiten. Ze vindt KESSY te ingewikkeld:banghead:
Ik zal vanavond wat foto's by night maken.
 
Hahaha, die van mij heeft na 2,5 jaar ook nog steeds ruzie met KESSY.
Maar na 9 jaar leasewagens heeft ze eindelijk cruise control ontdekt :maakmegek:
 

vinom

Actief lid
@Cees33 Dat een CD veel beter klinkt dan Spotify via BT is meer ook de beperking van de bitrate die mogelijk is via BT. Bij een CD ligt dat vele malen hoger en klinkt het dus beter. Je kunt eens Spotify afspelen via een 3.5MM audio kabel en kijken of je verschil hoort vergeleken met BT.

Bij mij is Canton nu wel goed ingespeeld en klinkt het toch wel een stapje beter dan in mijn 02. Voller geluid vooral, zeker als je hem goed af stelt.
 

Japanese Power

Donateur
Heb wel gemerkt dat een CD/DVD veel beter klinkt dan de DAB+ en spotify via BT. Vooral de bas hoor ik dan vele malen beter.
Wellicht ten overvloede: heb je een gratis of een betaal account, in dat laatste geval kun je bij de voorkeuren de kwaliteit van je stream flink omhoogschroeven.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan