Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Cees33

Forumguru
@mgosen , Gave auto...heb zelf erg lang getwijfeld tussen zwart met beige interieur of cappuccino beige met zwart interieur. Het feit dat mijn auto altijd buiten staat en ik een kleinkind heb van 3 jaar die regelmatig meerijdt heef mij doen besluiten om voor het laatste te gaan. Maar ik blijf zwart met beige heel mooi vinden.
 

Biebelos

Nieuw lid
Vandaag na 19 weken nog eens contact genomen bij de garage, er is nog altijd geen nieuws over een productiedatum laat staan leveringsdatum. Bij de aankoop kreeg ik als uiterlijke leverdatum 9/10 (23 weken) met de vermelding dat dit altijd een overdreven termijn is. Ik had het kunnen weten....
Ondertussen heeft de garage contact genomen met de invoerder, ik ben benieuwd.
Bij een volgende aankoop ga ik toch wel rekening houden met de levertermijn, maar wat doe je als je een bepaalde auto echt wil hebben.
 

Nailed

Nieuw lid
Het laatste wat ik gehoord heb is dat mijn auto nog steeds in week 41 geleverd wordt maar er is nog geen productie datum bekend. Dat vind ik op zich wel vreemd als je over 4 weken al wilt leveren.
 

Japanese Power

Donateur
Dat vind ik op zich wel vreemd als je over 4 weken al wilt leveren.
Even je dealer bellen. Deze kan zo in het systeem zien wanneer de auto ingepland staat voor productie.

En reken 1 week productie, 1 week transport en dan heeft de dealer hem binnen om hem verder klaar te maken. Hangt er wel vanaf of je nog veel achteraf aan ja auto laat doen.

Succes!
 

Tjariet

Nieuw lid
Gisteren mijn nieuwe Octavia 1,4 TSI Ambition Business hand 6 opgehaald. Vanwege het niet zo fijne weer nog niet echt foto's kunnen maken. Daarom één foto van de auto in de afleverruimte bij de dealer en één foto van mijn nieuwe en mijn oude naast elkaar. Een nieuwe auto is fantastisch, maar ik vind het toch ook wel enigszins emotioneel om de auto die acht jaar lang m'n vriendje is geweest na 177668 kilometer ermee gereden te hebben achter te laten.

De nieuwe rijdt trouwens fantastisch. De nieuwe 1,4 is toch wel heel anders dan de oude. Meer koppel, stiller. En ook meteen al duidelijk zuiniger. De led-verlichting heb ik in het donker even getest en hij is echt geweldig. Heel helder licht. De lichtstraal past zich zichtbaar aan aan je snelheid. Heel apart om te ervaren. De led-achterlichten (die Pon voor mij heeft betaald en die uiteindelijk hebben gezorgd voor 10 weken productievertraging) zijn ook erg mooi.

Binnenkort eens wat meer foto's en wat uitgebreidere ervaringen. Voorlopig rij ik met een grote glimlach op m'n gezicht :-)
 

Bijlagen

  • 20170917_211755.jpg
    20170917_211755.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 191
  • 20170917_185637.jpg
    20170917_185637.jpg
    1.006,7 KB · Weergaven: 193

Tjariet

Nieuw lid
Netjes @Tjariet
Zie ik het nu goed dat je dezelfde kleur hebt gekozen voor je nieuwe ride?

Dat heb je heel goed gezien. Weer cappuccino beige. Vind het nog steeds een mooie kleur. En een handige kleur, want de auto moet wel heel erg vies zijn voordat je er iets van ziet ;)

Toen de auto's zo naast elkaar stonden, leek de nieuwe wel een heel klein beetje donkerder van kleur dan de oude. Misschien hebben ze de kleur een fractie donkerder gemaakt na al die jaren. Of misschien was de lak van m'n oude Octavia in de loop der tijd wel wat verbleekt.
 

EdK

Forumguru
Dat heb je heel goed gezien. Weer cappuccino beige. Vind het nog steeds een mooie kleur. En een handige kleur, want de auto moet wel heel erg vies zijn voordat je er iets van ziet
Je ziet het eerder aan de velgen dat de wagen smerig is dan op de handige kleur.....

Tsja ook de vierde Skoda is weer besteld in deze kleur....:D
 

Cees33

Forumguru
@Tjariet , veel veilige kilometers gewenst met je mooie nieuwe ride. Ook ik ben inmiddels fan van cappucino beige. Prachtige kleur die afhankelijk van zon en licht steeds weer net anders lijkt. Na 2 zilvergrijze geen minuut spijt van gehad.
 

Canon-Eye

Forumguru
Je ziet het eerder aan de velgen dat de wagen smerig is dan op de handige kleur
Klopt. Ik rij nu ook mijn 2e Skoda in deze kleur, bij elkaar al zo'n 10 jaar, en ben er heel tevreden mee.
Toch denk ik dat een volgende auto weer eens wat anders moet worden, precies om die reden - na al die jaren ben ik wel weer eens aan iets anders toe.
Maar zolang hij heel blijft, doe ik het er maar mee... :pardon:
 

gijsje

Lid
Heb vorige week mijn nieuwe binnen gekregen en de oude terug gebracht
Had op de vorige bijna 2 ton gereden in 3,5 jaar.
Vorige was een 2.0L hand nu een 1.6 dsg

  • Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant
  • DAB (digitale radio ontvangst)
  • Driving Mode Select, persoonlijk instellen van o.a. buitenspiegels, navigatie instelling, radio, climatronic en binnenverlichting (incl. 3 sleutels)
  • Dynamic pakket (DSG-transmissie versies)
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Metallic lak
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
  • Safety pakket
  • Sunset
  • Travel pakket
  • Verwarmbare voorruit
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Heb vorige week mijn nieuwe binnen gekregen en de oude terug gebracht
Had op de vorige bijna 2 ton gereden in 3,5 jaar.
Vorige was een 2.0L hand nu een 1.6 dsg

  • Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant
  • DAB (digitale radio ontvangst)
  • Driving Mode Select, persoonlijk instellen van o.a. buitenspiegels, navigatie instelling, radio, climatronic en binnenverlichting (incl. 3 sleutels)
  • Dynamic pakket (DSG-transmissie versies)
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Metallic lak
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
  • Safety pakket
  • Sunset
  • Travel pakket
  • Verwarmbare voorruit
Heb je wellicht wat foto's en ervaringen mbt het Dynamic pakket?
 

Frank84

Nieuw lid
Zo, ik ben nieuw op het forum, en nieuw als toekomstige Skoda rijder.

In verband met de overstap naar een nieuwe baan dus ook een nieuwe lease. Deze komt uit de bestaande pool, dus nog geen nieuwe (eind 2018 loopt het contract)

Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Greentech Elegance Business DSG 5d STW/103 kw/140 pk
20% in de bijtelling

Opties:
•Sunset
•Schakelpaddles voor DSG, inclusief 3-spaaks multifunctioneel lederen stuurwiel
•Elektrisch te openen en sluiten achterklep
•Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor, stuurbekrachtiging en Climatronic
•Black Magic pearl effect
•Alcantara/lederen bekleding Zwart

Volgende week vrijdag wordt deze geleverd, mag er zondag in rijden.
 

Biebelos

Nieuw lid
Vandaag na 19 weken nog eens contact genomen bij de garage, er is nog altijd geen nieuws over een productiedatum laat staan leveringsdatum. Bij de aankoop kreeg ik als uiterlijke leverdatum 9/10 (23 weken) met de vermelding dat dit altijd een overdreven termijn is. Ik had het kunnen weten....
Ondertussen heeft de garage contact genomen met de invoerder, ik ben benieuwd.
Bij een volgende aankoop ga ik toch wel rekening houden met de levertermijn, maar wat doe je als je een bepaalde auto echt wil hebben.

Vandaag eindelijk nieuws gekregen. Momenteel zou hij op 24/10 bij de verdeler aankomen. Hopelijk heb ik hem dan in week 45, want 27 weken wachten vind ik wel voldoende
 

Mali

Forumguru
Week 28 besteld , productie week 36 en volgens track & trace (van de dealer) 19-09-2017 aangekomen in NL
 
Bovenaan Onderaan