Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Octavia0112

Forumguru
@gijsje mooi hoor:thumbsup: heb ook aan het dynamic pakket zitten denken in het grijs/wit maar mijn vrouw vond het helaas niet zo lekker zitten helaas.:nono: Gelukkig zit bij het techpakket ook het sportstuur.:D
 

gijsje

Lid
Ik had dezelfde stoelen in de vorige auto en zit altijd zeer goed erin en ik maak ook veel kilometers
heb er nu pas 115 km op zitten dus ik heb er nog niet veel in gereden en de flippers paar keer gebruikt om te proberen maar werkt wel goed.
Vandaag ook even bij de dealer geweest ivm smartlink/connect enzovoort want dat werkt allemaal niet.
Hij vertelde me dat mijn skoda app van pon afkomt en de rest van de skoda apps niet gaat werken op de octavia.
Heb hem wel laten merken dat ik daar niet echt tevreden over was toen vertelde hij dat er misschien een update komt die je kan kopen in Juni 2018 :(
 

gijsje

Lid
Zit alleen nog maar werkend op de kodiaq en de enige app die werkt is de mijn skoda app en dat is dus iets wat pon inbouwd.
Opzich werkt het wel ok je kan zien hoe vol je tank nog zit de kilometer stand en de route die je hebt gereden
 

Kazie31

Nieuw lid
2 weken geleden contact gehad met de dealer, ze verwachten dat deze in week 39 van de band rolt en eind oktober geleverd wordt. Ik heb hem besteld in week 21..... iets met de levering van de 1.4 TSI motor.

Besteld : Octavia Combi FL Ambition Business 1.4 TSI H6 Briljant silver

Tech Pakket bestaand uit : Kleuren Maxidot, 3 Spaaks sport stuurwiel, Stoelbekleding Leder/stof, stoelverwarming, Sunset, Chromen raamlijsten
Dakrailing Zilver
DAB+
Driving Mode Select
Vaste Trekhaak
Zwart interieur
 

Jorg1504

Actief lid
Vanuit de lm vandaag een update gekregen met een ongewijzigde leverdatum van 6 november aanstaande...
Spijtig maar het wachten voelt al bijna vertrouwd........:sleep:
 

Wilbendtc

Nieuw lid
Vanmiddag contact gehad met de dealer.

Volgende week vrijdag de Octavia ophalen

1 maand eerder al aangegeven. Dus 12 weken gewacht. Nu duren die 8 dagen wachten ineens lang Hahaha
 
Yes! Afgelopen vrijdag in ontvangst genomen! Na een uitgebreide uitleg kon ik er dan eindelijk mee de weg op.
Vanwege druktes niet veel op deze site geweest.
Wat een verschil met de greenline 1.6 zeg.
Er staat nu bijna 2000km op. Zal later mijn bevindingen plaatsen.
Tip vwb de Canton: heb hem ingesteld voor bestuurder en dan is het geluid meer dan prima.
 

B.Stuurder

Forumguru
@Jorg Edelbloedt stoelverwarming hangt van de uitvoering af, niet van de stoelen. Al weet ik zo niet of je in een Ambition de sportstoelen kan krijgen, maar verwarming kan altijd in deze stoelen.
De flippers zijn met name fijn wanneer je zelf wilt bepalen wanneer de auto opschakelt of terugschakelt. Ik vind het prettig om bijvoorbeeld terug te schakelen naar een toerenbereik waar je dan direct power hebt, in plaats van de DSG te laten terugschakelen, of om bij kort opvolgende bochten snel tussentijds te accelereren. Hoe nuttig dat is in een niet verlaagde O3 met minder vermogen weet ik niet. In principe is in sport stand bij de drive select, de bak altijd in staat om op het juiste moment te schakelen als je minder extreem maar toch vlot rijdt. Helemaal in Manueel is het wel ideaal, de pook bedienen is dan toch minder vind ik zelf.
Het stuur heb ik niet, maar ben ik niet rouwig om. De perforatie is erg nadrukkelijk en de afgeplatte kant onhandig, aangezien er geen progressieve besturing in niet-RS modellen zit en het stuur dus helemaal rond moet en je steeds de platte kant tegenkomt. Maar dat is persoonlijk. Ik heb een rond stuur met glad leer en flippers, dat komt doordat de dealer de flippers was vergeten te bestellen en er toen het huidige stuur op gezet heeft in overleg.
 

dirkie996

Forumguru
Dat platte stuur aan de onderkant is idd wel een beetje wennen
Dat afgeplatte stuur heeft inderdaad weinig nut. Maar in m'n RS, met progressieve besturing, heb ik er totaal geen last van. Zelfs in de haarspeldbochten, hier in Andorra, moet ik praktisch nooit het stuur verder draaien, zodat de platte kant hindert. Maar het blijft 'n folieke, dat geen nut heeft.
De schakelflippers gebruik ik hier wel. Bij afdalingen om op de motor te remmen, of net voor haarspeldbochten terugschakelen, met automatisch 'n dotje tussengas, heerlijk:thumbsup:
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
@Jorg Edelbloedt stoelverwarming hangt van de uitvoering af, niet van de stoelen. Al weet ik zo niet of je in een Ambition de sportstoelen kan krijgen, maar verwarming kan altijd in deze stoelen.
De flippers zijn met name fijn wanneer je zelf wilt bepalen wanneer de auto opschakelt of terugschakelt. Ik vind het prettig om bijvoorbeeld terug te schakelen naar een toerenbereik waar je dan direct power hebt, in plaats van de DSG te laten terugschakelen, of om bij kort opvolgende bochten snel tussentijds te accelereren. Hoe nuttig dat is in een niet verlaagde O3 met minder vermogen weet ik niet. In principe is in sport stand bij de drive select, de bak altijd in staat om op het juiste moment te schakelen als je minder extreem maar toch vlot rijdt. Helemaal in Manueel is het wel ideaal, de pook bedienen is dan toch minder vind ik zelf.
Het stuur heb ik niet, maar ben ik niet rouwig om. De perforatie is erg nadrukkelijk en de afgeplatte kant onhandig, aangezien er geen progressieve besturing in niet-RS modellen zit en het stuur dus helemaal rond moet en je steeds de platte kant tegenkomt. Maar dat is persoonlijk. Ik heb een rond stuur met glad leer en flippers, dat komt doordat de dealer de flippers was vergeten te bestellen en er toen het huidige stuur op gezet heeft in overleg.
Thanks....., hoe ervaren jullie de DSG in het algemeen?
 

B.Stuurder

Forumguru
Thanks....., hoe ervaren jullie de DSG in het algemeen?
Geweldig Ik zou niet anders willen. Je hebt alleen voordelen en geen nadelen.
Sneller schakelen kan niet, vooral niet als je de dsg laat tunen, je hebt het voordeel van de automaat met de mogelijkheid tot handmatig schakelen. En in manueel gaat ie in de toerenbegrenzing zonder zelf te schakelen en gaat ie ook niet automatisch terug naar automaat. Dus echt manueel. Ik heb al twee keer de veilige modus gehad, omdat ik hem (te lang) in de begrenzing knalde. Omdat je de motor niet hoort met een beetje muziek en geen kunstmatig motorgeluid zoals in de RS.
In manueel schakelt de bak wel terug naar 1 om afslaan te voorkomen, dat is de enige ingreep die de bak doet.
In Sport houdt de bak bij mij de hogere toeren langer vast, om meteen power te kunnen leveren bij sportief rijden (eeet niet of dat standaard ook is maar denk het wel) en in D schakelt de bak onhoorbaar en zijdezacht.
Alleen jammer dat ik de 7 bak met droge koppeling heb, anders was er nog meer power uit te halen geweest. ;)
 
Bovenaan Onderaan