Waarom niet eens een meeting in Woerden

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Collega, van het andere, grotere en zwaardere krijgsmachtdeel :winkie:

anyway weer een beetje on-topic, als er een meeting georganiseerd word , in woerden ben ik zeeer zeker weer van de partij !!!!!!!!!!!!!

Met de leopard ?
 

MarcoO2

Forumguru
Weet je dat je heel toepasselijk vervoer hebt gekozen, Hetzer? Woerden heeft namelijk een enorme militaire historie...

De plaats Woerden stamt uit de Romeinse tijd, rond 40 n. Chr, toen er een 'castellum' op deze plek stond. Dit castellum (Castellum Laurium) was een legerplaats langs de noordgrens van het Romeinse Rijk, die gevormd werd door de Rijn, tegenwoordig de Oude Rijn. Het castellum is in gebruik geweest tot omstreeks 270. In de vroege middeleeuwen werd de plaats Wyrda genoemd, aangezien de plaats op een verhoogde plek in het landschap lag (een wierde)[bron?]. In de Middeleeuwen begon Woerden vanaf de 12e eeuw meer versterkt te worden (een slot, wallen, grachten) en kreeg op 12 maart 1372 stadsrechten van hertog Albrecht van Beieren. In 1410 begon de bouw van het Kasteel van Woerden, in 1501 het stadhuis en in 1755 de stellingmolen De Windhond. Deze gebouwen bestaan nog steeds.

Overige monumentale gebouwen zijn: het Arsenaal (1762), de Pastorie (1672), Petruskerk (1673),Het Kruijthuis(1784), Kazerne (1790), Klooster (1899), de Watertoren (1906), de Lutherse kerk (1646) en de Sint-Bonaventurakerk (1892).
Dit alles overigens geheel terzijde, maar gelukkig niet helemaal :ot: :D
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb een oom in Woerden wonen die gek is van geschiedenis en dus alles weet van Woerden. Leuk hoor, je kijkt dan met heel andere ogen naar zo'n historische stad!

Zijn andere hobby is geneologie.... en dankzijn mijn stamboom, die honderden jaren teruggaat, weet ik dat mijn roots in Belgie liggen.... bij de schaapherders van de Kalmthoutseheide, om precies te zijn... en daardoor dan weet ik ook gelijk weer waar mijn krullen vandaan komen! :ahum: :grin:
 

EdK

Forumguru
Ik heb een oom in Woerden wonen die gek is van geschiedenis en dus alles weet van Woerden. Leuk hoor, je kijkt dan met heel andere ogen naar zo'n historische stad!

Zijn andere hobby is geneologie.... en dankzijn mijn stamboom, die honderden jaren teruggaat, weet ik dat mijn roots in Belgie liggen.... bij de schaapherders van de Kalmthoutseheide, om precies te zijn... en daardoor dan weet ik ook gelijk weer waar mijn krullen vandaan komen! :ahum: :grin:

En alleen lamssvlees eet ? Of komt dat weer ergens anders door ?
en ook een eigen familiewapen ? want dat heb ik wel is men achter gekomen na stamboom onderzoek !
 

MarcoO2

Forumguru
nee, ik lust alles! ;) maar er is inderdaad een familiewapen, leuk is dat!

sorry for the off-topic by the way!
 
Ik heb een oom in Woerden wonen die gek is van geschiedenis en dus alles weet van Woerden. Leuk hoor, je kijkt dan met heel andere ogen naar zo'n historische stad!

Zijn andere hobby is geneologie.... en dankzijn mijn stamboom, die honderden jaren teruggaat, weet ik dat mijn roots in Belgie liggen.... bij de schaapherders van de Kalmthoutseheide, om precies te zijn... en daardoor dan weet ik ook gelijk weer waar mijn krullen vandaan komen! :ahum: :grin:

MarcoO2 heeft Belgisch bloed. Dat heb ik eigenlijk altijd al geweten en verklaart een hoop :laugh:
 

Constant

Erelid
Weet je dat je heel toepasselijk vervoer hebt gekozen, Hetzer? Woerden heeft namelijk een enorme militaire historie...

De plaats Woerden stamt uit de Romeinse tijd, rond 40 n. Chr, toen er een 'castellum' op deze plek stond. Dit castellum (Castellum Laurium) was een legerplaats langs de noordgrens van het Romeinse Rijk, die gevormd werd door de Rijn, tegenwoordig de Oude Rijn. Het castellum is in gebruik geweest tot omstreeks 270. In de vroege middeleeuwen werd de plaats Wyrda genoemd, aangezien de plaats op een verhoogde plek in het landschap lag (een wierde)[bron?]. In de Middeleeuwen begon Woerden vanaf de 12e eeuw meer versterkt te worden (een slot, wallen, grachten) en kreeg op 12 maart 1372 stadsrechten van hertog Albrecht van Beieren. In 1410 begon de bouw van het Kasteel van Woerden, in 1501 het stadhuis en in 1755 de stellingmolen De Windhond. Deze gebouwen bestaan nog steeds.

Overige monumentale gebouwen zijn: het Arsenaal (1762), de Pastorie (1672), Petruskerk (1673),Het Kruijthuis(1784), Kazerne (1790), Klooster (1899), de Watertoren (1906), de Lutherse kerk (1646) en de Sint-Bonaventurakerk (1892).
Dit alles overigens geheel terzijde, maar gelukkig niet helemaal :ot: :D
Je vergeet alle Vinex wijken!
 

G-DRIE

Nieuw lid
Ik kom ook. Maar volgens mij is Blue Devil geschrokken van alle reacties. Of staat er al een datum?
 

Fabia

† In Memoriam
Zijn andere hobby is geneologie.... en dankzijn mijn stamboom, die honderden jaren teruggaat, weet ik dat mijn roots in Belgie liggen.... bij de schaapherders van de Kalmthoutseheide, om precies te zijn... en daardoor dan weet ik ook gelijk weer waar mijn krullen vandaan komen! :ahum: :grin:

Dan nog een bordercollie erbij en je bent weer helemaal terug bij je roots.
 

plaza

Forumguru
Hallo allemaal waarom word er niet eens een meeting gehouden in bijvoorbeeld Woerden: dat is voor mij ook lekker in de buurt. Zou graag me auto in het echt aan andere mensen willen showen.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet

greetzzz jasper

Ik vind het angstvallig rustig aan het front, of zijn de toekomstige
organisatoren hevig verwikkeld in een winterslaap ?????
 

DareDevil

Actief lid
Meeting Woerden

Hallo allemaal,

Toch nog even een reactie van mij, Er zijn bij mij wat veranderingen in het werk en Heb wat problemen met de auto en die moeten eerst verholpen worden.

Motor lampje gaat steeds aan en de auto loopt niet goed stationair. Dus auto moet naar de garage. OM het probleem op te laten lossen.

Als dit is gebeurd kom ik terug op een meeting te plannen!!
 

Octavia_II

Actief lid
Als dit is gebeurd kom ik terug op een meeting te plannen!!

Hoi BlueDevil,

daar houd ik je aan!! ;)

Verder heb ik ook nog een leuke mededeling voor de organisator(en) van de volgende SFM !!! (Skoda Forum Meeting)

Ik heb van mijn sticker actie iets meer dan 20 euro overgehouden. (exacte bedrag post ik hier nog)
Dit bedrag kan gebruikt worden voor de meeting (bv. koffie voor iedereen o.i.d.).

Verder heb ik nog ongeveer 20 setjes groene Skoda Logo's stickers overgehouden. (de stickerboer heeft de folie opgesneden en alles opgestuurd) Ik ben nog aan het bedenken wat ik hiermee ga doen, maar misschien ook leuk om tijdens de SFM iets te organiseren waarmee je een setje kan "winnen"? (indien er 20 man komt, dan kan iedereen gewoon 1 setje krijgen :D)

Ondanks dat de afstand groot is, wil ik wel kijken of ik iets kan bijdragen (buiten alles wat ik hierboven al bijdraag :shocked:) aan de SFM. PM me maar als je denkt dat je mijn hulp kunt gebruiken.....

Groet,

Charlie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan