Waar lifehammer plaatsen in Superb S3

leon-cupra

Forumguru
@Spinal , ik heb ook die raad gekregen maar wel zowiezo de brandblusser leegspuiten om aan te kunnen tonen bij de verzekerking dat je geprobeerd hebt om het vuur te doven. Anders zou de verzekering moeilijk kunnen doen.
 

Canon-Eye

Forumguru
@leon-cupra Waarom zit er dan een kap op vrijwel alle cabrio's? :arghh:

Ga er toch van uit dat die door deze of gene toch wel eens gebruikt zal worden. Dat zie ik ook in de praktijk gebeuren trouwens.
Is jouw persoonlijke norm maatgevend? Zal toch niet zeker?
 

johannesberg740

Actief lid
We dwalen wel erg af van de lifehammer. Lees nu brandblussers en discussie over cabrio's. . Terug naar Lifehammer?

Bij mij in m'n O3 zitten twee lifehammers gemonteerd door het stof heen tegen het middenconsole. Korterink monteert altijd twee in de auto's. Als je die nu loshaalt, zie je door de stof nagenoeg jiets
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra Waarom zit er dan een kap op vrijwel alle cabrio's? :arghh:

Ga er toch van uit dat die door deze of gene toch wel eens gebruikt zal worden. Dat zie ik ook in de praktijk gebeuren trouwens.
Is jouw persoonlijke norm maatgevend? Zal toch niet zeker?
Take it eeeeeasy, het is zondag ;)
Natuurlijk, t was maar een kluchtje hé.
 

leon-cupra

Forumguru
Heeft er eigenlijk al iemand dergelijke reddingsoefeningen gedaan? Kan mij voorstellen, met de gordel aan, dat wanneer je in het water belandt, je niet onmiddellijk beseft wat je dient te doen, cfr een panniekaanval.
Hetzelfde als met slippen. Je mag dan nog weten uit youtube-filmpjes wat te doen maar als je het de eerste keer zelf ondervindt, ...
 

leon-cupra

Forumguru
Geraak je daar eigenlijk wel goed door met een mes? Tegenwoordig zijn de stoffen kapjes ook geisoleerd dus wat dikker dan vroeger...

En neen ... ga dit niet uitproberen :tongue:
 

s-line

Forumguru
Scheelt dat het ook een gordelsnijder is.

En wat dacht je van hulp aan hen die het behoeven, wat je onderweg tegenkomt?
Prima dat je dat zo ziet maar in de praktijk weet niemand precies wat te doen met een ernstig ongeval, en maken we liever een filmpje ervan of rijden langzaam rijdend en kijkend langs!:jaja:
Dus doe nu maar niet allemaal roomser als de paus. Die malle lifehammer is ons gewoon weer door de betutteling in onze mik geduwd...:D
 

HarrieSkoda

Forumguru
Prima dat je dat zo ziet maar in de praktijk weet niemand precies wat te doen met een ernstig ongeval, en maken we liever een filmpje ervan of rijden langzaam rijdend en kijkend langs!:jaja:
Dus doe nu maar niet allemaal roomser als de paus. Die malle lifehammer is ons gewoon weer door de betutteling in onze mik geduwd...:D

Ik spreek ook voor mezelf, ik kan niet voor andere spreken.

Degene die gaan filmen of belemmeren verdienen ook een tikje met de lifehammer op de bovenkamer.

Ik hoop overigens nog steeds dat er mensen zijn die er hetzelfde over denken als ik...
 

Rofffel

Forumguru
Dus doe nu maar niet allemaal roomser als de paus. Die malle lifehammer is ons gewoon weer door de betutteling in onze mik geduwd...:D

Waar haal je deze (absurde) wijsheid nou weer vandaan? Ten eerste hoef je niet roomser dan de paus te zijn door een lifehammer aan boord te hebben. Ten tweede heeft een lifehammer in sommige gevallen echt wel de levensreddende mogelijkheid.
Hierbij is een resqme in een middenconsole, een hamertje bij de passagierskant of los in een deurvak niet afdoende om hierin te kunnen voldoen.

Dat een lifehammer er iets minder mooi uitziet, lijkt me dan ook totaal niet interessant (we rijden ten slotte allemaal een Skoda en geen Ferrari).

Ik vind het opmerkelijk dat men het bij zich hebben van de lifehammer ter discussie stelt terwijl dit totaal niet de vraag is.
 

haassie

Forumguru
lifehammer moet je kunnen pakken ook wanneer je auto op zn dak ligt.....dus hoog is beter dan het optisch mooiere laag...bij voorkeur niet op voethoogte want daar kom je nooit bij als je op je dak ligt.
 
Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
lifehammer moet je kunnen pakken ook wanneer je auto op zn dak ligt.....dus hoog is beter dan het optisch mooiere laag...bij voorkeur niet op voethoogte want daar kom je nooit bij als je op je dak ligt.

Daarom vind ik het vreemd dat bij mijn auto (en vele andere) er twee op voet hoogte geplaatst zijn. Zoals je zegt, als je auto ondersteboven ligt kom je daar nooit bij...
 

Hakar

Donateur
Ik had 'm in m'n F1 tegen de dakhemel gemonteerd. Vlak achter het leeslampje.
Zo goed als uit het zicht voor mij tenzij je ernaar kijkt.

Is voor als je op je dak ligt de enige goede plek.
Weet het helaas uit de Passat periode, daar zat er eentje achter de hemelverlichting.
Na bijgekomen te zijn van de eerste schrik viel dat oranje ding op, en verlichte het mijn hersenen met een ingeving los snijden die gordel.

Omstanders daarentegen zijn soms op zoek naar zo'n ding op de plek die de meeste mensen gebruiken, en dat is op de middenconsole.
Zou je voor jezelf en hulpverlenende omstanders een lifehammer beschikbaar willen hebben zou je er eigenlijk drie moeten hebben, of nog liever vier (nog eentje voor de eventuele achterste passagiers).

Voorwaarde voor hulp van buitenaf is dan wel dat de hammer bereikbaar moet zijn van buitenaf.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bevestiging aan de hemel lijkt de beste plek, maar dan moet die hemel er überhaupt zijn (quod non ingeval van een panoramadak) én dan moet hij er constructief ook nog voor geschikt zijn om er iets aan vast te schroeven dat ook moet blijven zitten (hangen) als je de 10.000ste drempel of flinke kuil neemt.
Conclusie: integreren in het ontwerp is de enige echt goede oplossing. Maar da's dan weer teveel gevraagd natuurlijk...
 

Rallye

Forumguru
Probeer eens bij de B-stijl te komen als je op de kop hangt...... Lijkt me niet de plek. Plafond zou goed zijn, maar daar kun je hem bij de meeste auto’s niet monteren. En ze zijn inderdaad erg lelijk. Bij mij zit er een boven de tunnel achterin en een aan de tunnel bij de passagierszijde.
 
Bovenaan Onderaan