Waar lifehammer plaatsen in Superb S3

Renkie

Forumguru
Wie heeft hier een lifehammer in een S3 en hoe is deze geplaatst? Ik ben wel benieuwd waar deze zonder schroefgaten / schade geplaatst kan worden in een S3.

Pon / dealers lijken een model te hebben wat in een vak in de deur geplaatst wordt? Heeft iemand foto's daar van of een beter idee?
 

Rofffel

Forumguru
Ik heb deze gemonteerd links naast de middenconsole. Wel een O3 maar qua ruimte in een S3 moet dat wel goedkomen.
 

Rallye

Forumguru
In de deur is echt vreselijk lelijk en onhandig, nog afgezien van de mogelijkheid van beschadiging van je het plastic.
 

rudolfi

Forumguru
Ik had ze in de O3 aan de binnenkant van de vakken onder de stoel gemoteerd. Tevens 1 in de armsteun gemonteerd.
Mooi uit het zicht en makkelijk voor het grijpen.
 

s-line

Forumguru
Bij mij liggen ze mooi in het dashboardkastje geen gaten in de vloerbedekking voor mij of waar dan ook..
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij aankoop van de Leon blokkeerden ze vrijwel totaal het gebruik van beide portierbakken. En die portierbakken lieten eigenlijk net niet genoeg ruimte om met een gewoon inbussleuteltje in dat boutje te komen, dus ik heb nog aardig zitten pielen om ze te demonteren. De idioot die dát verzonnen heeft...

Ik heb er nu eentje op de rechterrand van de middenconsole geplaatst. Zit centraal, goed bereikbaar voor bestuurder en passagier zonder in de weg te zitten en zonder te hoeven boren. Achterin zie ik nergens een mogelijkheid om de tweede te plaatsen. Maar ja, de achterpassagiers telden in dit verband blijkbaar toch al niet mee dus dat maakt weinig uit...
 

heusinkveldb

Forumguru
Met die Montagesets beschadig je niks. Wil je dat niet, dan kan je ze net zo goed achterwege laten. In je dashboard kastje is ook een goede plek. Wil nog wel eens zien hoe je die er uit krijgt als je op kop hangt in de gordels met je eigen gewicht, dan kan je net zo goed geen lifehamer in je auto doen..
 

eriktv

Forumguru
Gek eigenlijk dat dit niet in het ontwerp van het interieur meegenomen wordt.. Kwestie van uitsparing in plastic maken, of in ieder geval een voorbereiding voor een montagepunt.

Hier liggen ze los in de deurvakken :bloos::shutup:. Vooral omdat er anders niets meer in past.. Had ze vroeger vaak in rechtopstaand stukje tapijt, maar in de reusachtige S2C past dit niet; of ik trap er met m’n voet tegenaan (=scheur in tapijt) of het botst letterlijk met de elektrisch verstellende stoelen.
 

s-line

Forumguru
Tja... de auto’s die ik zie hebben de mensen zelf nooit de lifehammer kunnen gebruiken. Dus vind ik die dingen zoiezo al niet nodig
 

Canon-Eye

Forumguru
Los in de deurvakken? Die vind je niet meer als de auto op z'n kop ligt.

@s-line Je zou ze ook kunnen gebruiken om iemand anders te kunnen bevrijden, ook dat lijkt me een valide reden om er een bij je te hebben.
 

johannesberg740

Actief lid
Misschien flauw om te zeggen, maar gaat esthetica voor veiligheid? Als je te water raakt met de auto, ben je vaak zo in paniek dat je blij bent als je de lifehammer voor het grijpen hebt.
 

Rofffel

Forumguru
Inderdaad onmogelijk om het nut van een lifehammer te betwisten.
Zeker als het 'minder mooi' is. Dan doe je deze niet in de auto. Good luck with that ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Esthetica is niet het belangrijkste, maar als men die dingen rücksichtslos ergens monteert zonder zich af te vragen welke functies daarmee gehinderd worden (zoals bv. het onbruikbaar maken van de portiervakken) dan is het niet gek dat mensen alternatieve oplossingen gaan verzinnen of ze gewoon eruit donderen. Ik ben het wel eens met @eriktv dat dit eigenlijk gewoon netjes in het interieurontwerp geïntegreerd zou moeten worden.

Los daarvan kun je je afvragen hoeveel zin het nu werkelijk heeft. Als hiervan echt een substantiële verlaging van het verkeersdodencijfer verwacht zou worden, dan was het toch allang een algemene (Europese) eis geweest dat er 1 of 2 aan boord moeten zijn?

In mijn F2C zaten er 2, net onder de dorpel bij de voorportieren. Ze zaten niet in de weg, maar als je ondersteboven in de gordels hangt zou je er gegarandeerd never nooit bij kunnen. Nog los van het feit dat in die omstandigheid je gordel doorsnijden op zichzelf een enorm risico oplevert: de kans op ernstig hoofd-, nek- of rugletsel is dan behoorlijk groot.
Zolang er geen brand is, kun je dat soort acties beter aan de vaklui overlaten.
 

s-line

Forumguru
Ach het is gewoon weer iets Nederlands zo een lifehamer daarom worden ze niet affabriek gemonteerd. Ik denk dat ook niemand ze hier ook maar ooit heeft gebruikt! En waar heeft iedereen dan zijn brandblusser?
Ik heb trouwens een paar keer auto te water curses mee mogen doen met mijn vrouw haar werk(politie),en reken maar als jij met een flinke klap in het donkere water komt dat je niet eens meer je hamertje vind. En laat staan als hij in je deurvak zit en je een flinke zijbeuk krijgt. De beste plek is overigens volgens de curses om hem aan je hemel te monteren want dan kan je erbij als je op zijn kop licht. Want als je gordelspanner is afgegaan kan je niet meer bij je middentunnel of in je deurvak.
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Gruwelijk lelijk in de deurvakken. En onhandig ook inderdaad. Krengen waren nog lastig te demonteren ook.

Ideetje; dubbelzijdige tape ipv. met een Parker tegen je middentunnel?
 

Buchie

Senior Member
Ik had ze ook in de deurvakken in een houder (F3 combi) nu maar een resqme aangeschaft en in mijn armsteun gestopt.
 
Bovenaan Onderaan