Kleine poetsupdate dan maar? Tegenwoordig een stuk verder. Auto nog steeds langzaam aan het polijsten. Daarnaast de schoonmaakset uitgebreid met een foamer (voor de pre-wash), een HD op accu en een heleboel nieuwe middeltjes.
Het huidige tussenresultaat is een auto die vrij netjes gepolijst is en goed in de wax staat. Daarnaast pak ik 1x per maand de hele auto tijdens het drogen aan met de Turtle Hybrid spray wax. Die haalt de glans volledig omhoog en maakt de auto heel mooi zwart.
Helaas zijn de deurposten van de auto ooit eens geplastidipt. Dit is niet zo netjes gedaan, en er zit een hoop stof in de dip. Ik ben daarom met insecten en tar remover aan de gang gegaan om dit af te krabben.
Niet
te
doen
In totaal 7u bezig geweest met de teer remover, een polijstpad, mijn nagels, een gebedje richting onze lieve heer, 1721 krachttermen, bloed, zweet en tranen. Wat een K klus was dit!
Onder de plasti-dip kwam een hele verweerde deurpost tevoorschijn. Deze heb ik met een zachte polijstpad op de boormachine en medium polijstmiddel even onder handen genomen. Resultaat was naar wens. De laatste roterende polijstsporen heb ik verwijderd door de pad van de boormachine te halen en deze gewoon even met de hand heen en weer te bewegen. Daarna de stijlen in de Turtle Hybrid spray wax gezet en sindsdien aan het genieten van de mooie hoogglans zwarte zijkanten.
Volgende stadium wordt een nieuwe zwarte RS grill, en het hoogglans zwart wrappen van de chromen trim.