Nou, het gaat een beetje een stappenplan worden. Net terug van een midweek Londen, en tussen de buien door mijn auto een beetje aandacht gegeven. Even afgespoten, ingezeept, afgenomen met de washandschoen en eens met wat klei gaan spelen.
De tandjes. Ik vraag me af waarom ik de afgelopen 20j mijn auto's heb gewassen zonder te kleien. Als je ziet welke teringzooi loskomt van een volledig 'schone' auto, niet te doen!
2 uur bezig geweest met de raamstijlen en dorpels en het dak. Hier zat alle overspray op. Ik kreeg de klei echt pikzwart van de lak af, en moest over sommige stukken wel 30x heen en weer voordat het volledig glad was. Daarna in een uurtje nog even de kofferklep en de motorkap gedaan. Deze waren veel schoner, dit was veel minder werk. Geen overspray, de klei kwam ook geliger / bruin terug in plaats van zwart. Hieronder een paar foto's van de klei en van het (natte) eindresultaat. Mooi om te zien dat het water parelt zonder dat ik wax heb aangebracht, alles is echt prachtig glad.
Morgen in de ochtend wordt de auto getuned. In de middag eerst maar eens de kleiresten afwassen, en als het weer een beetje meewerkt ga ik de motorkap polijsten. Linkerkant met Rupes en een harde pad, rechterkant met Monello en een medium pad. Eens kijken welke finish mooier is en of ik met 1 pass 'klaar' kan zijn. Daarna het polijsten afmaken en de hele auto weer terug in de wax.
En dan 1 dag genieten voordat de auto weer helemaal goor wordt in de regen