Vraag over Olie gebruik bij Yeti Outdoor 1.8 TSI 4x4

Rob1.8TSI

Forumguru
Woensdag is mijn Yeti opgehaald door Hartog tuning en een leen auto is achter gelaten.
Vandaag kreeg ik het eerste beticht van Pedro:

Hoi Rob,

We hebben de motor uit elkaar, je hebt enorm veel geluk gehad, de klep is weggebrand maar heeft de cilinderwand intact gelaten, zelfs de kop is nog heel, dat zie je zelden.

Wat nodig is:


Ophalen 150,-

Zuigeraanpassing 3750,-

Koprevisie 900,-

De koppeling is redlijk ver heen, advies is vervangen 350,-

De balansaskettingset is ver opgerekt, 150,-

De oliepomp raden we aan 250,-, meer informatie:

Slik..... toch maar doen, anders heb ik helemaal geen auto meer.

Op zijn facebook site heeft hij een filmpje van mijn motor staan:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2080363978693999&id=405109919552755




Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

ertromp

Forumguru
Interessant je terugkoppeling
Je moet maar zo bedenken dat je straks weer een probleemloos blok hebt waar weer vele km's mee gemaakt kunnen worden
 

Rosinfield

† In Memoriam
Interessant je terugkoppeling
Je moet maar zo bedenken dat je straks weer een probleemloos blok hebt waar weer vele km's mee gemaakt kunnen worden

Dat wel, maar wel tegen een aardige rib uit het lijf bij een auto van 8 jaar oud en met de nodige kms achter de rug. Dit zet mij toch wel aan het denken wat betreft de keuze nieuw/occasion.
 

Japanese Power

Donateur
Niet repareren is geen optie maar wat een smak geld zeg: 4.650 eurootjes aftikken. Nu moet je er voorlopig een hele tijd mee blijven rijden wil je nog een beetje profijt hebben van deze reparatie. Succes met het zoeken naar grootmoeders sok met geld.
 

Octavia32

Forumguru
Kop revisie snap ik niet als ze aangeven dat de kop nog intact is maar verder je krijgt er volgens mij een hele fijne auto voor terug waar je zonder meer nog 150k + km kan rijden.

Ik volg je verhaal in ieder geval

Wanneer verwachten ze hem klaar te hebben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

ertromp

Forumguru
Tja je koopt een gereviseerd blok en wat te denken van in/uitbouw en de revisie uren. Naast materiaal natuurlijk de nodige arbeidsuren.
De koprevisie is helemaal te plaatsen. Wat Hartog aangeeft is dat TS geluk heeft dat niet zaken rond kleppen e.d. verbrand zijn in de kop want dan was die ook afgeschreven. Gezien verbrande bougie en al het kool en de olie alleen maar goede beslissing ook die kop aanpakken
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Kop revisie snap ik niet als ze aangeven dat de kop nog intact is maar verder je krijgt er volgens mij een hele fijne auto voor terug waar je zonder meer nog 150k + km kan rijden.

Ik volg je verhaal in ieder geval

Wanneer verwachten ze hem klaar te hebben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die kop revisie vind ik ook raar, zeker omdat hij inderdaad schrijft dat de kop nog heel is. Op zijn site staat dat een kop revisie 290 euro kost. Hier heb ik dus ook naar gevraagd en gerefereerd.

Inruilen is inderdaad geen optie.
Bij de Toyota garage, waar mijn auto in onderhoud is, was onlangs een Tiguan ingeruild. Er kwam een handelaar om de auto te kopen en het eerst wat hij vroeg is, of er een nieuwe motor in zat. De garagehouder keek heel vreemd want hij had nog nooit van deze problemen gehoord.
 
Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Zo dan dat is niet misselijk, maar inderdaad er is straks een heleboel vernieuwd wat ook een hele poos weer niet hoeft.

Moet je nou wel 900 betalen voor die koprevisie of is dat recht gezet?

Blijf het volgen of je straks weer helemaal tevreden bent met je torretje!
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Een aardig bedrag, alleen die 150 eurie om de wagen op te halen...
Tsja meneer Hartog dit zou ik dan voor mezelf nemen , zie het als service....
Och @EdK, ik vind al dat hij erg schappelijk is geweest. Van Alkmaar naar Limburg visaversa is toch iemand een hele dag onderweg, auto brengen, auto ophalen, brandstof.
Ik had zelf gekeken om een busje te huren met ambulance, dit kostte mij 300 euro ex brandstof en een dag vrij......
Dus ik was erg blij toen hij dat bedrag noemde!
 

andrehj

Forumguru
De oliepomp raden we aan 250,-, meer informatie:
Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling. Toch wel een duur grapje idd.
Dat verhaal van die zwakke oliepomp kende ik nog niet. Gelijk maar even de nummers vergeleken.
Volgens het filmpje is de 06H 115 105 AF slecht, en de 06H 115 105 DF de verbeterde versie.
Maar volgens mijn ETKA heb ik de 06H 115 105 AQ. Dus of ik daarmee een probleem heb?
Maar mocht ik ooit een foutmelding van de nokkenasversteller krijgen, dan weet ik in ieder geval waar ik een mogelijke oorzaak moet zoeken.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Vanmorgen onderstaande mail van Perdro Hartog gekregen:

Beste Rob,


De kop zelf is nog heel, maar moet wel volledig gereviseerd, het verbranden komt door vervuiling zoals ook op onze website vermeld is, daar staat zeker geen 290,- voor, dat kan ook nooit uit, dit zijn de prijzen voor de onderdelen alleen al, dan komt er nog 5-6 uur schoonmaken/inslijpen/monteren bij, die 900,- is eigenlijk tekort.:

Zie afbeeldingen hier beneden


We zijn vanmorgen om 07:30 verder gegaan aan de motor, begin volgende week staat hij weer klaar.

Knipsel900.jpeg 16 kleppen.jpeg
 

ertromp

Forumguru
Bedankt voor je update. Wat ik al dacht dat die kop geheel gereviseerd moet worden en dan is €900 nog een schijntje van wat je nieuw zou moeten betalen. Alleen een koppakking vervangen kan je al zo rond de €500,- kosten. Een nieuwe kop kan wel zo tegen de €4000,- kosten schat ik zo in
 
Bovenaan Onderaan