Vraag over Olie gebruik bij Yeti Outdoor 1.8 TSI 4x4

EdK

Forumguru
Ed, ik zie nu dat jij standaard: Verzonden vanaf me laptop met Windows 10 onder je berichten hebt staan.
Waarom mag jij dat wel?? :yeehaa:
Kijk verschil is dat ik het er bewust heb geplaatst en in me handtekening dus in lichte letters en geheel onderaan van een tekst en niet in vet zoals jij t nu afdrukt.

Wat mij irriteert is dat er soms maar 3 woorden stonden als een reactie op een iemand en dat er dan in vette letters staat verzonden van me Iphone15 met tapatalk...

Dat is een keer niet storend maar als je dat in een conversatie dan 10x tegenkomt dan heb ik zoiets van ja boeiend die RECLAME , zet t ff uit..
 

EdK

Forumguru
Was trouwens maar een grapje hoor
emoji6.png
Geloof er niets van.....:pieker::angry:


:deuk:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rob1.8TSI

Forumguru
slangetje van de rechter koplamp sproeier was van het reservoir af.
toen in de garage de winterbanden gewisseld werden, zelf even snel slangetje weer gemonteerd!:D
 

Rob1.8TSI

Forumguru
even een update:
inmiddels dikke 1500 km gereden zonder olie bij te vullen!!!!
sterker nog, zie nog geen verbruik op de peilstok:yeehaa:

vraagje:

ik heb twee canbusproef rode remleds in mijn achterlichten zitten en nee, niet van Ali maar van xenonlampen.nl in Sittard!
Nu geeft na een tijdje rijden het canbus aan dat mijn linker remlicht kapot is, dat is ie dus niet!
De leds verwisseld links naar rechts en visaversa, wat schetst mijn verbazing, weer de linker led die defect zou zijn.

wat zou dit kunnen zijn?
 

Kempes

Forumguru
Heb een keer gehad dat er een draadje los tegen de module lag waar de lampenspanning gemeten wordt...soms meerdere keren per week storing en soms maanden niet...en ik maar lampen vervangen...
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Weer even een update:

Eind november heeft mijn Yeti zijn eerste beurt gehad bij Pedro van Hartog tuning na de grote revisie van vorig jaar.
Had er bijna 15.000 km mee gereden.
Alleen 1x , van de zomer in Zuid Frankrijk, olie moeten bij gooien.
Waarschijnlijk omdat we eind juli met 40 graden met auto en caravan met een snelheid van een kleine 110 km daarheen zijn gereden. Zelfs de temperatuur van de motor liep toen, als we bergop moesten over de Route Solei, omhoog naar 95 graden.

Ben nog steeds hartstikke blij dat ik hem naar Hartog tuning heb gebracht.
Man wat loopt de auto heerlijk, een wolf in schaapskleren
Hetgeen af en toe erg leuk kan zijn

Ik heb weer een jaar garantie op de motor gekregen!

Fijne feestdagen,

Groet Rob


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

Rosinfield

† In Memoriam
Weer even een update:
Zelfs de temperatuur van de motor liep toen, als we bergop moesten over de Route Solei, omhoog naar 95 graden
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ik neem aan dat je de olietemperatuur bedoelt? 95 graden lijkt me volkomen normaal en zeker niet exceptioneel hoog.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Zo, opnieuw een update......
mijn Yeti rijdt nog steeds geweldig na de tuning bij Hartog in Alkmaar.
Nu 10.000 km gereden na laatste grote beurt en nog geen druppel olie bijgevuld.:yeah:

Maar....... zo 13 sept. ben ik met motor, aanhanger auto enne, ohw ja, mijn vrouw was er ook bij, naar Oostenrijk vertrokken. Allereerst brandde al ruim een week het ruitensproeier lampje, maar steeds vergeten om water bij te vullen. Toen we op reis gingen, ging het lampje ineens uit en tot heden nog voldoende water in sproeier.
Bij een tankstation, getankt, naar de wc en toen ik wilde wegrijden was mijn Columbus helemaal dood, geen radio , geen navi, niets, het scherm gaf alleen de tijd aan. Mijn telefoon maar in de houder gezet, muziek via spotify en autoboxen functioneerde wel. Na ruim een uur sprong ineens de Columbus weer aan radio en de navi deden het weer.
Oke WTF is dit, dacht ik nog.......

Na een paar uur vond ik het ineens warm worden in de auto, het was dat weekend behoorlijk warm.....

Geen airco meer, tijdens de files de Arco maar aangezet. Je hoorde de ventilator wel blazen, echter kwam er geen lucht door de uitstroom opening. het was net of alle kleppen gesloten waren.
Een paar keer het contact uit gezet en daarna weer aan, maar mocht niet baten.:shocked:

In Oostenrijk aangekomen auto geparkeerd. De volgende dag, onder het handschoenen kastje maar eens gekeken of er misschien een slang los zat, ook dat was niet het geval. Motor op contact en ik werd zowat de auto uitgeblazen, alles functioneerde weer!!:D

De overige twee weken heeft alles normaal gefunctioneerd.

Op weg naar huis, vorige week vrijdag, bij een tankstation getankt. Na starten bleef de navi aangeven waar we gestopt waren, geen navi meer tot thuis. Wel muziek, echter werkte alles wat traag, indien ik in Duitsland van zender wilde wisselen, duurde dat steeds even. De navi heeft tot thuis niet gefunctioneerd. De volgende dag geprobeerd, alles weer normaal....

Wie herkend dit??:shutup:

Groet Rob
 

EdK

Forumguru
Goedkope USB lader toevallig in het 12V stopcontact zitten ??
Die goedkope dingen doen namelijk vreemde dingen met apparatuur.
Had zo'n china ding in NL gekocht voor een euro en in eigen wagen prima werkend en daarna ging hij eens mee in me bedrijfswagen en steeds slechte radio ontvangst.
Begreep er geen donder van in eerste instantie, tot collega na klagen van mij dat ding er uit trok.
Geen enkel probleem meer hierna ! en dat euro ding meteen de kliko in gedonderd !
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Ha @EdK dat ga ik dus meteen proberen, nu is het wel dat deze er al meer dan een jaar in zit en nog nooit storing heeft gegeven. maar niet geschoten....

Nog meer ideeën?
 

EdK

Forumguru
GPS antenne die de geest geeft ?
Dan een goedkope plaatsen onder je dashboard bakje , heb je ook prima GPS ontvangst heb ik toendertijd ervaren met de Zenec in de yeti
 

brepus13

Forumguru
samengevat klachten:

- soms geen reactie systeem
- soms geen navigatie beschikbaar
- soms geen airco

Van een gps antenne die er mee ophoudt krijg je hooguit klachten over ontvangst gps signaal en heeft geen invloed op je systeem verder. Ik zou eerder eens gaan kijken voor een firmware update.

dat een goedkope 12v lader dit allemaal zou veroorzaken lijkt me dan ook erg ver gezocht...
 

PizzaPieter

Forumguru
Valt me op dat na lange stukken en stoppen bij tankstation iets gebeurt.

Outofthebox (uit de ouden doosch) mogelijk dat warmte, die niet meer makkelijk afgevoerd kan worden door ontbreken rijwind, iets doet met een CPU?

Herken t van een Citroen AX....daarom uit de ouden doosch
 
Bovenaan Onderaan