Verzekering

MarcoO2

Forumguru
Valt mee. De BV is de bemiddelaar, de verzekering zelf zit in de coöperatie.
@Captain HookWellicht dat dit betoog enige nuancering kan brengen in de discussie die, naar mijn mening, veel teveel vanuit onderbuikgevoelens werd gevoerd.

Zonder winstoogmerk wil dus zeggen dat niet per definitie winstmaximalisatie wordt nagestreefd.
Kijk. Jij begrijpt het verschil duidelijk wél ;)
 

MaxN

Donateur
Om over het vermogen terug te komen, welkom in de kromme wereld van verzekeringen.

Als ik onze auto naast een S3 Combi L&K 280Pk leg krijg je onderstaande bij Unive.
O3 RS Combi TDI = 1195,80 per jaar
S3 Combi L&K TSI 280PK = 844,92 per jaar.

Dus een duurdere en snellere auto is 350,88 per jaar goedkoper in de verzekering.
Viel me sowieso op dat een diesel duurder is dan dezelfde benzine.
RS Benzine zou 870,84 per jaar zijn.
De S3 en RS benzine die ik vergeleken heb zijn van hetzelfde bouwmaand/jaar toevallig, onze RS een jaar ouder.

P.S. De S3 280 is 45,- per maand duurder dan onze huidige diesel volgens mijn berekeningen(verz, wb en brandstof), dus miss toch maar weer benzine rijden met 35k per jaar?????
En die berekening zit er tot nu toe in 2019 100,- naast op jaarbasis met onze eigen auto ter vergelijking.
 

Niels83

Forumguru
mijn kleine diesel scheelt flink per jaar tegenover een benzine. als ik de aanschaf prijs mee neem iets van 700 per jaar. voor enkel 100 zou ik denk ik alsnog diesel rijden ook als 100 euro meer is.

zal een diesel duurder zijn omdat ze vaker meer km's maken. wat de kans ongelukken vergroot.
 

Niels83

Forumguru
Bij Centraal beheer vragen ze of ik hem particulier rijdt en of het niet voor professionele diensten wordt gebruikt en wie de hoifd bestuurder is verder niet.

ik merkte nu ook met mijn grote zware ford mondeo met 125pk tegenover mijn kleinere lichtere fabia diesel 80pk toch weer 4 euro duurder...
 
via de app aan centraal beheer gevraagd. die blijft vaag, ja kan hoger worden en als ik het er niet mee eens ben kan ik weg bij hen

Sorry, deze post is al een paar maanden oud. Ben ook aan het overleggen om mijn auto te tunen en heb ook vandaag centraal beheer via de app gevraagd.

Ik heb deze antwoord gekregen:
“Het beter afstellen van de motor is geen probleem. U hoeft dit niet aan ons door te geven.”
 
die antwoord was op mijn vraag naar hun dat ik overweeg die motor die nu in mijn auto zit via software tuning aan te passen. En dat het vermogen dan om ca 60pk omhoog gaat.
 

leon-cupra

Forumguru
De vraag is dan nu wel : is het beter afstellen van de motor gelijk aan tunen? Volgens mij is tunen het vermogen verhogen maar niet zozeer beter afstellen. Dat een tuner een wagen beter afstelt, kan mss zijn maar het doel is wel het verhogen van het vermogen en niet het beter afstellen van de motor.

Lijkt mij een antwoord van die helpdesk waarbij je later bij discussie steeds de pineut bent .... :arghh:
 
Heb een nieuwe reactie en is dit keer duidelijk vind ik:

“Het upgraden van de PK's door middel van chiptunen (tunen) valt gewoon binnen de verzekering. Eist de verandering het opnieuw keuren van de auto bij het RDW? Dan moet daarop ook uw verzekering worden aangepast. Voor de verzekering moeten de gegevens auto hetzelfde zijn als bij het RDW.
Of de auto na het tunen opnieuw gekeurd moet worden kunt u het beste navragen bij het RDW. Ik kan hierop helaas geen antwoord geven. ”
 

leon-cupra

Forumguru
RDW heeft ook te maken met uitstoot enzo zeker?. Op een site van een nl-tuner gelezen dat tunen in NL legaal is (en wss hierdoor ook bij jouw verzekering) maar dat de uitstoot binnen de normen dient te blijven. Dus indien afwijken van norm, dien je naar de RDW te gaan? En dat zal je verzekeraar wss bedoelen. Echter op die site van die tuner zeiden ze ook dat ze zich niet bezig kunnen houden met de "nieuwe" uitstoot na tuning.... dus tja ... sta je even ver. :arghh:
 
Bovenaan Onderaan