Verweerde koplampen helder maken met tandpasta

Cordoba

Forumguru
Je hebt een laag nodig die het UV-licht blokkeert zodat het UV-licht niet bij het kunststof komt, omdat de kunststof degradeert onder invloed van UV-licht. Er zijn bepaalde coatings die minimaal een half jaar maar in de meeste gevallen meer dan een jaar met nog een enkele (langere) uitschieter het kunststof beschermen (van meerdere fabrikanten). Alternatief is als de lamp weer netjes is: lampoppervlak eerst goed schoon maken met bijv. IPA, en dan een wax op de lamp aanbrengen. De wax-laag werkt ook als een UV-blocker, en door vooraf met bijv. een IPA het oppervlak goed schoon te maken, blijft de wax langer zitten op de koplamp.
 

Antera

Donateur
Iemand die een paar lampen wil doen. Mijn ouders hebben 2 slechte koplampen erin zitten met een apk aandachtspunt
 

insomnia

Actief lid
Daar had ik het ook al opgevraagd. 70 euro was voor mij aanleiding om eerst zelf maar eens wat te prutselen..
 

Jee13

Forumguru
Was leuk vandaag even te kletsen en je vader te helpen met zijn verweerde koplampen
ik heb nog een foto gemaakt

20140426_094928.jpg
 

Antera

Donateur
Ben heel erg blij en mijn vader netzo. Je hebt super werk afgeleverd het ziet er weer als nieuw uit. Top werkje afgeleverd. Volgende keer maar even samen een bakkie doen. Zat er niet in omdat ik me eigen werk had staan maar leuk kennis gemaakt met je te hebben
 

ertromp

Forumguru
en dan nog al zijn "know-how" en "how-to" delen met de andere forumleden, toffe pee die Jeroen :thumbsup: :D ;)

Inderdaad: Jeroen geeft hier wel even het geheim van de smid weer. Super voor degenen die het zelf willen doen. Al zou ik eerst de koplampen van de auto van m'n schoonmoeder proberen alvorens die op je eigen auto te doen :D
 
Bovenaan Onderaan