Verweerde koplampen helder maken met tandpasta

zefke

Lid
We hebben de koplampen van onze Fabia met Commandant Cleaner en een machine weer redelijk netjes gekregen. De vraag is natuurlijk hoe lang blijft dit zo?

@Cordoba: welke coating zou je dan eventueel gebruiken ipv autowas?
 

turboturbo

Forumguru
Ik denk niet heel erg lang. Eea hangt vast af van de mate waarin je trouw de koplampen insmeert met (auto)was om ze zo lang mogelijk te beschermen....
 

R.Heikamp

Forumguru
Het blijft indd niet erg lang zitten begint alweer dof te worden ik zelf zit te overwegen een xenon setje aan te schaffen in combinatie met angel eyes klik, als iemand ze goedkoper kan krijgen laat het even weten a.u.b.;)
 

R.Heikamp

Forumguru
Heb nu eindelijk mijn xenon in de auto wat een wereld van verschil kwa licht, dit alles in combinatie van de volgende koplampen klik! zou morgen even een foto schieten ;)
 

Steve

Senior Member
Of je brengt ze bij mij en ik maak ze weer als nieuw. We schuren de coating laag weg zodat het ook echt weg blijft.
 

turboturbo

Forumguru
Dat viel mij ook al op! Ik ben dan ook benieuwd naar de kwaliteit van deze aftermarket sets (op langere duur)

We schuren de coating laag weg zodat het ook echt weg blijft.
bij mijn koplampen is er ook 25 minuten op geschuurd. Dus die coating laag is neem ik aan ook wel verdwenen. Toch lijk ik het plastic al weer heel ietsje doffer zien worden (ik vergeet het dan ook om ze trouw in de zoveel tijd met wax op te wrijven)
 
Laatst bewerkt:

Kiswum

Forumguru
Met name de resultaten na 1 jaar als de garantie is verlopen, dan moet het er nog strak uitzien
 

leo442

Forumguru
Dat viel mij ook al op! Ik ben dan ook benieuwd naar de kwaliteit van deze aftermarket sets (op langere duur)

bij mijn koplampen is er ook 25 minuten op geschuurd. Dus die coating laag is neem ik aan ook wel verdwenen. Toch lijk ik het plastic al weer heel ietsje doffer zien worden (ik vergeet het dan ook om ze trouw in de zoveel tijd met wax op te wrijven)

Na het schuren moet er natuurlijk wél een nieuwe sealer laag aangebracht worden.
 

turboturbo

Forumguru
Wat is een sealer?

Edit: gevonden

Volgens mij was daarover hier ook al wat van gedachten gewisseld, en was de gedachte geloof ik dat het een nadeel van een UV laag is dat die juist weer geel gaat worden. En dat andere oplossingen zoals blanke lak het lichtbeeld negatief zouden beïnvloeden.
 

s-line

Forumguru
Dat viel mij ook al op! Ik ben dan ook benieuwd naar de kwaliteit van deze aftermarket sets (op langere duur)

bij mijn koplampen is er ook 25 minuten op geschuurd. Dus die coating laag is neem ik aan ook wel verdwenen. Toch lijk ik het plastic al weer heel ietsje doffer zien worden (ik vergeet het dan ook om ze trouw in de zoveel tijd met wax op te wrijven)
Waarvoor denken jullie dat deze coating erop zit!:pieker::banghead:
 

R.Heikamp

Forumguru
Dat ziet er zeer luxe uit, en niet te over done! :thumbsup:

Ben benieuwd wat je merkt aan verbeterd zicht in 't donker.

Het zicht is er behoorlijk op verbeterd en het is veel rustiger aan je ogen.
dat merk ik echt omdat ik meerdere keren tussen ede en veenendaal zoef over de a12 na 21 uur dus lantaarnpalen uit!

Lekker verblindend!

op de hoogte van het maken van de foto wel ja maar als je goed kijkt sta ik er ook recht voor, als jij in een auto rijdt waar je op deze hoogte met je hoofd zit dan verblindt ik je ja dat klopt maar anders is er niets aan de hand, ze zijn keurig afgesteld en zitten achter projectortjes dus niet voor een reflector;)
 

insomnia

Actief lid
Ook mijn koplampen zijn dof en ga maar eens aan de slag met zelf polijsten..

Zijn er nog actieve leden die hun ervaringen kunnen updaten? (met name die de koplampen hebben (laten) schuren en polijsten en verder geen coatings en dergelijke hebben toegevoegd.)

Mijn plan is om eerst maar eens met excentrische machine met polijst/schuurmiddel aan de slag te gaan, mocht dat niet afdoende zijn alsnog met korrel 3000.

Nieuwe of aanvullende tips zijn welkom :jaja:
 

turboturbo

Forumguru
Mijn ervaring met laten doen, staat 1 pagina terug in dit draadje....

Wat ik er nu nog van zie is dat het 'glas' nog steeds mooi helder is, maar ik lijk al wel een lichte verslechtering te zien tov hoe het vlak na de behandeling was.
Ik heb de discipline ook niet om ze wekelijks even in de was te zetten om het oppervlak mooi glad en vuil en waterafstotend te houden...
 

blokart

Senior Member
Ik heb nog plexi, rvs, polyester en ander oppervlakken gepolijst met polijstpasta van Yachtcare Soloplast maar nu via voss chemie, nog niks beters gevonden.
 

machlo

Forumguru
Ik heb kort geleden mijn lampen ook een schuurbeurtje gegeven. Waren dof en zouden bij de APK worden afgekeurd. Heb het eerst ook met tandpasta geprobeerd........geen effect. Toen 3 soorten schuurpapier gehaald om "nat" te schuren. Met 3000 geëindigd. Daarna met commander (5 geloof ik) gepolijst (eerst machinaal maar met de hand geëindigd). Effect was echt super. Doffe plekken compleet weg. Niet nabehandeld overigens.......ook niet meer aan toegekomen want inmiddels stond/staat er een Fabia voor de deur. Is zelf dus goed te doen, nabehandelen is dan wellicht nog een must?
 
Bovenaan Onderaan