Vervangen batterij sleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
Enig zoeken op internet leverde nog een ander verschil op: 170 mAh voor een 2025, 220 mAh voor een 2032. Ik weet niet of dit geldt voor dezelfde batterijen van alle merken, maar het viel me wel op.
Ik zag ook ergens vergelijkende testen naar de brandduur van een ledje op een aantal verschillende merken. Hoe grondig en wetenschappelijk verantwoord die testen zijn uitgevoerd weet ik niet, maar het viel me wel op dat Varta en GP er beter uitkwamen dan bv. Duracell.
Voor wat het waard is... ;)
 

EdK

Forumguru
beter uitkwamen dan bv. Duracell.
Zal wel in een eigenwijs konijn gezeten hebben dan......:D

Maar wat verwachten jullie van een knoopcel batterij ?
Dat die een autoleven meegaat ?
De lading die er in zit is natuurlijk nihil !
Hoeveel keer druk je op de AB per dag ?
etc etc etc .... zijn allemaal dingen die invloed hebben op een levensduur van een batterij.
Heb zakelijk ook een AB voor hekwerk openen op afstand bij de zaak zodat ik kan doorrijden.
Zit een 12V batterij in en kwa formaat een derde van een 3xA
Maar ook die moet ik na 9 tot 12 maanden vervangen, en die AB doet ook niets meer en minder dan een signaaltje naar een ontvanger sturen.

Maar ik vermoed dat velen hun sleutel op broekzak hebben, en vaak niet door hebben hoe vaak ze dan één van de knopjes indrukken !
En tsja dan verdwijnt er elke keer wat capaciteit uit de batterij...:koffie:
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoeveel keer druk je op de AB per dag ?
Dát lijkt me niet het belangrijkste criterium. Ik heb bij alle auto's met CV en afstandbediening die ik vanaf 1988 tot midden 2018 heb gereden helemaal nooit een batterij hoeven vervangen. Ook niet bij de Fabia2 die ik ruim 7 jaar heb gehad.
Maar al die auto's hadden dan ook géén Kessy, i.t.t. de huidige Leon. :pardon:Nu druk ik misschien 1x/WEEK op de AB, of minder.
Die Leon had ik nog geen jaar toen de sleutel het opgaf en ik weet niet of dat nog de eerste batterij was, of ook al de tweede; de auto was 11 maanden oud toen ik hem kocht.
 

Desperado

Forumguru
Een nieuwe sleutel kost maar 200 euro. Dus wat maakt het uit dat een verkeerd batterijtje de boel intern sloopt.
Goede batterijen zijn niet te betalen...:lezen:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan