Vervangen batterij sleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

notjes

Actief lid
Beste,

Bij het vervangen van de batterij uit beide sleutels op een wagen met kessy kan een gebruiker dit doen of moet de garage dit doen?
 

Klaasje

Forumguru
ik heb het gewoon bij de garage laten doen. Is simpel, maar had geen zin om iets kapot te maken
 

Barrokok

Actief lid
Kip simpel! Ik heb een leaseauto, kan het dus gratis bij de garage laten doen, maar het is zo simpel dat ik er de moeite er niet voor neem er voor naar de garage te rijden.

Even openwippen en het batterijtje wisselen en klaar is kees. Niets in te stellen verder.

Niet te lang wachten overigens, want ik heb een keer met een lege batterij gestaan en dan doet ie helemaal niets meer!
 

widojo

Actief lid
Zoals Barrokok schrijft een makkie:
Let wel op, het is een CR2025 en niet CR2032 en ook ik was na 1,5 jaar aan de beurt.
 

rouwehand

Senior Member
Na ruim een jaar was de batterij leeg. Ook vanwege Kessy.
Batterij laten vervangen bij de dealer, maar na terugkomst bij de auto werd de sleutel niet herkend.
Na verschillende aanmeldprocedures volgens het instructieboekje te hebben opgevolgd, geen resultaat.

Uiteindelijk heeft de dealer na 15 min via zijn laptop, de sleutelherkenning in orde gemaakt.

Al met al, een hoop gedoe voor een nieuwe batterij :banghead:
 

Cordoba

Forumguru
@rouwehand Bizar verhaal Richard, had de dealer ook een verklaring dat voor een batterijwissel, zo'n heel circus nodig was? (lijkt mij toch niet normaal, dat de sleutel opnieuw aangemeld moet worden)
 

Joske

Forumguru
ik heb de batterij ook moeten vervangen na een jaar en een half. Ik heb dit in de buurt van de wagen gedaan om geen fratsen te hebben met sleutelherkenning en warempel het werkte nog ook.
 

Frank

Forumguru
Hier ook na ongeveer anderhalfjaar (door garage laten doen). Ze zeiden me daar wel dat ik regelmatig de reservesleutel ook moet proberen.
 

rouwehand

Senior Member
@Cordoba , nee helaas geen verklaring. Er werd al geschermd met een algehele reset, als het niet zo lukken.
Toen heb ik de werkplaats chef wel nadrukkelijk verteld dat dit het allerlaatste redmiddel zou zijn, omdat ik dan ook al mijn VAG-COM aanpassingen kwijt zou zijn?!
Uiteindelijk is het gelukt, zonder algehele reset.
Wel ga ik voortaan naar een andere dealer, ik was toch al niet helemaal tevreden. Maar dit was de druppel.... :mad:
 

Monteur75

Actief lid
Kan de dealer/monteur niks aan doen hoor. Dat is de elektronica van tegenwoordig. Maak zo vaak de gekste dingen mee zonder dat ik iets fout heb gedaan. wat kan de monteur fout doen door alleen maar een batt. te verwisselen?
Kan je naar andere dealer gaan, ook daar kan dit gebeuren, kan het wel de beste dealer van het land zijn.
 

MaRco2

Forumguru
Vervangen stelt niet zoveel voor, even een platte grote schroevendraaier in de gleuf waar de sleutelbaard uitkomt en je kunt er bij.

Nadeel van Action batterijen... gaan niet zolang mee (een paar maanden).
 

henriz

Forumguru
Die video stopt net waar ik vast liep. Ook het instructieboekje komt tot daar: dan heb je de sleutel open maar hoe krijg je nou die batterij er uit?
Volgens het instructieboekje moet je drukken op de batterij. Dat doet niks.
Ik raakte gefrustreerd, heb me kwaad gemaakt en de batterij er met kracht uit geforceerd. :mad: Dat werkte wel. :jaja:
 

Olavio

Senior Member
Vorige week ook de batterij van de door mij gebruikte KESSY-sleutel laten vervangen, bij de garage en naar mijn weten de eerste keer voor deze sleutel in bijna 3 jaar. Bij de auto aangekomen werkte hij eerst niet, maar door het 'open'-knopje te gebruiken ging het wel en sindsdien geen problemen. De reservesleutel was al eerder aan de beurt (ong. 1/2 jaar geleden, dus na 2 1/2 jaar gebruik, of eigenlijk niet gebruik, hij ligt behalve tijdens vakanties, in de kast). Overigens wipten ze bij de garage de batterij met een puntig voorwerp uit zijn houder, hij viel er dus niet vanzelf uit.
 

Fmoon

Forumguru
Bij mij ging elke batterij ongeveer 6 maanden mee. Toen kwam er bij de lidl een aanbieding, heb er 40 gekocht (letterlijk) en deze gaan nu al 14 maanden mee :-p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan