Vervangen batterij sleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarrieSkoda

Forumguru
Schrijf je hier eigenlijk niet al de oorzaak/reden. Heeft even gewerkt. Mijn advies, wissel de batterij.

Was het maar zo'n feest.

In eerste instantie (met Sony batterij) kreeg ik melding in display dat ik de batterij van de AB moest vervangen.
Daarna batterij vervangen Sony --> Grundig, werkt de AB niet meer.
Daarna batterij weer verwisseld Grundig --> Sony die er oorspronkelijk in zat en nog werkte, maar AB reageert niet meer.

Lijkt mij nou niet dat de Sony batterij binnen pakweg 10 minuten van wel, naar niet doen kan switchen.

Ik hou de optie open. Even op zoek naar een nieuwe batterij, waarbij het AB lichtje in ieder geval weer gaat reageren..
 

HarrieSkoda

Forumguru
Opgelost!

De Grundig batterij die ik als vervanger van de Sony die eruit kwam heb geplaatst, bleek niet voldoende spanning voor de afstandbediening te kunnen leveren.

Nu een Varte CR2025 gemonteerd en afstandsbediening werkt direct feilloos, zonder hem opnieuw in te hoeven leren.

1k0.jpg
 

EdK

Forumguru
Affijn nu hopen dat dit topic blijft bestaan tot Maart 2027 als je batterij weer leeg is....:pardon:
 

Hakar

Donateur
Wordt vast wel bewaard tot 2028, want ik lees het nu ook, en vond het nuttige informatie.
Als iedereen die hier wat aan heeft even een reactie geeft, blijft het topic dicht bij de hand.

Eén van mijn AB open gehaald aan de hand van dit topic, want lampje deed het wel maar reageren op drukken van knop ho maar.

En wat denk je?, een merkloze batterij.
Had de andere stapjes al geprobeerd, dus morgen batterijtje C2032 kopen en dan opnieuw aan de slag.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Het is niet onmogelijk dat de handzender (printplaatje in de sleutel) kapot is, vooral omdat het ledje blijkbaar wel oplicht (of de afstand moet te groot zijn naar de auto bij een lege batterij). Mijn AB overbrugt over het algemeen zonder probleem tientallen meters (20-50m), maar dat lijkt bovengemiddeld als ik het vergelijk met anderen.
 

Hakar

Donateur
@Cordoba
Ook dat is natuurlijk nog mogelijk.
De batterijen zijn de kosten niet, en oom Ali schijnt legio vervangingen te kunnen leveren.
Stapje voor stapje, en dan komt het allemaal wel goed.
 
YOU TUBE op internet, zeer eenvoudig. Koop wel een CR 2025 van een topmerk. Met de chinese rommel werkt het niet altijd
 

HarrieSkoda

Forumguru
Varta CR2025 nemen bijv.
Kost een euro of 2 en je sleutel doet het direct weer.

Een chinees batterijtje gaat de afstandsbediening niet leuk vinden.

Zelfs een Grundig batterijtje werd al niet goed bevonden door de afstandsbediening :D.
 
Grundig, Telefunken, waren vroeger oerdegelijke Duitse firma´s. Zijn overgekocht en produceren nu onder hun oude merknaam 0.a. in Turkije.Er zijn degelijke apparaten onder maar ook veel rommel.
 

Hakar

Donateur
GP schijnt tegenwoordig ook goed te zijn.
Gamma weet dat ook, kost € 4,99 per stuk, en slechts houdbaar tot 2023 volgens foto op website.
 

Cordoba

Forumguru
Merk van batterijen zegt niet zoveel, wat veel belangrijker is, is dat batterijen geen jaren op de plank hebben gelegen. Zelfs A-merken die compleet in dichte kunsstofverpakking een aantal jaren in de kast liggen, lopen gewoon langzaam leeg. Als je zo'n antiek pak batterijen gaat gebruiken, zijn ze binnen 10% van de normale gebruiksduur al leeg.
 

Rofffel

Forumguru
Ik heb vorige week een pakje gehaald van Grundig en mijn AB en kessy doen t gewoon. Er is 1 gouden regel bij dit type batterijen: NIET beide zijdes tegelijk aanraken, dan stroomt de batterij dusdanig hard leeg, wat evt voor complicaties zorgt.
 
ik heb het met 2 grundigs geprobeerd(VERVAL 2021) zonder resultaat, daarna Panasonic met een perfect resultaat
 

Hakar

Donateur
Vanochtend wel de kans gehad om batterijtje te wisselen en proberen de AB weer werkend te krijgen volgens de methode in de handleiding.
1 Slot vergrendelen
2 Druk op een willekeurige knop van de AB
3 Na het indrukken van een knop op de AB moet het portier binnen 1 minuut met behulp van de sleutel worden ontgrendeld.

Na het plaatsen van een 2032 batterij van Duracel best before 2026 niet werkend. Daarna met een Varta 2032 geprobeerd, helaas geen resultaat.

Ofwel printplaatje is defect, ofwel procedure voor de Faab 1 niet correct.

Ondertussen wel weer even bij Ome Ali gesnuffeld voor eventuele vervanging, en dit gevonden maar nog niet besteld.
Iemand op dit forum al ervaring opgedaan met vervangende sleutels inclusief printplaatje en chipje zoals deze?

https://nl.aliexpress.com/item/Sten...32840634253.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.YGeqkc
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan