Vervangen batterij sleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarrieSkoda

Forumguru
Hele omslachtige omschrijving in het boekje inderdaad. Tot deze conclusie was ik ook al gekomen.

Nadat ik een batterijtje had gevonden met de juiste/voldoende prik aan boord, deed de AB het weer direct.

Zijn die printplaatjes zo gevoelig dan?! Kan toch niet zomaar stuk gaan. Het zit immers in een omhulsel.
 

Joske

Forumguru

Skodadriver87

Actief lid
Vandaag na vervangen van de batterij problemen met keyless openen.

Als ik met mijn hand naar de portiergreep ga dat klikt hij wel maar blijft vergrendeld. Open/dicht met de knop gaat wel gewoon. Net als het starten.

Heb al geprobeerd de deur met de klapsleutel open en dicht te doen. Lukt niet.

Weet iemand waar het probleem zou kunnen zitten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Mensen,

Het valt me op dat de batterij in mijn a.b. sleutel niet lang meegaat.
Bij de dealer een nieuwe gekregen bij aflevering in maart 2020, toen vervangen onder garantie in dec. 2020, en nu alweer de melding “batterij vervangen” op het display.

Ik heb flink gezocht in de fora naar mogelijke oorzaken.
Omdat de dealer ‘m steeds vervangen heeft neem ik aan dat het een goede/nieuwe batterij is, en dat ze niet b.v. met vette vingers de plus- en minpool aangeraakt hebben.
Heeft iemand een idee?

Ik doe de sleutel altijd in een metalen blikje (schijnt te helpen tegen op afstand “uitlezen” en ontgrendelen). Zou dat het stroomverbruik van de sleutel in “stand-by” beïnvloeden?

Dank alvast voor de evt. adviezen.

Vriendelijke groet,
Bas
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoi Peter,
Dank voor de tip!
Deze had ik inderdaad ook al gevonden.

Mijn conclusie na al het surfen is dat het hoge verbruik een beetje bij (sommige) keyless entry sleutels lijkt te horen.
Een goed (A-)merk batterij helpt, en zorgen dat je die niet vies/vet maakt met je vingers.

Wat ik nog niet heb gevonden is of je sleutel in een blikje doen (tegen diefstal) nog een negatief effect heeft. Bij een mobieltje werkt dat wel zo: die gaat steeds harder zenden als-ie geen mast “vindt”.

Vriendelijke groet,
Bas
 

Tees

Donateur
Volgens mij is er geen 2-richtingsverkeer tussen de auto en de sleutel: de sleutel zendt maar ontvangt niet, i.t.t. je mobiel. Dus het zou niet uit moeten maken dat je je sleutel in een metalen bakje doet.

Ik vermoed dat die Keyless Protector dingen die het signaal stoppen als je sleutel 3 min niet bewogen is, wél een positief effect hebben op de batterijduur.
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Thanks Tees!

Ik ga mijn geluk nu proberen met A-merk batterijen via een webwinkel.
Overigens, voor wie het interesseert: verschillende verpakkingen van hetzelfde merk bevatten niet altijd dezelfde batterijen. Bijvoorbeeld: de Varta CR2025 is per stuk verpakt 170 mAh, maar in multipacks krijg je een variant van 150 mAh. Het verschil is misschien niet groot, maar alle beetjes helpen denk ik.

Vr Gr Bas
 

Meuk85

Lid
Zo snel ?
Doe nu al 5 jaar met de batterij in de sleutel.....

In de toyota die ik had moest ik iedere 4 maanden dat ding vervangen. Aangezien ik de O3 nu pas net heb, is het nog even afwachten.

Wel was het bij de toyota dealer altijd gratis vervangen, ik moest nu gelijk 5 euro betalen voor de batterij bij de dealer
 

Meuk85

Lid
Aii.. dán kun je beter bij een webshop gewoon een blisterrijtje bestellen.
Wat een afzetterij zeg. 5 euro voor een knoopcel.
Ja dat is dus ook mijn mening. Volgende keer doe ik het zelf.
In het bovenstaande filmpje doen ze het ket een tang. Met een pen kan het ook, zo zag ik het de dealer namelijk ook doen.
 

ElScorpione

Forumguru
De batterij moet ik 1 keer per jaar wisselen meen ik. Gaat op zich best lang mee. In inderdaad, sleutels die horen bij een KESSY systeem gaan iets sneller leeg omdat die sleutel regelmatig zendt als je in de auto rijdt. Is prima zelf te doen. Bij een, voormalig, VW garage hier in de buurt durven ze een tientje te rekenen voor het wisselen.
 

Desperado

Forumguru
Ik moet de batterijen van mijn hoorapparaten elke week vervangen. Als ik kon tekenen voor 1 per jaar zou ik het snel doen :D
 
Beste, ik lees overal de cr2025 batterijen. Ik heb in mijn sleutel een cr2032 gepropt omdat die ander altijd zo snel leeg ging. Was even proppen maar zit er nu prima in.. werkt al tijd naar behoren. ik ga er vanuit dat dit geen kwaad kan toch?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ga ik de vraag anders stellen.

M’n auto staat voorgeschreven op euro95, maar denk bij mezelf daar gaat ‘ie te schadelijk op, dus laat ik er diesel ingooien.. kan ook niet.

Een batterij heeft niet voor niets een ander type, en ze schrijven ook niet voor niets iets voor.

Volgens mij zit er wel verschil qua dikte tussen die 2 knoopcellen. Ik zou het gewoon bij hetzelfde type batterijtje houden in ieder geval!
 

Canon-Eye

Forumguru
De CR2032 is 3,2mm dik, de CR2025 maar 2,5mm.
Je kunt 'm erin forceren natuurlijk, maar dat je weet niet wat er - eventueel later - aan inwendige schade ontstaat, bv. een gebroken printplaatje of zo. Ik zou het er niet op wagen.
 
Ja ik dacht idd dat de dikte het enige verschil is. Had om eerlijk tr zijn ook alleen de 32 in huis omdat deze in mijn vorige sleutel moest. als deze leeg is ga ik braaf weer terug naar de 25 om de reden jullie hierboven aangeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan