elsinga
Forumguru
Hallo,
met de kilometers die ik nu doe per jaar (60k) mag ik rond volgende zomer een nieuwe leaseauto uitzoeken. Ik rij nu een O3 (zie signature) en denk sterk over een S3 Combi SB met wat opties. En die is er ook met de 150pk diesel motor die ik nu in mijn O3 heb. Maar: zwaarder en dus iets trager (8.8 tegen 8.4 sec naar de 100). Maar de S3 is er ook in een 190pk uitvoering...
Nu heb ik er nog niet in gereden, maar toch wel benieuwd... Merk je het verschil tussen 150 en 190pk? In de Octavia was de 150pk een verademing tov de 115pk van de Modeo daarvoor, maar de Mondeo was ook nog eens aardig zwaarder dus helemaal eerlijk vergelijken is het niet.
Daarnaast kost de 190pk natuurlijk meer. Als ik hand6/hand6 of DSG/DSG vergelijk, dan is het verschil 3500,-. hand6/DSG is het verschil 500,-. Die 3500 euro zal in de lease (puur op basis van in 4 jaar afschrijven) ongeveer 70 euro zijn. Da's best wel veel per maand, tenminste als het nauwelijks meer rijplezier geeft.
met de kilometers die ik nu doe per jaar (60k) mag ik rond volgende zomer een nieuwe leaseauto uitzoeken. Ik rij nu een O3 (zie signature) en denk sterk over een S3 Combi SB met wat opties. En die is er ook met de 150pk diesel motor die ik nu in mijn O3 heb. Maar: zwaarder en dus iets trager (8.8 tegen 8.4 sec naar de 100). Maar de S3 is er ook in een 190pk uitvoering...
Nu heb ik er nog niet in gereden, maar toch wel benieuwd... Merk je het verschil tussen 150 en 190pk? In de Octavia was de 150pk een verademing tov de 115pk van de Modeo daarvoor, maar de Mondeo was ook nog eens aardig zwaarder dus helemaal eerlijk vergelijken is het niet.
Daarnaast kost de 190pk natuurlijk meer. Als ik hand6/hand6 of DSG/DSG vergelijk, dan is het verschil 3500,-. hand6/DSG is het verschil 500,-. Die 3500 euro zal in de lease (puur op basis van in 4 jaar afschrijven) ongeveer 70 euro zijn. Da's best wel veel per maand, tenminste als het nauwelijks meer rijplezier geeft.