leon-cupra
Forumguru
neen maja , heeft het geen tweede keer geprobeerd.In een B klasse ... das ook niet echt ne challenge he.
neen maja , heeft het geen tweede keer geprobeerd.In een B klasse ... das ook niet echt ne challenge he.
' das ruim genoeg pk om mee te kunnen met het verkeer. Of je mag toch niet sneller dan 120 of je staat toch overal stil. ' lijken mij typische gedachten Vd meeste Skoda rijders. Waarschijnlijk kiezen de rationeel ( eerder zuinig) denkende mensen graag voor Skoda.
Dus toch rationeel ( en wat zuinig)Ik denk dat de keuze voor Skoda hem vooral zit in wat je krijgt voor je geld. Onderhuids is de techniek Volkswagen. Alleen je betaald niet voor een Volkswagen. En je krijgt nog eens meer auto voor je geld.
Mijn Seat Altea destijds, was gebaseerd op de Volkswagen Golf, maar wel een stuk groter en praktischer. Dat geldt ook voor de Octavia en de Superb. Ze zijn een stuk(je) groter dan het donor model.
Ik heb gekeken naar de Passat Variant. Maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de Superb Combi. Net iets groter, net wat meer opties voor mijn geld.
Nou.... zuinig.....? Niet echt. Ik geef de voorkeur aan comfortverhogende zaken en veiligheidsopties. Dat budget gaat echt wel op. Sterker nog, ik ga er altijd dik overheenDus toch rationeel ( en wat zuinig)
Maar eigenlijk zijn we vw publiek dat er niet zoveel voor wil uitgevenNou.... zuinig.....? Niet echt. Ik geef de voorkeur aan comfortverhogende zaken en veiligheidsopties. Dat budget gaat echt wel op. Sterker nog, ik ga er altijd dik overheen
Chris is die 190 TDI eigenlijk excact dezelfde motor dan de 184 TDI in de RS ?Nog even mijn ervaringen over de 150 en 190 pk TDI. Ik vind het verschil vrij klein. Ik vind de 190 pk versie voor mijn gevoel wat tegenvallen. Blok voelt niet heel erg snel aan. De 150 pk TDI vind ik in dat opzicht eerder andersom. Er zal ongetwijfeld een verschil zijn, maar ik vind het verschil te klein om de 190 pk te adviseren. Lekker geld op zak houden en investeren in zinvolle opties als DCC (bij Superb een must), schuifdak etc.
gaat niet altijd over stoplicht sprintjes hé. Even kunnen versnellen wanneer het nodig is, tussensprintje doen, een premium-rijder op zijn doos geven met je skodaatje , ... Waarom heb je zelf niet de 1.6 120pk gekocht ipv de 150pk? 120pk is toch ook ruim voldoende in Belgie?
En ook, denk dat je telkens wanneer je een nieuwe wagen koopt, je er iets op vooruit wil gaan. Denk in TS zijn geval dat de 150pk beetje gaat tegenvallen als je uit een O3 150pk komt.
Enkel maar verkrijgbaar in 2 liter. Moest hij de 3 lit diesel van in Audi hebben zou je hem dan gekocht hebben ?Ik doe 32 000 km/ jaar dus wou diesel. In België is de Superb L&K op dieselvlak enkel te krijgen met 2 liter. De meerprijs voor de 190 pk had ik er niet voor over. En komt bij de 190 ad blue bij waar sommige over klagen.
Doe mij ook maar een 2 liter met 130 pk als een 1500 ipv 170 pk...
Nee. Alleen al omwille van het fiscale. Zou mij iets teveel centjes zijn voor vadertje staat.Enkel maar verkrijgbaar in 2 liter. Moest hij de 3 lit diesel van in Audi hebben zou je hem dan gekocht hebben ?
Er zijn ook DCC eigenaren die hem bijna constant in de Comfort stand hebben staan hoor........dcc was voor mij een net te dure optie. Auto kwam op 50k. Ondertussen wel nieuwe schokdempers er onder laten zetten, ondanks mijn verlaagde onderstel. De auto golft en deint anders vreselijk.... DCC-eigenaren hebben 'm meestal in de sport-stand staan krijg ik de indruk.