Verschil 150pk/190pk S3 Combi Style Business

philippe bakker

Forumguru
Mijn VAG product heeft 150 pk en wordt nog wel eens uitgeleend aan collega's die naar Zuid en Midden Dld moeten om een klant te bezoeken.

Als het dan rustig is op de weg krijg ik dit soort bemoedigende foto's met als commentaar dat hij nog wel harder wil.....:itwasntme:

Bekijk bijlage 60879

Ik denk dan maar: 150 pk is eigenlijk wel genoeg als ik eerlijk ben.
topsnelheid rijd je bijna nooit he. ik heb al eens een keertje 255 gezien maar das de lol niet. tussen sprintjes das veel leuker
 

gdisselkoen

Forumguru
Mijn VAG product heeft 150 pk en wordt nog wel eens uitgeleend aan collega's die naar Zuid en Midden Dld moeten om een klant te bezoeken.

Als het dan rustig is op de weg krijg ik dit soort bemoedigende foto's met als commentaar dat hij nog wel harder wil.....:itwasntme:

Bekijk bijlage 60879

Ik denk dan maar: 150 pk is eigenlijk wel genoeg als ik eerlijk ben.

Ik hoop wel dat de foto's zijn genomen door een passagier in de auto, en niet door de bestuurder zelf. :nailbiting:
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn VAG product heeft 150 pk en wordt nog wel eens uitgeleend aan collega's die naar Zuid en Midden Dld moeten om een klant te bezoeken.

Als het dan rustig is op de weg krijg ik dit soort bemoedigende foto's met als commentaar dat hij nog wel harder wil.....:itwasntme:

Bekijk bijlage 60879

Ik denk dan maar: 150 pk is eigenlijk wel genoeg als ik eerlijk ben.
uitlenen van je wagen :nailbiting:
Als ze de topsnelheid al proberen, hoe rijden ze er dan wel niet mee?? Gaspedaal continue naar beneden zeker? Maja is leasewagen zeker:nono:
Ik hoop wel dat de foto's zijn genomen door een passagier in de auto, en niet door de bestuurder zelf. :nailbiting:
je ziet de bestuurder zijn rechterhand nog op het stuur. Is dus door de passagier getrokken.
 

ertromp

Forumguru
Op topsnelheid een heel stuk door DLD rijden na dat de olie goed warm is gereden is minder belastend voor het blok dan 10km door Antwerpen met de start/stop continue in en uit
Even een keer het kool van de kleppen branden
 

leon-cupra

Forumguru
Dat is een aanname ;). Kan ook de hand zijn van een passagier die even het stuur overneemt terwijl de bestuurder een foto maakt. :arghh:
hoe dom zou je dan zijn? :nono:

En daarbij de hoek waarin het getrokken is, is duidelijk vanuit de positie van de passagier. De bestuurder zou nooit de snelheidsmeter er zo goed opkrijgen. Jij zou een slechte politieinspecteur zijn hoor :tongue:
 

philippe bakker

Forumguru
Met mijn vorige auto als ik op een baan van 70 ene voorbij stak dan keek ik efkes terug achteruit of ik hem wel voorbij was geraakt. Met de RS ben ik dat afgeleerd want als je even niet kijkt zit je aan 190. En das gene zever. Ik probeer meestal om zo 'subtiel' mogelijk ene voorbij te steken want anders zit ik weer veeeeel te rap. Waar ik vroeger dus plank moest stampen.
 

Vighor

Nieuw lid
Ben benieuwd hoe de 150pk Superb diesel presteert en vooral hoe die boven 200 m.b.t. geluid en wegligging is.
Ga mijne zaterdag bij de dealer afhalen ;)
 
Ik ben voor de TDI 190 gegaan. Eigenlijk nooit getwijfeld met de 150pk, aangezien ik ervoor redelijk vaak reed met een 3.0d BMW van de ouders en ik niet teveel wou inboeten qua vermogen.
Ik vind de 190pk versie een aangenaam blok die vlot doortrekt en niet doodvalt in de hogere regionen. Je voelt dat het blok volledig openstaat.
Verbruik is zeer gunstig. Bij mix autosnelweg-stad zit ik aan 5.8l/100km. Autoreis 1000km naar Zuid-Tirol doorheen Duitsland gaf een verbruik van 5.0l/100km.
Op de autosnelweg in DE trekt hij vlot in zesde tot pakweg 180km/u (3000tpm), hoger begint het windgeruis serieus de kop op te steken en is de fut er toch wat uit (wagen was wel volgeladen). Olietemp draaide rond de 100-105°C. Wat wel opviel was dat hij serieus wat AdBlue verbruikt bij dergelijke snelheden en toerentallen.
We zijn taxvrij gaan tanken in Samnaun (CH) wat eerst een klimmetje vergt. Hier liep de olietemperatuur eigenlijk snel op naar 115°C zonder terug vlot te dalen. Lijkt dus toch een blok te zijn dat wel wat hitte produceert...

Verder staat hij op 235mm 18" Pirelli banden en heb ik al bij al redelijk weinig last van wielspin wanneer de banden rechtuit staan bij volgas.

Op 30.000km 250ml olie bijgevuld.

Al bij al vind ik het dus zijn meerprijs van 2000euro tov de 150pk in BE meer dan waard. Ik zou er de DSG 150pk voor laten staan en een manuele 190pk nemen.
 

Bakkertje

Forumguru
@CDO die snelheden haal je ook al met de 120 pk versie van die auto :bloos:


Zelf mijn eigen Passat ook al vrij eenvoudig boven de 210 gehad, maar dat was met het hele gezin en mijn vMax assistent (lees de moeder van de kinderen) begon te piepen.
Zeker alleen heb ik met de 120 pk 1.6 TDI eigenlijk al niets te klagen. Met volle bepakking wordt het een ander verhaal, maar dat is in mijn geval incidenteel.
 

elsinga

Forumguru
Mijn O3 met 150pk komt ook vrij eenvoudig boven de 200, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de vlotheid in accelereren op de snelweg en zo. ;)
 

vleier

Forumguru
@CDO die snelheden haal je ook al met de 120 pk versie van die auto :bloos:


Zelf mijn eigen Passat ook al vrij eenvoudig boven de 210 gehad, maar dat was met het hele gezin en mijn vMax assistent (lees de moeder van de kinderen) begon te piepen.
Zeker alleen heb ik met de 120 pk 1.6 TDI eigenlijk al niets te klagen. Met volle bepakking wordt het een ander verhaal, maar dat is in mijn geval incidenteel.

die begrenzer heeft bijna iedereen die een vriendin of vrouw heeft.
 
Voor mij persoonlijk is vermogen de belangrijkste optie van een wagen. Mijn rechtervoet is hetgeen waar ik het meest van geniet in een wagen.
Als ik alle DSG verhalen lees, ben ik blij een manuele genomen te hebben met iets meer vermogen en souplesse waardoor ik ook schakellui kan rijden indien gewenst. Ik zou mij veel te veel ergeren aan het schakelgedrag van de DSG:
-Starten in 2de versnelling waardoor extra veel slip op de koppeling
-Start-stop shizzle
-Extreem laag in toeren rijden waarbij noodzaak aan remap van DSG dokter
Neen dank u.
 

Jan A

Actief lid
Voor mij persoonlijk is vermogen de belangrijkste optie van een wagen. Mijn rechtervoet is hetgeen waar ik het meest van geniet in een wagen.
Als ik alle DSG verhalen lees, ben ik blij een manuele genomen te hebben met iets meer vermogen en souplesse waardoor ik ook schakellui kan rijden indien gewenst. Ik zou mij veel te veel ergeren aan het schakelgedrag van de DSG:
-Starten in 2de versnelling waardoor extra veel slip op de koppeling
-Start-stop shizzle
-Extreem laag in toeren rijden waarbij noodzaak aan remap van DSG dokter
Neen dank u.
Laat dat nu dingen zijn waar de DSG-6 van mijn TDI 150 niet aan meedoet.
 
Bovenaan Onderaan