Verschil 150pk/190pk S3 Combi Style Business

Bakkertje

Forumguru
ben ik blij een manuele genomen te hebben met iets meer vermogen en souplesse waardoor ik ook schakellui kan rijden indien gewenst.

Het maximale vermogen van een auto ligt bij een hoger toerental, dus bij een gangetje van 120 in z'n 6 gebeurd er niet zo gek veel bij volgas. Ik denk dat je een tussensprint van 120 - 160 tegen een 120 pk met DSG aflegt in een 190 pk variant met een manuele bak in z'n 6 ..
En er is niets schakel-luier dan een automaat :D

Sonck

Lid
Heeft iemand al met de DSG-7 (150pk) en de DSG-6 (190pk) gereden ?
Ik ben benieuwd of er echt een heel groot verschil is in schakelgedrag in de eerste 4 versnellingen ?
Gaat de DSG-6 minder snel opschakelen bij sportief gebruik?
En is de 2de en 3de van de 7bak niet te kort ?

Ik rij nu met een Man. 190pk en vind dat de 1ste maar vooral 2de versnelling echt veel te kort is , met 400Nm koppel zijn die echt veel te kort en het zou nuttiger en leuk zijn dat de 2de en 3de echt merkelijk langer zijn...

Daarom dus dat ik benieuwd ben naar de DSG-6 die in de 190pk zit ?

Heeft iemand al met de DSG-7 (150pk) en de DSG-6 (190pk) gereden ?
Ik ben benieuwd of er echt een heel groot verschil is in schakelgedrag in de eerste 4 versnellingen ?
Gaat de DSG-6 minder snel opschakelen bij sportief gebruik?
En is de 2de en 3de van de 7bak niet te kort ?

Ik rij nu met een Man. 190pk en vind dat de 1ste maar vooral 2de versnelling echt veel te kort is , met 400Nm koppel zijn die echt veel te kort en het zou nuttiger en leuk zijn dat de 2de en 3de echt merkelijk langer zijn...

Daarom dus dat ik benieuwd ben naar de DSG-6 die in de 190pk zit ?

Dit stoort mij niet eerlijk gezegd. Eerste versnelling is idd kort, maar dit hoort dan ook bij een eerste versnelling. Tweede heeft al een 1500tpm toerenverval tegenover eerste.
Toen ik deze zomer volgeladen op een helling in de file stond richting Samnaun was ik blij dat de eerste versnelling kort was. Hier merk je duidelijk het verschil tussen mijn 2liter en de 3liter van mijn ouders. De grotere blokken hebben al meer kracht bij lage toerentallen op moment dat de turbo nog niet opspoelt, puur door hun cylinderinhoud.

En om nog eventjes terug te komen op voorgaande berichten.
-Hetgeen ik postte omtrent manueel - automaat was gewoon mijn persoonlijke ongezouten mening. Misschien was ik iets te direct.
-Wat betreft 120-160km/u plakgas in een 1.6TDI in versnelling naar keuze, en een TDI 190pk in z'n 6 wil ik de challenge gerust eens aangaan. Ik ben nog niet zo zeker wie snelst is, en het doet er eigenlijk ook niet toe.

CDO

Forumguru
uitlenen van je wagen :nailbiting:
Als ze de topsnelheid al proberen, hoe rijden ze er dan wel niet mee?? Gaspedaal continue naar beneden zeker? Maja is leasewagen zeker:nono:

je ziet de bestuurder zijn rechterhand nog op het stuur. Is dus door de passagier getrokken.

:mad:Nee hoor geen leasewagen, gewoon (zakelijk betaald en van me zelf.....)

Maar ik leen hem wel uit aan mijn personeel en die zijn er best zuinig mee. Alhoewel hij dan ook wel eens moet werken maar ja het blijft bij mij een gebruiksvoorwerp wat het moet doen.

gdisselkoen

Forumguru
:mad:Nee hoor geen leasewagen, gewoon (zakelijk betaald en van me zelf.....)

Maar ik leen hem wel uit aan mijn personeel en die zijn er best zuinig mee. Alhoewel hij dan ook wel eens moet werken maar ja het blijft bij mij een gebruiksvoorwerp wat het moet doen.
Vroeguh, heel lang geleden, toen ik nog in een discotheek werkte, hadden we ook een leuke bedrijfswagen. Een Opel Calibra, in een redelijk snelle en sportieve uitvoering. Die namen we ook wel eens mee als we op pad gingen. Wat ben ik blij dat we nooit aangehouden zijn met dat ding. Kan me nog een keer herinneren dat we met een aantal collega's naar De Kuip zijn geweest voor een concert van Dire Straits.

En er zat autotelefoon in, ATF-3. Toen het nieuwste van het nieuwste.

EdK

Forumguru
Wat ben ik blij dat we nooit aangehouden zijn met dat ding

Ach vloegel kreeg je nog een waarschuwing van meneer agent. En na die waarschuwing had hij geen oog meer voor jou maar voor de dames die achterin zaten...:pardon:

En er zat autotelefoon in, ATF-3. Toen het nieuwste van het nieuwste.

ATF-3

In januari 1989 is de derde generatie van het autotelefoonnet, ATF-3, in gebruik genomen. Dit net werkt in de 900 MHZ band die eigenlijk voor het Europese digitale autotelefoonnet was gereserveerd. Met een capaciteit die inmiddels is uitgebreid van de oorspronkelijke 30.000 tot 300.000 abonnees heeft dit net de sterke groei in de afgelopen jaren kunnen opvangen.
Het ATF-3 net is gebaseerd op het NMT-900 systeem. De functionaliteit van het systeem is gelijk aan die van het ATF-2 net. Dit systeem wordt ook gebruikt in de Nordic landen en Zwitserland. Door de grotere afzetmarkt is voor dit systeem veel meer randapparatuur beschikbaar, waaronder de handheld portable, een autotelefoon die kan worden meegenomen.

Het zendvermogen van deze draagbare telefoons is echter veel kleiner dan bij een normale autotelefoon, ongeveer 1 Watt in plaats van 6 Watt. Speciaal ten behoeve van deze handheld telefoons is het net in de grote steden dan ook uitgebreid met extra basisstations. Vanwege het geringe bereik van deze handheld telefoons hebben deze basisstations een onderlinge afstand van slechts 3 kilometer gekregen.

Bovenaan Onderaan