Heeft iemand al met de DSG-7 (150pk) en de DSG-6 (190pk) gereden ?
Ik ben benieuwd of er echt een heel groot verschil is in schakelgedrag in de eerste 4 versnellingen ?
Gaat de DSG-6 minder snel opschakelen bij sportief gebruik?
En is de 2de en 3de van de 7bak niet te kort ?
Ik rij nu met een Man. 190pk en vind dat de 1ste maar vooral 2de versnelling echt veel te kort is , met 400Nm koppel zijn die echt veel te kort en het zou nuttiger en leuk zijn dat de 2de en 3de echt merkelijk langer zijn...
Daarom dus dat ik benieuwd ben naar de DSG-6 die in de 190pk zit ?
Dit stoort mij niet eerlijk gezegd. Eerste versnelling is idd kort, maar dit hoort dan ook bij een eerste versnelling. Tweede heeft al een 1500tpm toerenverval tegenover eerste.
Toen ik deze zomer volgeladen op een helling in de file stond richting Samnaun was ik blij dat de eerste versnelling kort was. Hier merk je duidelijk het verschil tussen mijn 2liter en de 3liter van mijn ouders. De grotere blokken hebben al meer kracht bij lage toerentallen op moment dat de turbo nog niet opspoelt, puur door hun cylinderinhoud.
En om nog eventjes terug te komen op voorgaande berichten.
-Hetgeen ik postte omtrent manueel - automaat was gewoon mijn persoonlijke ongezouten mening. Misschien was ik iets te direct.
-Wat betreft 120-160km/u plakgas in een 1.6TDI in versnelling naar keuze, en een TDI 190pk in z'n 6 wil ik de challenge gerust eens aangaan. Ik ben nog niet zo zeker wie snelst is, en het doet er eigenlijk ook niet toe.