ik rij sinds 5,5 jaar. Ik heb in die tijd +/- 300.00 kilometer gereden.
Ik heb een periode gehad dat ik per dag 100km enkele reis naar Rotterdam had. Ik vertrok dan ultravroeg en vloog dan ook laag op de A15, kortom het max. van mijn Fabiatje reed ik dan. Met de kennis dat ze eigenlijk nooit voor half zeven flitsen (terwijl ik om 5 uur de weg opging) en het in de gaten houden van opvallende auto's is dit altijd goed gegaan. Inmiddels rij ik veel in de spits en dan heb je maar een paar sprintjes om bij de volgende groep auto's te komen, niet echt kans om gepakt te worden.
Ik ben een best oplettende rijder maar hou ook erg van doorrijden dus rij waar het kan op de snelweg meestal 20 km/u te hard. CC in de trajectcontrole, TT met flitspaalwaarschuwingen staat altijd aan. Ik kijk werkelijk altijd op de RDS / internet of ze staan te flitsen en verder kijk ik bij iedere verdachte auto (Volvo S60/V70, Audi A4/A6/A3, Ford Focus, Opel Astra etc. zonder trekhaak/dakdragers, met meer dan één persoon, niet ultravies, geen KLM/ponyparkslagharen stickers) ff naar binnen. Als ik het niet vertrouw laat ik me eerst inhalen om vervolgens weer op het gas te gaan.
Maar goed om de vraag te beantwoorden; ik kan me de volgende herinneren:
1) - 100 waar je 80 mocht, Duitsland (bij Ludinghausen), flitspaal, 4 jaar gelden. Nooit een bon gezien wel een flits.
2) - 55 waar je 50 mocht, BBK Amsterdam, lasergun, 4 jaar geleden. Ik zag het en kon nog bijremmen.
3) - 75 waar je 70 mocht bij Lent (Nijmegen), mobiel team, snelweg A325 volgens mij. 3 jaar geleden. In de wegwerkzaamheden dus die was iets duurder.
4) - 160 waar je 100 mocht ring Rotterdam (A16), 1 jaar geleden. 05:15 's morgens, ik zag in mijn spiegel een auto zonder knipperlichten ineens ook de uitvoeger voor afslag centrum nemen, bleek het een KLPD auto te zijn, zo'n opvallende. Toen ik het zag ben ik direct van het gas af gegaan en gaan afremmen op de motor (in zijn 4) en juist niet overdreven remmen. Ze reden langszij keken indingend naar binnen en gingen voor me rijden. Ik dacht dat ze me gingen aanhouden maar ipv VOLGEN reden ze snel weer weg. Het was wel in de week dat de KLPD staakte en ze geen boetes uitdeelde maar ik denk dat ze gewoon een ander spoedgeval kregen ofzo. Ik reed nog maar zo kort die topsnelheid dat ze onmogelijk een meting gedaan kunnen hebben. Echt een gelukje.
en verder niets
ik denk wel dat ik met mijn nieuwe opvallende auto sneller in de gaten wordt gehouden dan met mijn vorige zandkleurige. Eigenlijk vindt ik het maar vreemd dat ik nog nooit staande gehouden ben voor alchohol ofzo. In de BBK en zeker van grote steden rij ik nooit te hard, te veel flitsers en je schiet er niets mee op.