verkeersboetes per jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Porettuhcs

Senior Member
Het schijnt dat je nummerplaat met haarlak bespuiten ook helpt om aan de boetes te ontkomen.

Overhoeks een visdraadje spannen schijnt ook de flits te weerkaatsen waardoor je nummerplaat fel overbelicht op de foto staat en onbruikbaar word om je te bekeuren

Fabeltjes.... helpt niet..... de enige die hier blij van wordt is de visdraadbranche en de haarlakboer...

ennuh opzettelijk je kentekenplaat onleesbaar maken is een misdrijf.. moet de diender wel de opzet bewijzen natuurlijk...

nemo

Senior Member
Haarlak werkt in sommige gevallen wel.

Maar ik zou het niet proberen, want het is idd strafbaar! Kost E90,-

MarcoO2

Forumguru
ennuh opzettelijk je kentekenplaat onleesbaar maken is een misdrijf.. moet de diender wel de opzet bewijzen natuurlijk...

Is het niet zo dat je sowieso strafbaar (beboetbaar) bent zodra je kenttekenplaat niet leesbaar is? Kost al een hoop geld volgens mij. En mocht er dan opzet in het spel zijn ben je helemaal de sjaak...

nemo

Senior Member
Is het niet zo dat je sowieso strafbaar (beboetbaar) bent zodra je kenttekenplaat niet leesbaar is? Kost al een hoop geld volgens mij. En mocht er dan opzet in het spel zijn ben je helemaal de sjaak...

Zelfs als ie door vuil onleesbaar is :uitlachen:

MarcoO2

Forumguru
Ik heb de afgelopen tijd genoeg auto's gezien waarbij je uberhaupt niet eens meer kon zien of er wel een nummerplaat op zat...

nemo

Senior Member
Ja ik was ook altijd om mijn kentekenplaat heen. Zodat heel mijn auto glimt en de kentekenplaat nog vies en onleesbaar is :D

Porettuhcs

Senior Member

Yep ... de boete is wat "vriendelijker" :smirk: .... dan als de opzet bewezen wordt....

ennuh je auto wassen en alleen de plaat onleesbaar (vies) laten.... neigt tegen het kunnen bewijzen dat er opzet in het spel is :crazy::shocked:

MarcoO2

Forumguru
"neigt naar"....? :crazy: Ik zou 'm nog wel sterker durven noemen... maar ik ga er blind vanuit dat Nemo een grotere mond heeft dan ze in de dagelijkse praktijk waarmaakt! (op dit vlak dan) :D

Collega's die mekaar de hand boven het hoofd houden ???:)
Alleen al uit ethisch oogpunt zal ik mijn collega (lees: welke deurwaarder dan ook) juist NIET de hand boven het hoofd houden... Als dat eenmaal gebeurt, dan kan je het als beroepsgroep wel vergeten!
Maarre, dat is een heel andere discussie. We raken weer behoorlijk :ot:

bwman

Lid
ben wel zeker dat ik geflitst ben heb hem zien afgaan reed 95 waar ik 80 mocht maar was wel aan het afremmen, er kwam wel een auto uit de tegenovergestelde richting misschien heeft die mn plaat leesbaarheid (wat een woord) gehinderd wie weet, maar het lampje flitste vandeeg.

TL@

Forumguru
Haarlak of siliconenspray helpen enkel wanneer er effectief geflitst wordt. Tegenwoordig nemen ze ook foto's zonder flits (alle digitale camera's flitsen niet bij voldoende omgevingslicht)

Ik heb een paar jaar geleden nog een speciaal busje gekocht in nederland, een paar keer op de plaat van de Golf gespoten en nooit meer een boete in de bus (je ziet het er niet opzitten, dus dat is goed) maar ze verkopen het nergens meer.

De leesbaarheid zonder flits is zelfs beter geworden door dat spul erop, dus als ze met een anonieme wagen achter je rijden, hebben ze je plaat zeker :winkie:

EdK

Forumguru
Tja er is maar 1 goede remedie tegen snelheidsbekeuringen en dat is je ........... in de gaten houden !

cvegreen

Forumguru
Tja er is maar 1 goede remedie tegen snelheidsbekeuringen en dat is je ........... in de gaten houden !

Dat tracht ik te doen , maar soms heb ik de vraag van " hoe hard mag ik hier " , wat vroeger toch wel veeeeel makkelijker was. binnen bebouwde kom 60km/u buiten de bebouwde kom 90km/u en op de snelweg en autosnelweg 120km/u .
nu heb je zones van 30km/u binnen bebouwde kom dan 50km/u buiten bebouwde kom is het 90km/u tenzij anders aangegeven dat is dan meestal 70km/u en op de snelweg en autosnelweg is dat normaal 120km/u maar als er smog is dan weer 90km/u in de zomer blokrijden is ook nog eens aan een andere snelheid . Geraak daar maar eens wijs uit . Ik vond het vroeger niet gevaarlijker als nu , maar wel simpeler. Dus maken ze het de mensen naar mijn menig het een beetje te moeilijk met al hun wijzigingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan