verkeersboetes per jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
De tweede verkeersboete heb ik te pakken... 70 (67 na correctie) op een doorgaande weg in Zoetermeer (de Afrikaweg voor de locals van Zoetermeer) waar ik 50 mocht...

Gelukkig reed mijn vrouw en was ik slecht passagier :laugh:

Desondanks kan ik toch leukere dingen bedenken om € 90,00 aan uit te geven:(

MarcoO2

Forumguru
De tweede verkeersboete heb ik te pakken... 70 (67 na correctie) op een doorgaande weg in Zoetermeer (de Afrikaweg voor de locals van Zoetermeer) waar ik 50 mocht... Gelukkig reed mijn vrouw en was ik slecht passagier :laugh: Desondanks kan ik toch leukere dingen bedenken om € 90,00 aan uit te geven:(

Kerel... je mag bij me uithuilen morgen! :D Mijn vrouw reed... wat een slechte smoes... :winkie: maar wel een bekend probleem, op de Afrikaweg aan de snelheid houden... Ik heb ze daar nog nooit zien flitsen (en dat is maar goed ook.....)

nemo

Senior Member
De Afrikaweg.. ook wel de helweg genoemd.. Woon er niet zo gek ver vandaan. Ik heb er mijn allereerste boete (toen ik 1 dag mijn rbw had) mogen ontvangen (ik reed door rood)(verder geen commentaar).

Roel

Lid
De Afrikaweg.. ook wel de helweg genoemd.. Woon er niet zo gek ver vandaan. Ik heb er mijn allereerste boete (toen ik 1 dag mijn rbw had) mogen ontvangen (ik reed door rood)(verder geen commentaar).

Uh.....
geen commentaar :D

De flitspaal bij het verkeerslicht is inderdaad berucht. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik daar geflitst ben en ik vermoed dat de Koos Spee brigade ergens tussen de verkeerslichten op de busbaan of bij een bushalte heeft gestaan. Tsja, de automobilisten die zich daar keurig aan de snelheid houden, zijn zeldzaam...
Enne... een rood lichtje meepakken, foei!! :crazy:
Dat is een prijzige actie. € 150,00 toch?? En dan nog hopen dat je niet ook nog eens te hard door rood reed!

nemo

Senior Member
Ik moet zeggen dat ik niet meer weet hoeveel het was, iig geen 150E (ik kan mijn euroteken niet vinden haha).
Maar het zou heeeel goed kunnen dat de acceptgirobrigade daar stond te laseren! (durf ik bijna wel met zekerheid te zeggen)

Kerel... je mag bij me uithuilen morgen! :D Mijn vrouw reed... wat een slechte smoes... :winkie: maar wel een bekend probleem, op de Afrikaweg aan de snelheid houden... Ik heb ze daar nog nooit zien flitsen (en dat is maar goed ook.....)

Hahaha... laat ik het zo zeggen: als ik in mijn eentje was geweest en toen geflitst zou zijn, dan had mevrouw Dreverhaven uiteraard de opmerking gemaakt dat ik "altijd" te hard rijd. Die discussie is mij dus nu bespaard gebleven.

Mijn Swalmense bekeuring, toen ik alleen reed, valt bij deze in het niet...

nemo

Senior Member
Hahaha... laat ik het zo zeggen: als ik in mijn eentje was geweest en toen geflitst zou zijn, dan had mevrouw Dreverhaven uiteraard de opmerking gemaakt dat ik "altijd" te hard rijd. Die discussie is mij dus nu bespaard gebleven.

Mijn Swalmense bekeuring, toen ik alleen reed, valt bij deze in het niet...

Moet je wel goed onthouden wie wanneer heeft gereden! Of noteer je dat :D

Moet je wel goed onthouden wie wanneer heeft gereden! Of noteer je dat :D

Ik heb redelijk wat structopathische trekjes :blush:, maar zo erg is het ook weer niet.

Eigenlijk is het heel éénvoudig: als we samen ergens heen gaan, rijdt mevrouw Dreverhaven. Ik zit doordeweeks al genoeg achter het stuur om mijn 'klanten' te voorzien van wat spannend leesvoer :regels:

MarcoO2

Forumguru
Collega toch! Geef jij zo makkelijk het stuur uit handen? ;)

Ondanks mijn zakelijke kilometers ben ik thuis ook degene die de meeste privékilometers rijdt. Behalve op de terugweg na een feestje...

Overigens kun je op je boete zien of het een flitspaal was of een mobiel (op)lazerteam volgens mij. Moet ik daar toch eens op gaan letten... heb daar nog nooit 50 gereden denk ik (behalve bij het verkeerslicht)

nemo

Senior Member
Ik heb redelijk wat structopathische trekjes :blush:, maar zo erg is het ook weer niet.

Eigenlijk is het heel éénvoudig: als we samen ergens heen gaan, rijdt mevrouw Dreverhaven. Ik zit doordeweeks al genoeg achter het stuur om mijn 'klanten' te voorzien van wat spannend leesvoer :regels:

Jij maakt vast ook veel vrienden op je werk :yeah:

Jij maakt vast ook veel vrienden op je werk :yeah:

Op mijn werk zal dat geen probleem zijn, vrienden maken door mijn werk is toch subtiel anders...

Ach: in het licht van Balkenende doet "Ons Soort Mensen" toch een poging tot herstel van (betalings)normen en waarden. Althans, dat doel wordt wel nagestreefd.

Maar goed: de gemiddelde Skoda-rijder is vast het toonbeeld van keurig gedrag en heeft dus niets te vrezen??

nemo

Senior Member
Ja keurige mensen, niks aan de hand!
Maarre de meeste mensen waar jij aanbelt (en er een kans van 1/10 is dat ze open doen?) weten toch wel dat je komt. Ze hebben kansen genoeg gehad om een bezoekje van jou te voorkomen!

MarcoO2

Forumguru
Maarre de meeste mensen waar jij aanbelt (en er een kans van 1/10 is dat ze open doen?) weten toch wel dat je komt. Ze hebben kansen genoeg gehad om een bezoekje van jou te voorkomen!

Desondanks zijn er nog steeds mensen die vrolijk op vakantie gaan terwijl ze weten dat hun huis tijdens die vakantie ontruimd wordt... kom je terug, zit er een ander slot op de deur...

En dan toch niet reageren van tevoren en gewoon weggaan... kansloos! En met die mensen heb ik ook geen medelijden!

cvegreen

Forumguru
Desondanks zijn er nog steeds mensen die vrolijk op vakantie gaan terwijl ze weten dat hun huis tijdens die vakantie ontruimd wordt... kom je terug, zit er een ander slot op de deur...

En dan toch niet reageren van tevoren en gewoon weggaan... kansloos! En met die mensen heb ik ook geen medelijden!

Meen je dat nu ? Als ik geld problemen heb ga ik toch niet lekker op vakantie .
Ik zou me toch niet kunnen ontspannen .

Bothje

Heel gewoon lid
Daarom zijn die "types" ook kansloos en rijden ze heel hard naar hun vakantie adres, krijgen ze een verkeersboete en we zijn weer on topic.

MarcoO2

Forumguru
Om dan maar weer ontopic door te gaan (dank, bothje :grin:): wat zijn jullie ervaringen met boetes in het buitenland? Ik ben van de zomer in Frankrijk geflitst, maar heb de boete nooit gezien... is dat mazzeltje of is dat structureel?

renYek

Lid
Ik ben in Duitsland een paar keer op de foto's geweest en die komt nog sneller in mijn brievenbus dan die van de nederlandse fotograaf.

Aiii

Lid
4 dit jaar. Wel 3x voor 5 km te hard op de snelweg (onzinboetes dus). De laatste was voor 20 km te hard in de bebouwde kom. Het was 3 uur 's nachts en ik moest iemand naar het vliegveld rijden. Toen ik de navigatie op nachtkleuren wilde zetten vergat ik de vaste flitspaal.

Vier dus, allemaal onzinboetes helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan