VCDS mogelijkheden Kodiaq

Topic in 'Kodiaq' gestart door maik1, 23-05-2017.

1. Rainesh

Rainesh Forumguru

Je moet ook in module A5 verkeersbordenherkenning aanzetten

Last edited by a moderator: 30-04-2020

2. GervdV

GervdV Lid

Alleen die is voldoende? Dat was inderdaad één van de opties die ik heb gewijzigd. Ik heb het zojuist even nagekeken.

3. jesse_s93

jesse_s93 Senior Member Donateur

4. GervdV

GervdV Lid

Dank je wel, Jesse_s93.
    Geeft alsnog foutmelding "fout in verkeersbordenherkenning".
    Ik heb contact gehad met vagcoding.nl en mogelijk moet de camerafirmware geflashed worden. Ik hou jullie op de hoogte.

5. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Verwacht overigens niet dat na correct aansluiten/coderen de verkeersbordenherkenning opeens wél foutloos werkt. In mijn ervaring is dat namelijk veel te vaak niet het geval, bijvoorbeeld:
    • Het systeem kan niet overweg met onderborden die categorieën, omstandigheden of tijdsperioden aanduiden waarvoor een bepaald bord geldt (bv. Max. 90 "bij nat wegdek").
    • Het systeem kan niet overweg met zoneborden: als ik hier buiten het dorp de 60-zone in rij, dan zie ik het 60 op de display na korte tijd of na de eerste zijweg veranderen in 50 - terwijl 50km-zones buiten de bebouwde kom überhaupt niet bestaan.
    • Het systeem ziet regelmatig borden die gelden voor een parallel- of ventweg en verklaart die van toepassing op de hoofdrijbaan waar gewoon 80 geldt.
    Je moet er toch niet aan denken dat zo'n "hulp"systeem verplicht ingrijpt om van buitenaf de maximumsnelheid af te dwingen. Voorlopig is het totaal onbetrouwbaar.

6. MacRembrandt

MacRembrandt Forumguru

Dat doet volgens mij de wat uitgebreidere nieuwe "Traffic Assist" van VAG (in de nieuwe Passat) wel. Die regelt de cruisecontrol op basis van de verkeersbord herkenning en maakt dus ook nogal wat fouten.

Een andere foutlezing die ik heb gemerkt:
    • een "einde-ver-/gebod"-bord wordt algemeen geinterpreteerd: de auto 'leest' een maximum snelheid van 90, maar heft die honderd meter verder weer op omdat hij een bord ziet dat "einde inhaalverbod" aangeeft, maar dat hij ziet als zijnde "einde snelheidsbeperking" (A1 ter hoogte van Stroe).

Last edited by a moderator: 01-05-2020
  7. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ik dacht dat dit in Nederland niet werkte. In Duitsland wel.

8. GervdV

GervdV Lid

Yes, de verkeersbordenherkenning werkt! Afgelopen zondag bij vagcoding langs geweest en daar is m.b.v. vcp de functie geactiveerd.

9. Rainesh

Rainesh Forumguru

Eh.....Dit hoefde niet met VCP. En de camera flashen voor verkeersbordenherkenning is de grootste onzin op een Kodiaq

Ben je in Roosendaal of Berlicum geweest?

Last edited by a moderator: 07-05-2020
  10. GervdV

GervdV Lid

Ik ben in Roosendaal geweest. Ikzelf heb het geprobeert met zowel vcds en obdeleven en bij gebruik van beiden verscheen de melding in het dashboard "fout in verkeersbordenherkenning".
    Nou, dit is nu met vcp wel gelukt.

11. Rainesh

Rainesh Forumguru

Sorry maar dan hadden we dit simpel op kunnen lossen met vcds of zelfs obd11.

Dennis die maakt er altijd een mooi verhaal van....

@Antera en ik hebben genoeg van geactiveerd met enkel vcds.

Last edited by a moderator: 07-05-2020
  12. Herre

Herre Lid

Yep, bij @Anterra laten doen en werkt, voor zover het de borden herkent.

13. Tinus78

Tinus78 Forumguru

@KodiaqS2 ; is het je uiteindelijk gelukt om lane assist werkend te krijgen met de codes van vagman? Via De site van vagcoding.ch?
    Ik ben benieuwd.

14. Xtreme

Xtreme Nieuw lid

Mensen,
    Ik ben nieuw in deze forum.
    Ik heb een kodiaq business edition 1.5 TSI Greentech 110 kW 150 pk 7 versn. DSG BWJ 2020
    Kan iemand mij helpen met Lane assist te activeren?
    Ik heb zelf GEEN kabel van VCDS, en ook als iemand mij kan vertellen welke kabel die ik kan gebruiken is prima

15. VAG-man

VAG-man Forumguru

Hallo @Xtreme misschien wil je even naar meet en greet gaan om je voor te stellen. Wordt gewaardeerd.

Het beste kun je een Rosstech kabel kopen. Is prijzig, maar betrouwbaar en na een aantal jaren heb je de prijs er zeker uit.

16. GervdV

GervdV Lid

Een goede tweede, en stukken goedkoper, vind ikzelf OBD11 in de pro uitvoering.

17. Rainesh

Rainesh Forumguru

Uit welke regio kom je vandaan? Want er zal vast wel iemand in jouw regio zitten.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

hemi24 vindt dit leuk.
  18. lightman

lightman Lid

misschien heb ik het gemist maar is er al iets mogelijk middels VCDS om de hinderlijke melding uit te zetten als je de deur openzet en de motor nog draait?

19. Rainesh

Rainesh Forumguru

Ja dat dat is mogelijk

Last edited by a moderator: 18-05-2020
    lightman vindt dit leuk.
  20. lightman

lightman Lid

oh echt, dat is heel mooi zeg! kon eerst nog niet toch?
    welke instelling of staat dat in het topic al beschreven?

tevens de vraag, de sleutelkofferbak bediening is daar al een softwarematige fix voor?

Deel deze pagina