VCDS mogelijkheden Kodiaq

Topic in 'Kodiaq' gestart door maik1, 23-05-2017.

1. Peanut

Peanut Senior Member Donateur

Antera heeft het bij mij geprobeerd maar helaas, hij blijft starten in normaal.

Last edited by a moderator: 13-08-2020

2. elsinga

elsinga Forumguru

Schijnt te moeten van de EU. Aan de andere kant onthoudt hij Eco ook niet, gemiste kans.

3. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Klopt helaas niet meer te doen

4. sjnelle

sjnelle Nieuw lid

Hoi ik wil een skoda kodiaq business plus bestellen.

Nu kun je als optie pakket kiezen:
    Lane Assist, Blind Spot Detection en Adaptive Cruise Control 160km/h, Traffic Jam en Emergency Assist

Weet iemand waarom het verwarmbaar stuurwiel verplicht is als je bovenstaand pakket kiest?

Maar als ik verkeerbordherkenning voor 70 euro kies en adaptive cruise 210 km/h voor 290 euro
    Kunnen de andere features geactiveerd worden of niet.
    Blind spot zit namelijk al standaard op business edition plus

Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

5. Antera

PON bepaald de pakketten. In Belgie kan je veel dingen wel los bestellen. Op dit moment word er veelal een nieuwe Type camera gemonteerd die nog niet te flashen is voor TJA. Lane assist kan alleen later geactiveerd worden als je TSR mee besteld idd. Stuurverwarmin kan niet naderhand en ook Blindspot kan niet naderhand geactiveerd worden dit wegens ontbreken van de sensoren in de bumper enz.

6. Peter DSG

Peter DSG Nieuw lid

@Antera
    Is er een actuele lijst beschikbaar die aangeeft wat er mogelijk is met het wijzigen middels VCDS?
    Kodiaq Business Edition Plus MY2020

7. Antera

www.vcds-coding.nl

En bepaalde zaken zijn afhankelijk van de aanwezige opties / modules. Op afstand is niet alles te garanderen. Veel wel. Bij vragen kan je me whatsappen of mailen

8. Gunther79

Gunther79 Actief lid

@Antera

In de link die je stuurt zie ik Trailer Assist staan.

Ik heb een Business Edition Plus besteld.

Zoals ik het begrijp zou Trailer Assist dus te coderen zijn?

9. Peter DSG

Peter DSG Nieuw lid

Bedankt voor je bericht, ik ga even snuffelen.

10. @Antera "Start/Stop systeem uitschakelen ( niet meer mogelijk op de 2020 modellen)"
    Mag ik daaruit besluiten dat MY21 modellen hier waarschijnlijk ook onder vallen dan? Of is dat terug opnieuw testen?

En nog iets, surround activeren (zonder Canton), wat moet ik me daarbij voorstellen? I mean, niet wat surround is, maar hoe moet ik die software matige implentatie voorstellen? Is dat nog een meerwaarde, of is dat zoiets als '3 zone climate control', in practice stelt het eigenlijk niet veel voor?

Antera vindt dit leuk.
  11. Mystikal

Mystikal Actief lid

@Antera klopt het dat het follow me home licht instelling alleen werkt bij automatisch licht? En niet op de stand permanent licht?

12. Antera

CH werkt alleen met de lichtschakelaar in AUTO en donker buiten.

Word gestuurd door de lichtsensor

Mystikal vindt dit leuk.
  13. Antera

Zal vanaf nu altijd zo zijn vrees ik, als ze zoiets doorvoeren dan word dit niet meer terug gedraait

14. hemi24

hemi24 Forumguru

Ben wel benieuwd waar deze mening op gestoeld is...

15. Eigen ervaring en ook gewoon dat je nog steeds in een doos van 2-3m^3 zit, dat het dan ook niet echt haalbaar is om 3 aparte temperatuur'zones' te creëren. Vooral waarbij je dan de temp. tot op een halve graad kan instellen..

De bestuurder gaat waarschijnlijk ook niet vaak de AC op 25 graden zetten terwijl de passagier liever 17 graden in zijn gezicht blaast, het is natuurlijk wel handig dat je apart de temperatuur wat kan bijstellen maar hoe het wordt voorgesteld als aparte temperatuur zones strookt toch niet met mijn ervaring.

EdK vindt dit leuk.
  16. SonnyBBQ

SonnyBBQ Lid

Hier wordt gescheiden airco toch veel gebruikt, zelfs de 3 zones. Het gaat dan ook meer om de gevoelstemperatuur van het blazen dan de echte temperatuur die bereikt wordt in de wagen. Dat is één van de dingen die ik het meeste mis uit de BMW, dat wieltje om blaastemperatuur te regelen.

On topic: Is de gasrespons ook één van de aanpassingen die niet meer te veranderen zijn vanaf MY2019? Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Deel deze pagina