VCDS mogelijkheden Kodiaq

Hier wordt gescheiden airco toch veel gebruikt, zelfs de 3 zones. Het gaat dan ook meer om de gevoelstemperatuur van het blazen dan de echte temperatuur die bereikt wordt in de wagen. Dat is één van de dingen die ik het meeste mis uit de BMW, dat wieltje om blaastemperatuur te regelen.


On topic: Is de gasrespons ook één van de aanpassingen die niet meer te veranderen zijn vanaf MY2019? Ik krijg het maar niet voor elkaar.
 
Hier een nieuwe Belgische (Antwerpen) Skoda rijder. Volgende week verwacht ik mijn Skoda Kodiaq (productie datum 26/10/2020).
Omdat het een stockwagen is, heb ik niet alle opties erop die ik zelf zou gekozen hebben.
Is het mogelijk om volgende zaken na te installeren/ activeren. Heb telkens de aanwezige opties die hier volgens mij invloed op hebben, toegevoegd. En wat zou hier de prijs voor in?
  • Trailer Assist (wagen heeft Area View en Park Assist, evenals de trekhaak)
  • DRL met achterlichten aan (Achterlichten LED High)
  • Auto light Assist/ Dynamisch grootlicht (standaard light assist aanwezig, LED koplampen met AFS)
  • Verkeersbord herkenning (ACC met speedlimiter, Front Assist, Side Assist, Lane Assist)
  • Video in Motion (Columbus - maar weet niet of er een CD/DVD speler of kaartlezer aanwezig is. Heeft dit dan nog zin?)
Verder heb ik hele lijsten vol mogelijke aanpassingen en toevoegingen gevonden. Welke zijn volgens jullie onmisbaar?
 

Antera

Donateur
Heb telkens de aanwezige opties die hier volgens mij invloed op hebben, toegevoegd. En wat zou hier de prijs voor in?

Hallo,

Ik kan je met alles helpen mits de juiste zaken aanwezig. Contact me even via whatsapp (in me onderschrift) en we kunnen dit allemaal even bespreken incl de eventuele kosten.
 
Hallo,

Ik kan je met alles helpen mits de juiste zaken aanwezig. Contact me even via whatsapp (in me onderschrift) en we kunnen dit allemaal even bespreken incl de eventuele kosten.

Bedankt Antara, zal ik doen. Wat zijn volgens u zaken die zeker de moeite zijn om te activeren? (Buiten dan die 5 die ik heb aangegeven).
 

Antera

Donateur
Het is maar net wat je zelfs wenst :-). Maar de meest voorkomenden zijn:

- achterlichten aan met drl
- alarm activeren
- streepjes in de koplampen aan zetten
- mistlampen met seinen groot licht
en nog veel meer

Maar allemaal persoonlijk
 

Herre

Senior Member
Om daaraan toe te voegen zou ik op zeker rechts inhalen met ACC aan laten zetten. En ik denk ook de gas response laten wijzigen. Verkeersborden herkenning heb ik ook aan laten zetten, maar heb je eigenlijk niets aan (in NL in elk geval niet.
 
goedemiddag, erg geïnteresseerd in alle mogelijke aanzetten van optie, zo heb ik gezien via een Youtube filmpje dat als je ACC hebt dat de CC er erg makelijk erbij te zetten is. :-) cool. maar als je de optie elektrisch openen en sluiten van de kofferbak neemt, kan dan de Virtual Pedal geactiveerd worden?
 

hemi24

Forumguru
@Marcello59 : wat er allemaal mogelijk is hangt in eerste instantie af van welke regelapparaten er in jouw auto toegepast zijn…
Virtual Pedal moet je echt als optie bestellen, anders mist de auto hiervoor de sensoren onder de bumper.

misschien handig als je jezelf én je wagen ook even voorstelt in de meet & greet..!
 
ik heb mij na jouw tip voorgesteld. jammer dat dit nou weer extra besteld moet worden, was mij de paar honderdeuro toch niet waard. had gelezen ergens dat erg veel standaard in de wagen zit, en na aanleiding wat je besteld heb deze softwarematig aan of uit geschakeld wordt.
 

hemi24

Forumguru
Sommige zaken wel, maar andere mis je weer hardware voor.
Als je je auto in ontvangst hebt genomen gewoon een afspraak inplannen bij @Antera, hij de mogelijkheden wel met je doorlopen.
 

Pietdevries

Actief lid
Klein vraagje: Ik krijg regelmatig de melding "Unable to charge the mobile phone in the storage tray. Please remove all items from the tray except for the phone." op mijn scherm, want mijn mobieltje is een beetje gevoelig met draadloos opladen, en soms met een bocht schuift hij een beetje rond in het vakje. Dan krijg ik deze melding, maar het vervelende is dat deze een OK knop heeft en niet uit zichzelf weggaat tot je daar op drukt. Terwijl meestal de telefoon na een paar seconden gewoon weer verder gaat met opladen (bij beginnen opladen krijg je ook een melding maar dat is alleen een korte balk bovenin het scherm, mag van mij ook weg maar daar heb ik niet zo'n last van). Is er een manier om deze melding(en) te onderdrukken? Ik kan zelf wel zien aan het batterij icoontje of hij oplaad en tijdens mijn normale woon-werk verkeer is het ook niet zo erg als hij eens niet oplaad, tijdens langere ritten let ik er wel op.
 

Pietdevries

Actief lid
@hemi24 ja helaas maakt de positie niet veel uit. Soms doet hij het in de ene positie wel, soms weer niet, het blijft lastig. En tijdens het rijden wil hij met een bocht ook wel eens verschuiven dus dat helpt ook niet. Ik wou gewoon dat die melding niet met de hand weg gedrukt hoeft te worden
 

Antera

Donateur
Helaas is de melding niet weg te halen. Tevens je hoesje verwijderen als je die hebt scheelt ook indien aanwezig.
 
Is het mogelijk de ACC om te zetten naar meer standaard CC?
En is het remmen bij verkeersbord herkenning uit te schakelen?
De eerste dagen snelweg kilometers zitten er op in de Kodiaq en kan niet wennen aan de ACC.
ik heb de afstand al zo groot mogelijk gezet maar nog steeds op een belachelijk afstand remt de auto vanzelf.
ook als er iemand tussen vanaf rechts invoegt remt de auto behoorlijk terwijl ik denk dat ik nog tijd genoeg heb een baantje op te schuiven.
Meest irritante en zelfs gevaarlijke vind ik dat de auto zelf remt wanneer er in eens een verkeersbord herkent wordt.
Op de linkerbaan vandaag met 120 en staat er een verdwaald bordje 90 op de A1.
Auto achter me schrok duidelijk dat de kodiaq zo afremde, bestuurder dan hè
 

Herre

Senior Member
Ik neem aan dat je de afstand zo klein mogelijk gezet hebt?
Volgens mij kan je reageren op verkeersborden als optie uitzetten (maar ik heb die optie nog niet)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja het is een nieuw model. Hier op de foto de Kodiaq met de ingeleverde Superb naast elkaar.
ik heb in de instellingen nog niet kunnen vinden het verkeersbord remmen te kunnen uitschakelen.
En is dit dan permanent uit of na opnieuw starten weer aan?
Of bedoel je in VCDS uitschakelen?

En de ACC aanpassen naar meer normale CC zal wel alleen in VCDS mogelijk zijn als het al kan
 

Bijlagen

  • 51B6A59F-B11C-4A75-9132-D0758C866B62.jpeg
    51B6A59F-B11C-4A75-9132-D0758C866B62.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan