VCDS mogelijkheden Kodiaq

hemi24

Forumguru
Hebben samen gisteren 2 auto's even getest en wel op deKodiaq 4x4 2.0TSI.

Bij beide auto's is de optie aan te zetten en na kort testen blijkt dan de driving profile onthouden te worden. Meer testen zullen volgen.

Hoe staat het ondertussen met het testen?!? Zou dit een leuke toevoeging vinden op mijn 2020 Kodiaq...!
 

Henrik

Forumguru
Goede vraag @hemi24
Ik ben toevallig deze week nog bij de garage geweest voor een software update van mijn Columbus en heb toen ook gevraagd of driving mode onthouden kon worden. Dealer heeft dit via een bepaalde melding bij PON gevraagd, maar het antwoord was (zoals verwacht) negatief. Verklaring was dat de auto vanwege emissiegeneuzel altijd in normal moest starten en dat dit niet veranderd kan worden. Maar als @Antera of @Rainesh dit inmiddels wel voor elkaar heeft gekregen...
 

MacRembrandt

Forumguru
Bij mijn Tiguan staat de auto altijd in “Sport”. Dus dat onthoudt ie gewoon.
DSG begint wel altijd in D. Maar dat is effe een tikkie tegen de pook.
Als ze dat bedoelen met die emissie eisen kan het kloppen, maar qua profile dus niet.
 

Peanut

Senior Member
Goede vraag @hemi24
Ik ben ..bij de garage geweest ... en heb gevraagd of driving mode onthouden kon worden: negatief. ............. Maar als @Antera of @Rainesh dit inmiddels wel voor elkaar heeft gekregen...

Antera heeft het bij mij geprobeerd maar helaas, hij blijft starten in normaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sjnelle

Nieuw lid
Hoi ik wil een skoda kodiaq business plus bestellen.

Nu kun je als optie pakket kiezen:
Lane Assist, Blind Spot Detection en Adaptive Cruise Control 160km/h, Traffic Jam en Emergency Assist

Weet iemand waarom het verwarmbaar stuurwiel verplicht is als je bovenstaand pakket kiest?

Maar als ik verkeerbordherkenning voor 70 euro kies en adaptive cruise 210 km/h voor 290 euro
Kunnen de andere features geactiveerd worden of niet.
Blind spot zit namelijk al standaard op business edition plus


Of heb ik het nu verkeerd begrepen?
 

Antera

Donateur
PON bepaald de pakketten. In Belgie kan je veel dingen wel los bestellen. Op dit moment word er veelal een nieuwe Type camera gemonteerd die nog niet te flashen is voor TJA. Lane assist kan alleen later geactiveerd worden als je TSR mee besteld idd. Stuurverwarmin kan niet naderhand en ook Blindspot kan niet naderhand geactiveerd worden dit wegens ontbreken van de sensoren in de bumper enz.
 

Gunther79

Actief lid
@Antera

In de link die je stuurt zie ik Trailer Assist staan.

Ik heb een Business Edition Plus besteld.

Zoals ik het begrijp zou Trailer Assist dus te coderen zijn?
 
@Antera "Start/Stop systeem uitschakelen ( niet meer mogelijk op de 2020 modellen)"
Mag ik daaruit besluiten dat MY21 modellen hier waarschijnlijk ook onder vallen dan? Of is dat terug opnieuw testen?

En nog iets, surround activeren (zonder Canton), wat moet ik me daarbij voorstellen? I mean, niet wat surround is, maar hoe moet ik die software matige implentatie voorstellen? Is dat nog een meerwaarde, of is dat zoiets als '3 zone climate control', in practice stelt het eigenlijk niet veel voor?
 

Antera

Donateur
@Antera "Start/Stop systeem uitschakelen ( niet meer mogelijk op de 2020 modellen)"
Mag ik daaruit besluiten dat MY21 modellen hier waarschijnlijk ook onder vallen dan? Of is dat terug opnieuw testen?

En nog iets, surround activeren (zonder Canton), wat moet ik me daarbij voorstellen? I mean, niet wat surround is, maar hoe moet ik die software matige implentatie voorstellen? Is dat nog een meerwaarde, of is dat zoiets als '3 zone climate control', in practice stelt het eigenlijk niet veel voor?

Zal vanaf nu altijd zo zijn vrees ik, als ze zoiets doorvoeren dan word dit niet meer terug gedraait
 
Eigen ervaring en ook gewoon dat je nog steeds in een doos van 2-3m^3 zit, dat het dan ook niet echt haalbaar is om 3 aparte temperatuur'zones' te creëren. Vooral waarbij je dan de temp. tot op een halve graad kan instellen..

De bestuurder gaat waarschijnlijk ook niet vaak de AC op 25 graden zetten terwijl de passagier liever 17 graden in zijn gezicht blaast, het is natuurlijk wel handig dat je apart de temperatuur wat kan bijstellen maar hoe het wordt voorgesteld als aparte temperatuur zones strookt toch niet met mijn ervaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan