VCDS mogelijkheden Kodiaq

Rainesh

Forumguru
Drive mode wordt vanuit ze gateway aangestuurd. Zou daar in de coding kijken of er iets staat over personalisatie.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
In de gateway's van verschillende auto's gekeken maar helaas niks omtrent de personalisatie te vinden hiervoor. Stoelen/Tellerklok en climat control die hebben dit wel erin zitten en pas ik ook altijd aan aan de personalisatie
 

Antera

Donateur
Ook dat had ik bekeken ook meteen eens op de nieuwe S3's maar niks van gezien. Maar als er weer een komt gaan het nog eens uitgebreid bekijken misschien is het weer zon ding van bepaalde modellen/type/bouwjaren wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

lexislang

Actief lid
Had het veel gelezen en wilde dit wel eens zelf proberen. En ik kan zeggen het werkt. Wel vond ik het erg eng en had ik mijn hand constant bij het stuur om in te grijpen:nailbiting:. Maar geen signiaal en de auto hield goed de baan aan op de A1.. Maar persoonlijk vind ik het fijner om gewoon hand aan het stuur te houden:D.

Ben ik nou zo gek? Alle posts over het proberen te omzeilen van deze melding begrijp ik gewoon niet! Ik heb een Tesla gereden met autopilot en nu de Kodiaq met lane assist en acc. Dit zijn ONDERSTEUNENDE systemen en totaal niet ontwikkeld om besturing over te nemen. Het is dus op zijn mist oliedom te noemen om meldingen proberen te omzeilen als 'stuur overnemen!' of proberen te rijden met je handen niet aan het stuur en een sinaasappel of flesje water tegen de sensor. Die meldingen zijn er ter ondersteuning om de bestuurder alert te houden. Ik vind dit soort meldingen NOOIT irritant, ze zijn er om er voor te zorgen dat je niet in slaap valt, op blijft letten en scherp blijft. Zonder deze meldingen zouden deze hulpsystemen ook niet aan mogen staan omdat men anders 'lui' of 'onoplettend' zou kunnen worden.

Ik lees ook wel eens berichten (in andere topics) dat men de hulpsystemen 'slecht' vind omdat het systeem een ongeluk niet zag aankomen of omdat het systeem niet tijdig ingreep. Jij als bestuurder bent en blijft verantwoordelijk en moet 'in control' blijven van alle acties van en met de auto, acc en lane assist (assist zegt al genoeg) zijn er om je te ondersteunen en te helpen, niet om de besturing over te nemen. Geloof me, deze systemen kunnen dat ook niet! Splitsingen op de weg bij afritten of slechte belijning zijn enkele voorbeelden waar de lane assist slecht mee om kan gaan. Ook zeer plotseling invoegen van auto's vlak voor je als je op acc rijdt zijn zaken die de computer van slag kunnen brengen. Daarnaast, bestuurders die in de bebouwde kom of op veel bochtige wegen proberen met lane assist en in iets mindere mate acc proberen te rijden, get a grip! Je bent een gevaar op de weg als je verwacht dat deze systemen je auto over een rotonde kunnen sturen of het verkeer bij kunnen houden in een drukke stad. Nee dus!

Daarnaast, als jij met een sinaasappel in je stuur en app'nd op je telefoon denkt dat je auto ongelukken gaat voorkomen dan heb je het echt volledig niet begrepen. Sterker, je bent een gevaar op de weg! Hou je handen aan het stuur, gebruik de hulpsystemen ter ondersteuning op wegen waar dat goed kan en hou je hoofd er bij!

Zo dat moest ik ff kwijt ...
 
Je hebt echt wel een punt (of 30), maar toch... als je met 5-15 km/u in een file rolt hoeft die melding van mij er echt niet tussendoor te komen :deuk::tegek:
 

Antera

Donateur
Heb nog even gezocht in een Kodiaq 2020 en een Golf 7 2020 maar daarin nog geen optie gezien van de Drive mode knop. We gaan verder snuffelen
 

MacRembrandt

Forumguru
Ik heb personalisatie op mijn Allspace MY20 aangezet. Ene sleutel voor mij, andere voor de vrouw.
De drive mode wordt bij mij wel onthouden (ik heb m in Sport) en als ik me niet vergis blijft ie bij mijn vrouw in Normal.
Zal komende dagen wel wat uitproberen.
Ook hulpsystemen onthoudt hij. Mijn vrouw heeft lane-assist uit, ik aan.
 

elephtera

Forumguru
Dus ook hier op het forum iemand die drive mode en personalisatie heeft. Dat bied hoop

Ik heb wel een fpa personalisirung gevonden, maar die deed niet veel. (of moet ik dan de unit resetten? )
 

Rainesh

Forumguru
Dus ook hier op het forum iemand die drive mode en personalisatie heeft. Dat bied hoop

Ik heb wel een fpa personalisirung gevonden, maar die deed niet veel. (of moet ik dan de unit resetten? )
Als ik van beide een lograppport en adaptiekanalen overzicht heb dan kan ik het makkelijk vergelijken.

Controleer ook eens softwareversie van je Columbus/Amundsen. Menuknop ingedrukt houden en dan softwareversie drukken. Eerste twee regels zijn belangrijk.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

MacRembrandt

Forumguru
Alleen heeft @MacRembrandt een VW Tiguan en wellicht dat daar in de modules een verschil zit

Ik meldde het ook, omdat de VCDS-experts wellicht hier bepaalde conclusies uit kunnen trekken.

Bij mij wordt de drive mode dus wel onthouden, en is de drive mode bij beide sleutels verschillend. Net als instellingen van lane-assist, radio-zender en display-settings. Ik heb geen electrisch bedienbare stoelen met geheugen.

Ik heb een Discover Pro,
MHI2_ER_VWG13_P4521_1
SW MU versie 1367

Voor wat het waard is.;)
 

edwinbe

Nieuw lid
Ben druk in de weer met m'n ODBEleven maar het lukt me niet om deze twee opties te activeren:
- Akoestische bevestiging openen en/of sluiten (menu optie wel zichtbaar)
- Alarm zonder OEM Alarm (dus bij openen deur van binnenuit)
Zowel long coding als ook de ODBEleven App voor Akoestische bevestiging werken niet.
Auto is MY20 Kodiaq 1.5TSI DSG.
Iemand dezelfde ervaring gehad en gelukt het akoestiek werkend te krijgen? Of kan het niet meer op een MY20?
Dank je ..
 

Rainesh

Forumguru
Dus ook hier op het forum iemand die drive mode en personalisatie heeft. Dat bied hoop

Ik heb wel een fpa personalisirung gevonden, maar die deed niet veel. (of moet ik dan de unit resetten? )
@Antera en ik zijn eruit gekomen. Is een aanpassing in de gateway. Hij komt er later op terug na wat testwerk:)

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Rainesh

Forumguru
Dus ook hier op het forum iemand die drive mode en personalisatie heeft. Dat bied hoop

Ik heb wel een fpa personalisirung gevonden, maar die deed niet veel. (of moet ik dan de unit resetten? )
Unit resetten en een busrust. Dan zou die het moeten onthouden

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Antera

Donateur
Hebben samen gisteren 2 auto's even getest en wel op deKodiaq 4x4 2.0TSI.

Bij beide auto's is de optie aan te zetten en na kort testen blijkt dan de driving profile onthouden te worden. Meer testen zullen volgen.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Ben druk in de weer met m'n ODBEleven maar het lukt me niet om deze twee opties te activeren:
- Akoestische bevestiging openen en/of sluiten (menu optie wel zichtbaar)
- Alarm zonder OEM Alarm (dus bij openen deur van binnenuit)
Zowel long coding als ook de ODBEleven App voor Akoestische bevestiging werken niet.
Auto is MY20 Kodiaq 1.5TSI DSG.
Iemand dezelfde ervaring gehad en gelukt het akoestiek werkend te krijgen? Of kan het niet meer op een MY20?
Dank je ..


Dit kan allemaal zonder problemen met of zonder alarm geen enkel probleem. Jij hebt zoals ik het nu zie geen origineel alarm en dan moet er wat meer aangepast worden
 

elephtera

Forumguru
Hebben samen gisteren 2 auto's even getest en wel op deKodiaq 4x4 2.0TSI.

Bij beide auto's is de optie aan te zetten en na kort testen blijkt dan de driving profile onthouden te worden. Meer testen zullen volgen.

Gaat het dan idd op fpa personalisirung of een andere instelling? Dan kan ik het hier nogmaals uitproberen.

Gerelateerde vraag, waar stel je de spiegel stranden personalisatie in? Die werd voorheen met stoelen memory ook al niet onthouden terwijl dit wel moet kunnen.
 
Bovenaan Onderaan