VCDS mogelijkheden Kodiaq

Antera

Donateur
@elephtera als je terug leest zie je ook wat @Rainesh zei omtrent resetten op een eerder antwoord van jouw. :jaja:

Nogmaals geen garantie dat het op elke auto werkt. Dit heb ik kunnen doen en de tijd enz zal het uitwijzen
 

KodiaqS2

Senior Member
Ik hoop dat dit in dit topic kan, anders verplaats het gerust.

Ik heb lane assist proberen te activeren op een Y19 Kodiaq. Ik heb de camera en dergelijk die nodig zijn. Ik heb het met de volgende gegevens gedaan, maar krijg wel de optie om lane assist aan te zetten maar dan geeft hij een foutmelding en uiteraard werkt hij dan ook niet.. Iemand tips?

Deze heb ik gebruikt:

ane Assist freischalten (nur mit großer Kamera)
- Stg 10 > byte 3 > bit 5
- Stg 17 > byte 4 > bit 6
- Stg 17 > byte 11 > bit 1
- Stg 44 > Zugriffsberechtigung: 19249 > byte 3 > bit 0
- Stg A5 > byte 16 > bit 3
- Stg A5 > byte 16 > bit 7
- Stg 5f > Anpassung > Fahrzeug Menü Bedienung menu display Lane Departure Warning
- Stg 5f > Anpassung > Fahrzeug Menü Bedienung menu display Lane Departure Warning over threshold high auswählen
- Stg 5f > Anpassung > Funktionsliste BAP-LDW_HCA_0x19

Ik lees overigens elders iets over infotainment resetten. Welk systeem is dat en welke reset kan je dan gebruiken??
 

Rainesh

Forumguru
Ik hoop dat dit in dit topic kan, anders verplaats het gerust.

Ik heb lane assist proberen te activeren op een Y19 Kodiaq. Ik heb de camera en dergelijk die nodig zijn. Ik heb het met de volgende gegevens gedaan, maar krijg wel de optie om lane assist aan te zetten maar dan geeft hij een foutmelding en uiteraard werkt hij dan ook niet.. Iemand tips?

Deze heb ik gebruikt:

ane Assist freischalten (nur mit großer Kamera)
- Stg 10 > byte 3 > bit 5
- Stg 17 > byte 4 > bit 6
- Stg 17 > byte 11 > bit 1
- Stg 44 > Zugriffsberechtigung: 19249 > byte 3 > bit 0
- Stg A5 > byte 16 > bit 3
- Stg A5 > byte 16 > bit 7
- Stg 5f > Anpassung > Fahrzeug Menü Bedienung menu display Lane Departure Warning
- Stg 5f > Anpassung > Fahrzeug Menü Bedienung menu display Lane Departure Warning over threshold high auswählen
- Stg 5f > Anpassung > Funktionsliste BAP-LDW_HCA_0x19

Ik lees overigens elders iets over infotainment resetten. Welk systeem is dat en welke reset kan je dan gebruiken??
Al de auto even op slot gedaan en 5min gewacht? Als de auto geen PLA heeft dan hoeft module 10 niet.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

TSN

Lid
Nog een vraagje over drive mode (Snow).

Ik heb gezien dat op een Kodiaq 4x4 de mode Snow mogelijk is.

Gezien de beschrijving van deze functie lijkt me dit ook voor een 2x4 zinvol.
Heeft iemand hier al naar gekeken?

upload_2020-2-27_22-7-25.png
 

KodiaqS2

Senior Member
Al de auto even op slot gedaan en 5min gewacht? Als de auto geen PLA heeft dan hoeft module 10 niet.
ja, een uur zelfs..:) krijg het niet werkend. krijg bij starten de melding; lane assist niet beschikbaar of iets dergelijks en als ik het in het menu probeer te selecteren krijg ik; functie niet actief.

heb via infotainment naar fabrieksinstellingen terug gezet, dus mn led sfeer verlichting is weer de fabriekskleur en dagtellers etc. zijn weer op 0 maar verder geen lane assist..

Lees elders ook dat STG44 ook bit 4 van byte 00 kan zijn. Misschien die even proberen ipv STG44 byte 03 bit 0?
 

KodiaqS2

Senior Member
@VAG-man Thanks! dat is een schitterende website trouwens zeg. Vanavond even verder proberen. Kan altijd de backups nog terugzetten.
Rainesh, bedankt voor je hulp en aanbod. keep you posted.

Weet iemand trouwens of de DLA een zinvolle optie is, of zit dat er standaard in? Ik heb wel alle LED lampen en dergelijke maar heb nooit gemerkt dat hij zelf groot licht dimt ivm tegenliggers..

zelfde vraag voor trailer assist; ik heb een handbak en achteraf trekhaak, maar wel area view en dergelijke. Kan dat dan wel, of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

igmi

Lid
Hebben samen gisteren 2 auto's even getest en wel op deKodiaq 4x4 2.0TSI.

Bij beide auto's is de optie aan te zetten en na kort testen blijkt dan de driving profile onthouden te worden. Meer testen zullen volgen.

NICE! Dit is wat ik ook zoek.
 

KodiaqS2

Senior Member
Heb nog een keer de bits en bytes langsgelopen volgens de website uit Oostenrijk, nu werkt het feilloos. Tenminste, ben de foutmeldingen kwijt maar heb nog getest.

Heb ook dynamic light assistent proberen aan te zetten, maar dat is blijkbaar bij een Kodiaq niet mogelijk. Heb nu de eenvoudigere light assistent aangezet. Dat lijkt wel te werken, heb nu bij actieve verlichting een grootlicht embleem met A erbij staan. Ben benieuwd of dat werkt..

Nu nog even rommelen met trailer assist en dergelijke.. begin er wel wat lol in te krijgen..:)
 

Antera

Donateur
Nog een vraagje over drive mode (Snow).

Ik heb gezien dat op een Kodiaq 4x4 de mode Snow mogelijk is.

Gezien de beschrijving van deze functie lijkt me dit ook voor een 2x4 zinvol.
Heeft iemand hier al naar gekeken?

Bekijk bijlage 79366


Kan maar dan moet de software aangepast worden van je headunit. Is geen VCDS/VCP optie of ene vinkje
 

KodiaqS2

Senior Member
bij mij pakte hij alles wel, maar heb nog geen aanhanger eraan gehad dus geen idee of hij het doet.. Ik zie em in het assistentie systemen menu niet staan. Weet niet of dat hoort.?

Weet iemand trouwens hoe je instelt dat de ACC de ingestelde afstand tot je voorligger gewoon onthoud? Dat was bij mij altijd prima. Maar nu ik lane assist heb aangezet opeens niet meer.. Iedere keer dat ik in de auto stap staat hij weer op 3 streepjes ipv mijn standaard kortere instelling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
Dat staat gewoon in je menu onder bestuurdershulpsystemen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan