VCDS mogelijkheden Kodiaq

Topic in 'Kodiaq' gestart door maik1, 23-05-2017.

1. @Rainesh , Ja adaptieve begeleiding staat aan. Dus de Adaptive kan nog iets strakker gezet worden via VCDS ? zo ja dan gaat deze op mijn lijstje :-)

2. Rainesh

Rainesh Forumguru

Jap dat kan zeker. Scheelt aardig wat

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

Last edited by a moderator: 21-01-2020
  3. De Stip

De Stip Forumguru Donateur

@Antera , kan bovenstaande bij mijn Karoq ook nog aangepast worden, bovenop hetgeen je reeds gedaan hebt? En kan die vervelende piep uit, die begint zodra je de bestuurdersdeur open zet bij draaiende motor?

4. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Dat kan ik zeker doen voor je geen probleem. Je bent welkom

Last edited by a moderator: 21-01-2020
  5. Henrik

Henrik Forumguru

Kan die piep uit @Antera ??
    Ik dacht dat dat niet mogelijk was...

6. Antera

Jazeker wel mogelijk op de mqb platform auto's

7. Rainesh

Rainesh Forumguru

Hij bedoelt niet contact toon he.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

8. Henrik

Henrik Forumguru

Het gaat toch om die vervelende piep die je krijgt bij de melding “let op, motor draait” als je het bestuurdersportier opent terwijl de motor draait? Ik begreep dat die niet uitgeschakeld kon worden. Zou ik wel heel graag willen namelijk. :jaja:

9. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Die piep krijg ik alleen als de motor draait en de versnelling in D, S of R staat. Behoorlijkirritant als ik de caravan achteruit op z'n plek wil manoeuvreren met "mijn" deur open voor beter zicht.

In P kan ik overigens gewoon geruisloos uitstappen met draaiende motor, dan komt er geen piep.

10. Henrik

Henrik Forumguru

Nou, bij mij zeer zeker wel. Als ik hem in D, S of R heb en ik doe de deur open, dan zet ie hem automatisch op de parkeerrem volgens mij...

11. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Klopt @Henrik , dan moet je even de automatische parkeerrem uitschakelen.

12. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

Automatische parkeerrem uitschakelen heeft dan geen zin. En je moet 'm van de parkeerrem halen.

13. Antera

Oke die piep nee die hebben we nog niet kunnen uitvinden. Dat zit denk ik hardcoded

14. Rainesh

Rainesh Forumguru

Iemand al geprobeerd om eco tips uit te vinken en dan te testen?

15. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Volgens mij komt dit exact met elkaar overeen voor wat betreft het optreden van de piep.

Inderdaad slaat de elektronische handrem dan ook meteen vast, maar die kun je dan handmatig uitschakelen mits met ingetrapte rem zodat je dan wel voor- en achteruit kunt rijden. Maar die pieper blijft dan wel loeien helaas...

Laatst aangepast: 21-01-2020
  16. Henrik

Henrik Forumguru

Heb in getest. Geen verschil of ze nu aan of uit staan.

Volgens mij niet. Jij geeft aan de auto in P met een draaiende motor te kunnen verlaten zonder piep. Bij mij piept hij hard en geeft hij de melding “let op, motor draait” als ik het portier open en de auto in P staat.

17. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

"Als ik hem in D, S of R heb", schreef je - en dat schreef ik ook. Daar zit de overeenkomst.
    De afwijking t.a.v. de P-stand kon ik uit die post niet halen.

18. Henrik

Henrik Forumguru

Ik schreef daarbij dat hij dan op de parkeerrem ging. Niet dat hij ging piepen. Dat weet ik niet namelijk. Het gaat mij vooral om de vraag of die piep uit kan in stand P, bij openen van portier. Ik begrijp uit post #693 dat dat niet kan, zoals ik al dacht. Dit is al meerdere keren besproken, maar ik kreeg toch even hoop op basis van post #686 kreeg ik toch even hoop :dankje:

Maar goed, helder nu (voor mij dan ;))

19. hemi24

hemi24 Forumguru

Wat doet ‘ie als je de deur opent met aangetrokken handrem in stand N..?

20. Henrik

Henrik Forumguru

Die heb ik nog niet geprobeerd. Maar zoals eerder aangegeven zou dit ook niet ideaal zijn voor mij. De extra handeling (aantrekken parkeerrem) wil ik vermijden eigenlijk.

Deel deze pagina