VCDS mogelijkheden Kodiaq

Henrik

Forumguru
Die heb ik nog niet geprobeerd. Maar zoals eerder aangegeven zou dit ook niet ideaal zijn voor mij. De extra handeling (aantrekken parkeerrem) wil ik vermijden eigenlijk.
 

hemi24

Forumguru
@Henrik : handrem gaat er toch automatisch op bij openen portier én losklikken van de bestuurdersgordel..?

Of is het enkel andersom voor het automatisch lossen?
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Volgens mij zijn er maar 2 mogelijke manieren om de pieptoon te omzeilen:
  • Auto in N-stand met handrem aangetrokken;
  • Auto in P-stand en AutoHold functie uitgeschakeld;
 

jesse_s93

Donateur
Volgens mij heb ik gisteren wel ergens gezien (in de Scala weliswaar) dat er een vertraging is ingesteld voor die piep van "motor draait". Staat op 1,6 sec. Wellicht die tijd omhoog zetten?

Edit: Het gaat om de adaptation Leaving_warning_delay in module 17. Ik zag wel dat hij maar op max 3 sec ingesteld kan worden. Het lukte niet om de code te accepteren, maar wellicht dat het deze optie is?
 
Laatst bewerkt:
Oja? Flesje water tussen je stuur? :D

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com[/QUOTE

Had het veel gelezen en wilde dit wel eens zelf proberen. En ik kan zeggen het werkt. Wel vond ik het erg eng en had ik mijn hand constant bij het stuur om in te grijpen:nailbiting:. Maar geen signiaal en de auto hield goed de baan aan op de A1.. Maar persoonlijk vind ik het fijner om gewoon hand aan het stuur te houden:D.
 

Bijlagen

  • 20200124_173830.jpg
    20200124_173830.jpg
    897,1 KB · Weergaven: 114

elsinga

Forumguru
Nadeel van Lane Assist is dat LA soms onverwacht uitschakelt (indicatie van groen naar oranje). Waarschijnlijk omdat er geen rijstrook meer herkend wordt. Dit gebeurt vrij zeker bij scherpere bochten (afritten bijvoorbeeld).

Maar inderdaad, met een flesje water geen Stuur overnemen! meer. ;)
 

MacRembrandt

Forumguru
Vraagje voor de VCDS experts hier:
Ik krijg in de Tiguan de wijzigingen in het Active Info Display (module 17) niet voor elkaar.
Bijvoorbeeld de needle sweep, andere teller configuraties. Niks pakt hij.
Codes en werking lijken me hetzelfde voor de Kodiaq. Is er iets veranderd voor MY20?

Ik gebruik OBDEleven Pro.
 

MacRembrandt

Forumguru
Ik denk: Hij maakt een grapje.....:arghh:

@Rainesh ik heb al wat settings aangepast. Moet ik ze dan terugzetten en met de motorkap open opnieuw doen? Wat raad je me aan?

Wel opvallend dat het eigenlijk alleen voor Module17 geldt. Bijna alle andere aanpassingen heb ik gewoon kunnen doen.
 

Antera

Donateur
Als eerst klopt het wat rainesh zegt daarnaast Needle sweep gaat niet lukken op je AID.

Daarnaast zijn er wel zaken veranderd op de 2020.

Instellingen die niet gelukt zijn kan je dan alsnog doen.
 

Stevala

Actief lid
Ik ben toekomstige eigenaar van een kodiaq - style uitvoering, bij het bekijken van de opties gaf de verkoper de indruk dat de grootlichtassistent niet echt nodig was, de LED headlights met AFS schijnen voldoende en het continue switchen tussen dim- en grootlichten door de zou niet goed zijn voor de LEDs, de LED headlights beschikken ook over een AFS: LED-koplampen met AFS. Dit Adaptive Frontlight System past de lichtbundel aan de omstandigheden aan, bijvoorbeeld aan rijden in de bebouwde kom, op de snelweg of in de regen

is dit dan de lichtbundel van je dimlicht of is dit toch de grootlichtassiten?
 

Rainesh

Forumguru
Haha dat is een verkoper die er dus weinig zin in heeft.

AFS is via aparte lampjes voor kruispunt verlichting, bochtverlichting, all weather lights etc. Verandering van lichtbundel gaat via dimlichten.

Als je een camera hebt voor bijv verkeersbordenherkenning (zou ik op zn minst nemen) dan kan grootlichtassistent prima achteraf geactiveerd worden.


Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

elephtera

Forumguru
Weet iemand toevallig hoe ik de drive mode select stand laat onthouden met personalisatie? Ik heb gelezen dat dit bij sommigen wel werkt ,maar ik mis waarschijnlijk het juiste bitje of adaptatie. Voor de stoelen moest ik namelijk ook wat extra instellen .
En nu ik toch vraag over de personalisatie functie. Wat kun je op een full option auto allemaal laten onthouden?
Stoelstand, led kleur, radio zenders, fader en equalizer, digi dashboard, andere boordcomputer instellingen
Wat (nog) niet
Drive mode select, auto hold,...
 

Stevala

Actief lid
Op deze moment rijd ik ook bijna nooit met grootlicht aan, zelfs niet tijdens onze vakanties naar Italië.. We rijden thans regelmatig snachts. Ik hoop dat de led koplampen veel beter zicht geven dan de halogeentjes en misschien ook iets verder schijnen. Delen jullie je ervaringen met mij.
Thanks.
 

Antera

Donateur
Drive mode aan de Personalisatie heb ik nog nooit gekoppeld gezien dus erg benieuwd welke auto dit heeft?
 

elephtera

Forumguru
Vanuit dit topic https://www.kodiaqforums.co.uk/viewtopic.php?t=1218 haal ik de informatie dat drive mode ook moet kunnen. Maar het verwijzende topic heeft een half verhaal waar stoelen en airco ook apart benoemd worden.

Momenteel wordt de drive mode stand überhaupt niet onthouden bij het uitschakelen van de auto. Iets wat mijn o3 wel deed, ik mis het.

Een ander topic op het Engelse forum heeft ook auto's met mijn gedrag en gewenst gedrag. https://www.kodiaqforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=2437
Echter geen vcds codes of oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan