VCDS mogelijkheden Kodiaq

Rainesh

Forumguru
Waar in het menu vind ik TJA? Is dat standaard op de auto en staat dat aan, of moet je dat extra bestellen?
Geen menu functie.

Testen of je het hebt:
- acc op 50km/u
- lane assist actief
- weg met goede lijnen

Als je auto dan ook STUURT dan heb je TJA. Stuurt het niet, dan geen TJA. Is wel achteraf te activeren.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

De Stip

Forumguru
Dank je @Rainesh , dan heb ik het er ook op zitten. Je krijgt overigens een melding als je volgens de auto het stuur iets te lang niet vast hebt gehouden. Toch aardig van Skoda :)
 

Henrik

Forumguru
Ha, grappig! Ik zat te denken aan coderen, allerlei ingewikkelde fratsen. En wat zeggen de geleerden? Flesje water...
Prachtig! Maar in ieder geval de moeite om een keer te testen.
 

MaxN

Donateur
Het werkt, maar ik voelde me er niet prettig bij. Heb het even geprobeerd, maar niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft. Lekker de handjes aan het stuur.
 

Rainesh

Forumguru
Het werkt, maar ik voelde me er niet prettig bij. Heb het even geprobeerd, maar niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft. Lekker de handjes aan het stuur.
Als je je lane Assist aanpast zodat het minder gaat pingpongen en dus strakker tussen de lijnen blijft, dan werkt het op zich wel (heel) goed.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

jesse_s93

Donateur
Als je je lane Assist aanpast zodat het minder gaat pingpongen en dus strakker tussen de lijnen blijft, dan werkt het op zich wel (heel) goed.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

De adaptieve lane assist werkt inderdaad vrij goed. De reguliere lane assist reageert vrij sterk, terwijl adaptief relatief subtiele correcties maakt.

In de camera module point_of_intervention aanpassen en het is geactiveerd. Staat standaard op late. Opties zijn Early, Late, Early (via menu option), Late (via menu option). Ik heb hem in de Scala nu op de derde optie staan. In het hulpsystemen menu is dit aan en uit te zetten.
 

VAG-man

Forumguru
Ik heb ook iemand zien rijden met een sinaasappel in het stuur geklemd.

Hoe doet Tesla dat atonoom rijden zonder de wegbelijning? VAG-auto's kunnen niet zonder die belijning.
 
Nu heerlijk wat kilometers gemaakt (ritje duitsland van 500km totaal) met deze fantastische auto heb ik zeker wat wensen gekregen. Kwam een skoda tegen die de led wimpers standaard aan had staan en dat was wel super mooi om te zien.:jaja: Wat mij nu al flink begint te irriteren is de start/stop functie inc. met de langzame response van het gaspedaal. Soms trap ik gaspedaal in omdat hij niet reageert en dan duurt het even maar dan... piepende bandjes. Erg irritant.. :banghead:
En ooh ja mooiste wat ik tegenkwam(paar keer gebeurd) is dat ik op een 4 baans weg rij op cruisecontrol en de weg splitste zich in 2 links en 2 rechts en dat er een auto op de 4de baan reed en ik op de 2de en dat hij ging inhouden(dus niet binnenkant inhalen) ik snapte er in het begin niks van :maakmegek:.

Wensenlijst tot nu toe:
Alarm piep bij openen en sluiten
Alarm activeren zonder OEM alarm
Wimpers aan bij DRL
Wimpers aan bij DRL en Richting aanwijzer
Rechts inhalen met acc mogelijk maken
Start/Stop systeem uitschakelen
Gasrespons aanpassen


Ga even kijken of het hier bijblijft of dat er misschien nog wat bijkomt :D En daarna snel een ritje plannen richting @Antera
 
Bovenaan Onderaan