VCDS mogelijkheden Kodiaq

hemi24

Forumguru
Die heb ik altijd om voordat ik wegrij, dus daar kan ik niet over meepraten.
Handmatig lossen is overigens niet gebonden aan deze voorwaarde, dat kan dus wel met losse gordel.

Me too...

Bestuurdersportier en gordel zijn voorwaarden voor het automatisch lossen;
Handmatig gaat altijd.
 

Rainesh

Forumguru

Mystikal

Senior Member
Iemand een idee waarom ik soms het knopje van de elektrische stoelverstelling ingedrukt moet houden en soms is 1 klikje genoeg?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

dn-co

Actief lid
Het boekje:
Bij uitgeschakeld contact en geopend portier, het knopje kort indrukken.
In alle andere gevallen het knopje vasthouden.
 

Rainesh

Forumguru
Het is me opgevallen dat de MY19/20 geen TJA (traffic jam assist/file assistent) meer hebben bij af fabriek ACC en Lane Assist. Heb al meerdere Kodiaqs gehad waar dit het geval was.

Zijn er mensen hier met een MY19 of MY20 die geen (of wel) TJA af fabriek hebben?

Gelukkig is het nog wel achteraf te activeren.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Antera

Donateur
Iemand een idee waarom ik soms het knopje van de elektrische stoelverstelling ingedrukt moet houden en soms is 1 klikje genoeg?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Heb je het dan over de geheugenstand? Normaal zou een klikje genoeg moeten zijn en eventueel zelfs aan de sleutel gekoppeld zijn bij Kessy. Vast houden is meen ik geheugen opslaan. Staat er niks over in de manual misschien
 

elephtera

Forumguru
Het is me opgevallen dat de MY19/20 geen TJA (traffic jam assist/file assistent) meer hebben bij af fabriek ACC en Lane Assist. Heb al meerdere Kodiaqs gehad waar dit het geval was.

Zijn er mensen hier met een MY19 of MY20 die geen (of wel) TJA af fabriek hebben?

Gelukkig is het nog wel achteraf te activeren.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

Bij mijn my19 stond tja af fabriek gewoon aan.
 
Het is me opgevallen dat de MY19/20 geen TJA (traffic jam assist/file assistent) meer hebben bij af fabriek ACC en Lane Assist. Heb al meerdere Kodiaqs gehad waar dit het geval was.

Zijn er mensen hier met een MY19 of MY20 die geen (of wel) TJA af fabriek hebben?

Gelukkig is het nog wel achteraf te activeren.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
Mijn MY20 gewoon TJA af fabriek. Levering geweest Nov 2019.
 
Allen,

Aankomende vrijdag krijg ik mijn kodiaq 1.5 TSI DSG Business Edition met daarop Business upgrade, , Comfort pakket, Functie pakket en Style pakket. Nu ben ik al een aantal dagen dit en wat andere draadjes aan het lezen op dit forum over vcds (on)mogelijkheden. Nu zie ik veel aanpassings mogelijkheden van adaptive cruisecontrol die nu ook rechts in kan halen en niet hard gas geeft tot aanpassingen van lichten etc.

Na het vele lezen en ook de aanpassingsmogelijkheden op de site van Antera gezien te hebben begint het mij redelijk te duizelen. Nu was ik benieuwd of er ergens op het forum (of internet natuurlijk) een lijstje is met de meest voorkomende aanpassingen voor dit type auto. Ik snap dat dit uiteraard persoonlijk is maar ben ik niet op zoek naar deze persoonlijke wensen maar meer dingen als goede aanpassingen in bv gaspedaal response en licht opzet.

sorry als ik de post (nog) niet gelezen heb of dat ik deze gemist heb waar dit al eerder gevraagd is!!

Alvast bedankt!
 

Antera

Donateur
Een specifieke lijst wat wel en wat niet is er niet. Dat is zoals je zelf zegt erg persoonlijk. Ik maak altijd ene afspraak en laat je dan de lijst meenemen waarop jij aanvinkt wat je wenst. Ik zal daarop dan eventueel aanvullingen geven wat interessant kan zijn of nuttig en waar je vragen over hebt kan je die dan gewoon stellen :-)
 

hemi24

Forumguru
@Quintvd : ik zou zeggen: ga eerst maar eens een poosje met de auto rijden om alle standaard functies te ontdekken, en dan kun je gericht kijken welke aanpassingen handig en gewenst zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: G.P.
@Antera Jammer had de kleine hoop dat er een aantal best practices waren van aanpassingen die veel voorkwamen en wenselijk zijn door veel mensen. En mijn volgende actie was om na een tijdje rijden zoals @hemi24 aangeeft een afspraak met je te maken voor de aanpassingen van dingen die ik toch anders zou willen zien ;) . Denk er over na om mijn gaspedaal input en panorama dak zo en zo te laten wijzigen. Lees daar heel veel positieve reacties op.

Mooie lijst @edwinbe , ga er eens induiken dank je wel.. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan