VCDS mogelijkheden Kodiaq

hemi24

Forumguru
Ben ik trouwens de enige die het raar vind dat je de rem in moet trappen om de auto van de handrem te halen?

Ik denk het wel...

Als je op een (lichte) helling staat is het ook aan te raden om eerst de rem in te trappen alvorens je de handrem lost!
 

hemi24

Forumguru
Je hoeft toch ook niet eerst de rem in te trappen om de Hill Hold uit te schakelen?

Jawel, want zonder de rem in te trappen is Hill Hold namelijk niet actief...
(als jij geen remdruk opbouwt, kan het systeem het niet (2 a 3 sec. vasthouden)

:sterretjes:
 

hemi24

Forumguru
Dat is om het te activeren. Je hoeft niet eerst op de rem te trappen om aan te geven dat Hill Hold er af mag.

Het is maar hoe je het bekijkt, je zult de rem toch eerst in moeten trappen, voordat je deze los kunt laten, om vervolgens gas te geven...

Waarom hebben ze dat bij de parkeerrem anders gedaan? Ik druk die hendel naar beneden en als ik gas geef, mag de auto rijden. Op dezelfde manier als ik 's ochtends wegrij.

Ik weet niet waarom je überhaupt de handrem bedient als je weg rijdt, die lost automatisch ook, zonder dat je er iets aan doet!
 

coolrunnings

Actief lid
Is bij MY2018 Style Business ook al. Wanneer je een elektrische kofferklep hebt, kun je die openen (grote afstand) en sluiten (binnen 2m van de klep) met de AB.

Alleen het nut van sluiten binnen 2m zie ik niet zo, dan kun je beter op het knopje in de klep drukken, dan kun je direct weglopen en sluit de achterklep verder vanzelf.
 

Tinus78

Forumguru
Ik vermoed dat dit te maken heeft met veiligheid tegen beklemming van bijvoorbeeld vingers. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je binnen 2 meter bent, je op dient te letten wat er in de buurt is en dat je kan waarschuwen of de klep zelf kan tegenhouden.
 
is het ook mogelijk op op MY2020, die irritante melding van Let Op Motor draait via VCDS uit te zetten? dit als ik in de auto zit, hem in de P stand zet. stationair loopt en ik heel ff wil uitstappen.
 
Ik vermoed dat dit te maken heeft met veiligheid tegen beklemming van bijvoorbeeld vingers. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je binnen 2 meter bent, je op dient te letten wat er in de buurt is en dat je kan waarschuwen of de klep zelf kan tegenhouden.

Dat zal inderdaad de reden zijn, maar op zich een beetje belachelijk. Het nut van sluiten met een afstandsbediening wordt zo wel heel erg beperkt. Bij de auto die ik hiervoor had kon ik wel sluiten vanop een afstand. Dit was best wel handig. Is er ergens een mogelijkheid om die afstand weg te coderen?
 

Henrik

Forumguru
is het ook mogelijk op op MY2020, die irritante melding van Let Op Motor draait via VCDS uit te zetten? dit als ik in de auto zit, hem in de P stand zet. stationair loopt en ik heel ff wil uitstappen.
heb ik vorige week ook aan @Rainesh gevraagd, maar was volgens hem niet mogelijk...
Ik stoor me hier ook aan, maar zal het moeten accepteren :cry:
 
is het ook mogelijk op op MY2020, die irritante melding van Let Op Motor draait via VCDS uit te zetten? dit als ik in de auto zit, hem in de P stand zet. stationair loopt en ik heel ff wil uitstappen.

oh echt @Antera jij enig idee? of dit uit kan?
 
Is zo belachelijk je neemt de kinderwagen uit de koffer en dan moet je terug komen om de koffer te sluiten... Terwijl het met de sleutel kan. Trouwens openen gaat verder dan 2m... Sluiten niet.
 

Japanese Power

Donateur
Alleen het nut van sluiten binnen 2m zie ik niet zo....

Dat zal inderdaad de reden zijn, maar op zich een beetje belachelijk...

...Ik stoor me hier ook aan, maar zal het moeten accepteren :cry:

Is zo belachelijk...

Pff, wat zijn we weer aan het mopperen, kijk eens naar wat je allemaal wel hebt op je Kodiaq, ik zou sommige zaken ook anders willen maar neem ze zoals ze zijn. Je krijgt het toch nooit 100% zoals jij het wilt... Ik zie hier de zo "ontevreden en vaak mopperende welvaartsnederlander" om de hoek komen.

Afgelopen maand is m'n oudste zoon voor de VN naar Mozambique geweest om te zien hoe het gaat met het herstel van het land met geld van de VN na de alles verwoestende orkaan Idai. De mensen daar hebben alles verloren, zelfs hunfamilieleden. En wat doen ze: ze zingen en dansen. En waarom: "Ik ben blij dat ik niet dood ben maar nog leef (!)."

En ja, dan stoort het me weleens dat er hier zo wordt gemopperd over dit soort futiliteiten, we hebben het hier veel te goed en zijn eigenlijk nooit tevreden...

En nu weer on-topic.
 
hohoho... ten eerste is het vaak mopperende welvaartsbelg. :D Ten tweede heb je natuurlijk helemaal gelijk dat er grotere problemen zijn. Maar zo is er natuurlijk altijd wel iemand die in een ergere situatie zit dan jezelf. Dan kan je in principe nergens meer opmerkingen over geven, of over klagen.

En begrijp me zeker niet verkeerd. Ik ben over het algemeen heel tevreden over de wagen. Maar als klant zijn wij de gebruiker, dan mogen we ook kritisch zijn over het product. Er zijn maar een aantal puntjes waar ik me aan stoor, omdat ik weet dat het ook anders kan.

Dat van de kofferklep valt voor mij onder nodeloze betutteling. Net zoals het akoestisch signaal bij het sluiten (dat gelukkig wel uit kan).
 
Bovenaan Onderaan