VCDS mogelijkheden Kodiaq

Mijn wagen is inderdaad met DSG maar ik zou ook zeggen dat stil zetten met een handvak gewoon kan. We praten over een noodgeval dus wat mij betreft zou de motor gewoon mogen afslaan / uitgezet kunnen worden. VAG heeft hier vast niet voor gekozen maar technisch zie ik geen probleem
 
Misschien dat deze vraag al eerder gesteld is maar ik kon het antwoord helaas niet vinden.
Hoe codeer ik dat de achterlichten mee aan gaan als de DRL aan is en de lichtschakelaar op AUTO staat?

Als ik de schakelaar in de parkeerlicht/DRL stand zet werkt alles na de instructies van stemei.de (Leuchte23SL HLC10-Lichtfunktion D23 op Tagfahrlicht etc), maar met de schakelaar op auto blijven de achterlichten helaas uit.
 
Bedankt voor de tip. De instructie van stemei noemt alleen helaas geen dimwaarde. Zal nog eens kijken of ik dit kan vinden..
 
Nog een korte vraag rondom VCDS en aanpassingen. In mijn vorige skoda kon ik de stuurbekrachtiging aanpassen via het MFA. Kan dit bij een Kodiaq ook nog steeds of had ik dan de drive modus optie moeten hebben.

Zijn er zonder de drive modus nog wel enkele rijeigenschappen aan te passen (voornamelijk stuurbekrachtiging)?


Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 

Rainesh

Forumguru
Nog een korte vraag rondom VCDS en aanpassingen. In mijn vorige skoda kon ik de stuurbekrachtiging aanpassen via het MFA. Kan dit bij een Kodiaq ook nog steeds of had ik dan de drive modus optie moeten hebben.

Zijn er zonder de drive modus nog wel enkele rijeigenschappen aan te passen (voornamelijk stuurbekrachtiging)?


Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
Had je drive modus voor nodig. Met vcds kan het wel aangepast worden.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Antera

Donateur
Nog een korte vraag rondom VCDS en aanpassingen. In mijn vorige skoda kon ik de stuurbekrachtiging aanpassen via het MFA. Kan dit bij een Kodiaq ook nog steeds of had ik dan de drive modus optie moeten hebben.

Zijn er zonder de drive modus nog wel enkele rijeigenschappen aan te passen (voornamelijk stuurbekrachtiging)?


Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk


Ook het gasrespons is aanpasbaar met VCDS maar de drive modus is helaas niet software matig actief te maken.
 

elsinga

Forumguru
Vraagje: Skoda had afgelopen periode problemen met het leveren van een verwarmbare voorruit. n mijn lease auto's daarvoor had ik die altijd wel en dat was bij weer zoals vandaag heerlijk. Auto starten, voorruitverwarming aan, zijruiten krabben en de voorruit was al bijna schoon. En besloeg niet meer van binnen. Gisteren een paar honderd meter steeds de voorruit van binnen moeten schoonvegen, want steeds condens op de binnenkant omdat de ruit koud bleef.

Vanochtend experiment gedaan: toen ik beneden kwam eerst auto gestart en toen pas broodjes gepakt en zo. Zie daar, in die paar minuten was de motor al aardig op temperatuur en de voorruit besloeg niet meer van binnen na krabben. Mooi! Maar... ik kon de deuren niet op slot doen van buiten, terwijl de motor draait.

Vraag: kan ik coderen dat ik (met Kessy of afstandsbediening) de deuren van buiten op slot kan doen, terwijl de motor loopt? Heb OBD11 en red me daar prima mee.
 

Marcooctavia

Forumguru
Vraagje: Skoda had afgelopen periode problemen met het leveren van een verwarmbare voorruit. n mijn lease auto's daarvoor had ik die altijd wel en dat was bij weer zoals vandaag heerlijk. Auto starten, voorruitverwarming aan, zijruiten krabben en de voorruit was al bijna schoon. En besloeg niet meer van binnen. Gisteren een paar honderd meter steeds de voorruit van binnen moeten schoonvegen, want steeds condens op de binnenkant omdat de ruit koud bleef.

Vanochtend experiment gedaan: toen ik beneden kwam eerst auto gestart en toen pas broodjes gepakt en zo. Zie daar, in die paar minuten was de motor al aardig op temperatuur en de voorruit besloeg niet meer van binnen na krabben. Mooi! Maar... ik kon de deuren niet op slot doen van buiten, terwijl de motor draait.

Vraag: kan ik coderen dat ik (met Kessy of afstandsbediening) de deuren van buiten op slot kan doen, terwijl de motor loopt? Heb OBD11 en red me daar prima mee.

Als je dit zo instelt dan kan je met het contact aan met je AB de deur sluiten en openen.

CPV sluiten met contact aan
In module 9
Access control-Funk bei Klemme 15 ein,adapted from,not active ,to,active



Marco.
 

Henrik

Forumguru
Ik ben benieuwd of @Antera of @Rainesh hier bijvoorbeeld ook iets over kan zeggen.
De Kodiaq heeft LED mistlampen aan de voorzijde. Deze functioneren volgens mij ook als bochtenverlichting.
Als ik me niet vergis kan de bochtenverlichting ook uitgeschakeld worden. Zo werkt dat nu bij mijn O3 in ieder geval.

Wat ik me afvraag is het volgende: kan je de mistlampen op bijv. 50% mee laten branden met de DRL?
En dat als je de mistlampen (met behulp van de lichtschakelaar naast het stuur) activeert, dat ze dan op 100% gaan branden icm dimlicht?
Dus standaard op 50% icm DRL en bij activeren mistlicht op 100% icm dimlicht.

:thinking: :pieker:
 

Rainesh

Forumguru
Ik ben benieuwd of @Antera of @Rainesh hier bijvoorbeeld ook iets over kan zeggen.
De Kodiaq heeft LED mistlampen aan de voorzijde. Deze functioneren volgens mij ook als bochtenverlichting.
Als ik me niet vergis kan de bochtenverlichting ook uitgeschakeld worden. Zo werkt dat nu bij mijn O3 in ieder geval.

Wat ik me afvraag is het volgende: kan je de mistlampen op bijv. 50% mee laten branden met de DRL?
En dat als je de mistlampen (met behulp van de lichtschakelaar naast het stuur) activeert, dat ze dan op 100% gaan branden icm dimlicht?
Dus standaard op 50% icm DRL en bij activeren mistlicht op 100% icm dimlicht.

:thinking: :pieker:
Ja hoor dat kan. Moet dat vaak doen op de Golf GTD's.....alhoewel dimmen van de led mistlampen heel soms niet lekker gaat. Maar dat ligt eerder aan het mistlampje.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Antera

Donateur
Ik ben benieuwd of @Antera of @Rainesh hier bijvoorbeeld ook iets over kan zeggen.
De Kodiaq heeft LED mistlampen aan de voorzijde. Deze functioneren volgens mij ook als bochtenverlichting.
Als ik me niet vergis kan de bochtenverlichting ook uitgeschakeld worden. Zo werkt dat nu bij mijn O3 in ieder geval.

Wat ik me afvraag is het volgende: kan je de mistlampen op bijv. 50% mee laten branden met de DRL?
En dat als je de mistlampen (met behulp van de lichtschakelaar naast het stuur) activeert, dat ze dan op 100% gaan branden icm dimlicht?
Dus standaard op 50% icm DRL en bij activeren mistlicht op 100% icm dimlicht.

:thinking: :pieker:


Dit zou zeker moeten kunnen is me op de Golf 7 ook gelukt. Als je ze codeert op DRL met de opgegeven waarde zou bij dimlicht hij naar 100% moeten kunnen. Let wel dat dit niet toegestaan is.
 

SileX

Senior Member
Hier even een upje omtrent de Start/Stop en de Handrem bij Achteruit rijden.

1. Het start/stop systeem is definitief voor alle 2020 modellen niet meer uit te zetten ( VW/Skoda) Seat nog niet gehad en Audi kon het al niet meer. Misschien nog mogelijk maar vrees het niet. Er is wel een oplossing die ik je aan kan bieden door zelf het kleine stekkertje van je minpool los te trekken. Systeem kan de accu niet meer monitoren en laat de auto lopen. Was voorheen ook de oplossing en nu nog steeds. Tot op heden zonder problemen en gevolgen
@Antera - dat is een klein, zwart stekkertje ? Krijg je ook geen storing in het dashbord ?

Dan haal ik m zo gelijk los !
 

aterneuzen

Nieuw lid
Oeh vandaag met odbeleven aan de gang geweest..

Mirrorlink en videolink in motion op Amundson niet mogelijk
Start stop app niet mogelijk (terwijl die nieuw is)
Seat belt warning wel mogelijk
 
Bovenaan Onderaan