VCDS mogelijkheden Kodiaq

Antera

Donateur
Aanvullling op @Rainesh zijn post de lijst met code's zoals mij bekend en niet voor alle modellen geschikt:


· STG 01 = 27971

· STG 02 = 20103

· STG 03 = 37202, 40304 (HLA) , 31857, 28183, 44595, 24435, 15081, 18573, 20103, 10505 brake booster adaption, 11966, 24435, 40168 Brake disk drying, 25004 (=Bremskraftverstärker-Adaption)

· STG 3C =

· STG 05 = 20103

· STG 09 = 31347

· STG 10 = 71679 Coderen / 20103

· STG 13 = 14117

· STG 14 = 20103

· STG 15 =

· STG 16 =

· STG 17 = 20103 Aanpassingen/ 25327 niet voor 2016 modellen

· STG 19 = 20103

· STG 32 =

· STG 42 = 20103

· STG 44 = 19249/28183/44595

· STG 52 = 20103

· STG 55 = 20103

· STF 5F = 20103

· STG A5 = 20103

· STG A9=

· STG 6D = 12345

· STG 75 = 20103
 
Hoi iedereen, ik ben me een beetje aan het verdiepen in de VCDS mogelijkheden van de Kodiaq. Nog een klein maandje en dan krijg ik hem onder mijn hoede.

Ik weet dat de VIM alleen mogelijk is op de Columbus ivm DVD, ik vroeg mij echter af of er mensen in zijn geslaagd om MIM (Mirrorlink in Motion) vrij te schakelen, DVD heb ik straks niet (Amundsen) maar wel mirrorlink. Ik zag op internet een aantal draadjes en youtube filmpjes waar mensen Mirror Link (Screen Mirroring van je Telefoon) volledig konden gebruiken tijdens het rijden.

Iemand hier ervaring mee of dit vrij te schakelen is en wat de ervaringen hiermee zijn?

Daarbij heb ik niet de optie voor Verkeerbord Herkenning, maar wel alle ander opties als Lane & Blind spot Assist, Grootlicht assistent en AFS. Is deze dan ook vrij te schakelen? Werd me niet helemaal duidelijk.

Alvast bedankt!
 

Rainesh

Forumguru
Hoi iedereen, ik ben me een beetje aan het verdiepen in de VCDS mogelijkheden van de Kodiaq. Nog een klein maandje en dan krijg ik hem onder mijn hoede.

Ik weet dat de VIM alleen mogelijk is op de Columbus ivm DVD, ik vroeg mij echter af of er mensen in zijn geslaagd om MIM (Mirrorlink in Motion) vrij te schakelen, DVD heb ik straks niet (Amundsen) maar wel mirrorlink. Ik zag op internet een aantal draadjes en youtube filmpjes waar mensen Mirror Link (Screen Mirroring van je Telefoon) volledig konden gebruiken tijdens het rijden.

Iemand hier ervaring mee of dit vrij te schakelen is en wat de ervaringen hiermee zijn?

Daarbij heb ik niet de optie voor Verkeerbord Herkenning, maar wel alle ander opties als Lane & Blind spot Assist, Grootlicht assistent en AFS. Is deze dan ook vrij te schakelen? Werd me niet helemaal duidelijk.

Alvast bedankt!
Voor MIM moet je je telefoon jailbraken / rooten.

Als je nu lane assist hebt dan kan verkeersbordenherkenning makkelijk geactiveerd worden.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Voor MIM moet je je telefoon jailbraken / rooten.

Als je nu lane assist hebt dan kan verkeersbordenherkenning makkelijk geactiveerd worden.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

Voor wat betreft MIM, je hoeft niet perse een telefoon jailbraiken of rooten( is wel het meest makkelijke). Ik heb een unrooted samsung s9+ en kan gebruik maken van MIM. Er is een trucje met een LG mirrorlink app en de youtube app. Dit vergt een beetje oefening. Maar kan dus wel. Wel moet je MIM net als VIM volgens mij ook vrijschakelen. Ik heb dat wel gedaan met OBDEleven.
 
Voor wat betreft MIM, je hoeft niet perse een telefoon jailbraiken of rooten( is wel het meest makkelijke). Ik heb een unrooted samsung s9+ en kan gebruik maken van MIM. Er is een trucje met een LG mirrorlink app en de youtube app. Dit vergt een beetje oefening. Maar kan dus wel. Wel moet je MIM net als VIM volgens mij ook vrijschakelen. Ik heb dat wel gedaan met OBDEleven.

ok, dan zou het VIM en MIM moeten worden via OBDEleven, de rest kan ik inderdaad goed regelen via mijn telefoon. Ik kan het LG Mirrorlink App truukje (zelf ook een LG Telefoon)

Thx!
 

Antera

Donateur
Tot nu toe geen problemen gehad om het niet uit te coderen

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com


Al 3x kodiaq 2020 en 1x Octavia 2020 Vorige week, Ook me maatje in Polen heeft dezelfde klachten op de 2020 modellen

Waren auto's die net waren afgeleverd dus nog geen week oud. Volgende week een nieuwe T-cros en nog wat op de lijst staan om te kijken of die het ook hebben. Lijkt uit te staan maar uiteindelijk staan ze weer aan net als Audi dit heeft. Stekkertje op je accu los halen en je start/stop is ook uit
 

Rainesh

Forumguru
Al 3x kodiaq 2020 en 1x Octavia 2020 Vorige week

Waren auto's die net waren afgeleverd dus nog geen week oud. Volgende week een nieuwe T-cros en nog wat op de lijst staan om te kijken of die het ook hebben. Lijkt uit te staan maar uiteindelijk staan ze weer aan net als Audi dit heeft. Stekkertje op je accu los halen en je start/stop is ook uit
Vcp en vcds geupdate? Met vcp geprobeerd?

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Ron-OC

Senior Member
Moet er van het weekend even zelf mee rijden, mijn vrouw vertelde dat het start/stop systeem gewoon blijft werken ook al al zet ze die handmatig uit. Dat werkt kennelijk niet. Knop wel/niet ingedrukt, blijft werken dat systeem. Verder is ze helemaal weg van de Kodiaq. Maar heeft dat herprogrammeren nog invloed op de garantie ?

Gr Ron
 
Bovenaan Onderaan