VCDS mogelijkheden Kodiaq

Daydreamke

Actief lid
Onze Kodiaq wordt normaal deze week geleverd, wat zijn de mogelijkheden? Zie onderschrift voor specs van de wagen;)
 
Ondertussen is de status van het nieuwe generatie device van odbeleven verandert van uitverkocht naar verwijderd van de site...
 
Na het nodige lezen (hier en elders) lijkt het dat sommige Kodiaqs standaard al TJA hebben. Bij andere Kodiaqs kan het aangezet worden maar potentieel moet de camera firmware geupdate worden.
Klopt dit laatste of is de camera update nooit nodig bij een Kodiaq maar wel bij bijv. een VW Tiguan v2?
 

Rainesh

Forumguru
Na het nodige lezen (hier en elders) lijkt het dat sommige Kodiaqs standaard al TJA hebben. Bij andere Kodiaqs kan het aangezet worden maar potentieel moet de camera firmware geupdate worden.
Klopt dit laatste of is de camera update nooit nodig bij een Kodiaq maar wel bij bijv. een VW Tiguan v2?

Ja en nee.

Sommige Kodiaqs hebben TJA al na activatie van lane assist. Maar bij sommige moet je de camera updaten om het werkend te krijgen.

Bij de Tiguan moet je altijd updaten.
 
Mijn toekomstige Kodiaq is een van de 1e die in Nederland geleverd is...dus waarschijnlijk met oudere firmware. Zou ik de dealer zo ver kunnen krijgen om bij het onderhoud te checken en updaten?
Alternatief is iemand vinden die via VCP kan updaten. Maar moet je dan de camera weer opnieuw calibreren?
 

Rainesh

Forumguru
Dealer kan geen TJA activeren. En het gaat niet om firmware maar om de dataset. Dat kunnen zij niet apart inladen.

Ik kan TJA voor je activeren, al op heel wat auto's gedaan. Camera herkalibratie is niet nodig.

Je hebt wel ACC en LA nodig voor TJA
 
Ik dacht toch echt berichten gelezen te hebben van mensen die wel lane assist hadden (dus boven 65km/u) maar geen TJA. Is dit niet mogelijk?
 

Rainesh

Forumguru
Baseline: TJA is achteraf mogelijk als je LA en ACC hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die van mij heeft af fabriek LA+ACC en daarmee dan waarschijnlijk TJA niet actief (niet op gelet maar denk me te herinneren dat het LA icoon uit stond bij lage snelheid). Over een paar weken zullen we het zien...
 

Rainesh

Forumguru
Dan is het in jouw geval dataset uploaden en wat codeerwerk. Je krijgt dan ook automatisch Emergency Assist erbij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
Dus ACC wil niet rechts passeren. Dat vind ik vervelend bij weefstoken en wanneer het verkeer in de baan links van mijn plots vertraagt.

Nu kun je dat aanpassen (module 13):
NscIrfQwstqH02zfxIM_Dt2UwjD_Bj-H2m_Zw-aPNH1ipiqcLM1Z4G_J3yvtMxdp6v1lnoxhTLI6hMf-eP3Kme-KkGXbMQKrxecVHzakRK8xSdQxdhTWHQUyxWCiEhHPU5VIOYvedXZD49ifh8Z3FLOAXeEjVgmD68CD_pRKemHxM_JBAt3MjW__pjTyB7zS64Ax1gPlCm9jg022SmiyYyKdpKivdu_jdS0nCj4HVBv82thD5SHts8ar7XGrdGnrmQf1Hm7JlulxDAt29LfSIYyQcw9xKhRdaUD2AkpxrWqa7aEPFjum_3DaifvqLxEvGV_UYB-RZxRhkyrkvvtHWKZCmXiZclua7vxbW89WhdbSB9U0kUL-paWGrEVnjTR8wtLf1OPgbSdE9Wx96L92UzOXqGY37D9SHS9zMEN0ZSJopTmFmxj3DGJkR2XBYdrekqQCJzT1vD7lYbCw6_jpp8Adu8jloRK_HGLLaNoCDlPF0scI_PKfLfUYcXFFZaGoUI59R2mrP7mgu474z4NTqAP7SGNLzOPKXBRZfn6MbGkSZi3w3zTBAy4ipvw_kUwRw8lHIQ7z9D5-8MZnemYK0x0I_oWtyeZer7Ac41_8YCy8P8Fn73zSlyzNzHBPdPzbkLBr9x-P4edkqSxcw-P_tr7KqWe23MXGKQbSDSzDpTrYoEu0=w370-h768-no


Maar wanneer ik de wijziging wil opslaan, wordt om een Login code gevraagd:
Hv9FythqVfKvWV03PFWxZXTrZJrdmiOY3JWQg_TvissI6Py2bY7zipjZfmdlX9-UroEWFshDkeSbPFF3GhzyO9nVqVvRnmunJklwJv-sYNATDsq7nGGkjwIG2lnymtkoMxBRoXz8PCJay6FXSAgkv3nKmJaFle-ezLXmirIR53Ip3ytE4nsFvYyKbVW5K1f8_wu9gmp3sR9y6TVkRHo-iEJSfTluW0Z_etjpqxQ3yFTmVVanIG2pHipYZhGnvvaxLVo_oc5eeapB9uTyY-t0f0Vx73YsqE_IW_Z3mfe4eVXahE92MHyhgTMn1piB5kccL_9xKuQRd1hmGSlzKPjUWXBliqW8GQXo1vppVZ4otXrYZJYpN2yo1AQscsbWZ3iQzdCaZYPCSgb-gf3tN8abgb8uJPq_rBlYX84roRjUSVL_TrsaXG48jZNU_n6pkMoecGGNdJYMsviu1YX2ENz-pSY-1IJf94Or1_haN8QJcyia9TW8ho8WsYmrTtSEP5zsV9kJwR_Q1YlI2TDO-uRRlerErtD0pEMSABe3-ZAoRw9wLxpSbeK2n-al5WSZB2LHFVujXqHBNw7PmcGAHGE00eWYromFmZoI58hwwSYCSEGxDsPXs6Lj1yT6E0NZRB8eyuvcLnrmBTOFkAiMxZ4q0IOmv9kNG6vQGwYHTiSmJoRAtPT4=w370-h768-no


I heb deze Long Code op verschillende sites gezien, meer bij geen enkele stond een code. Iemand die me verder kan helpen?
20103

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Bovenaan Onderaan