VCDS mogelijkheden Kodiaq

Topic in 'Kodiaq' gestart door maik1, 23-05-2017.

1. elsinga

elsinga Forumguru

Vraag: het schijnt standaard te zijn dat de rijmodus instelling (Eco, Normaal, Sport, Individueel) niet bewaard blijft bij uitschakelen motor. Heel jammer, want bij mijn Octavia3 was dat wel zo.

Is dit met ODE11/VCDS wel te regelen? Desnoods vaste startwaarde (anders dan nu Normaal), als het niet anders kan. Al gezocht, maar nog niet gevonden (zowel online als in ODB11).

2. BikeDune

BikeDune Lid

Geen probleem, instelling blijft bewaard na uitschakelen.

johnboy vindt dit leuk.
  3. hendrik38

hendrik38 Senior Member

4. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

hier liep idd al een discussie over, dacht ook dat je het kon programmeren dat deze bewaard bleef en ook per sleutel geactiveerd kon worden. Kan het alleen niet terugvinden.

5. Klaasje

Klaasje Forumguru

Bij mij blijft het bewaard en ook nog eens per sleutel op te slaan.
    Ik ben blijkbaar een gelukkige waar het werkt nadat ik personalisation geactiveerd had. Heb ook een optie om moeten zetten om sleutel als personisatie te gebruiken.
    Heb het zelf met odb11 geprogrammeerd.

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  6. BikeDune

BikeDune Lid

Ik heb niets aangepast of geprogrammeerd. Standaard zo, gebruik één van de sleutels.

7. elephtera

elephtera Forumguru Donateur

Het belangrijkste wat ik na 5 jaar eindelijk weet met kessy en de geheugen functie van de sleutel, is dat deze enkel geprogrammeerd wordt als je de knopjes op de sleutel gebruikt bij het afsluiten. Het gebruik van Kessy slaat geen gegevens op.
    Ik moet dit nog een keer proberen met de Kodiaq, bij de O3 heb ik dit helemaal in het begin "per ongeluk" gedaan omdat ik nog niet gewend was aan Kessy. Aangezien ik nu alleen maar Kessy gebruik is het even wennen met opslaan van nieuwe/andere instellingen.

Los daarvan wil ik nog wel een keer wat simpele dingen aanzetten. Personalisatie, trailer assist, en misschien op de O3 ook wat functies (automatisch groot licht en verkeersborden herkenning). Daarvoor overweeg ik nu gewoon zelf een OBDEleven aan te schaffen, of te kijken of iemand het voor een schappelijk prijsje kan inregelen. Wat zouden jullie doen? Ik ben technisch genoeg om een ODB11 te begrijpen, is die het geld waard?

Leenroc vindt dit leuk.
  8. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

ik wacht op de OBDeleven met ios. dan ga ik het lekker zelf doen.. ik kan niet wachten op de lane assist. Ook de trailer assist en personalisatie alsmede achterlichten op dagrijverlichting etc.. Dacht dat die in september kwam.

9. Rainesh

Rainesh Forumguru

Je bent altijd welkom. :)

10. LKS

LKS Lid Donateur

Kan iemand mij vertellen hoe de functie live data verzamelen het doet? Ben met name geïnteresseerd in de waarden van de turbodruk ivm tuning VAGtechniek.

11. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Doe dat alleen met VCDS :-)

Rainesh vindt dit leuk.
  12. KodiaqS2

KodiaqS2 Senior Member

Trouwens wel beetje een tegenvaller dat het zo uitloopt die nieuwe generatie OBD11.. Als ik het goed heb zijn er al meerdere beloftes gedaan, juni, half juli, begin aug..

13. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Tja, voorspellen is buitengewoon moeilijk....
    Vooral waar het de toekomst betreft;).

14. BramBam

BramBam Forumguru

Ze volgen gewoon het lever(tijd) beleid (en de communicatie daaromtrent) van VAG :maakmegek:.

15. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

geduld is een schone zaak. Maar ze hebben wel erg hard geroepen idd

16. Onze Kodiaq wordt normaal deze week geleverd, wat zijn de mogelijkheden? Zie onderschrift voor specs van de wagen;)

17. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

18. It360

It360 Nieuw lid

Ondertussen is de status van het nieuwe generatie device van odbeleven verandert van uitverkocht naar verwijderd van de site...

19. LKS

LKS Lid Donateur

Dus geen iOS device.. dan maar ergens een oude Samsung tablet vandaan halen.

20. Kodiaqej

Kodiaqej Lid

Na het nodige lezen (hier en elders) lijkt het dat sommige Kodiaqs standaard al TJA hebben. Bij andere Kodiaqs kan het aangezet worden maar potentieel moet de camera firmware geupdate worden.
    Klopt dit laatste of is de camera update nooit nodig bij een Kodiaq maar wel bij bijv. een VW Tiguan v2?

Deel deze pagina