VCDS mogelijkheden Kodiaq

Antera

Donateur
Moet er van het weekend even zelf mee rijden, mijn vrouw vertelde dat het start/stop systeem gewoon blijft werken ook al al zet ze die handmatig uit. Dat werkt kennelijk niet. Knop wel/niet ingedrukt, blijft werken dat systeem. Verder is ze helemaal weg van de Kodiaq. Maar heeft dat herprogrammeren nog invloed op de garantie ?

Gr Ron


Als je de kleine letters gaat lezen is elke aanpassing een inbreuk op de garantie. Maar zon vaart loopt dat niet.

Is de auto een nieuwe 2020 model of niet? want handmatig uit zetten zou wel moeten werken ongeacht welke anders zou de knop geen enkele zin hebben. Let wel dat je de handeling elke keer opnieuw moet doen als je het contact uit hebt gehad
 

GJ M

Forumguru
Ach, wanneer ik zo op de parkeerplaatsen kijk zijn er genoeg mensen die dat mogen doen, zodat ze zien dat ze niet goed in het vak staan :shutup:
 

Japanese Power

Donateur
Kijk. Dat kleine regeltje doet het hem ;). Dat lukt idd niet meer. En de grootste handenbinder zit heel bewust in het midden achterin zodat hij niet bij de deuren kan.
 
Het is me gelukt om Lane Assist aan te krijgen op mijn MY2020. Volgens sommige guides zag ik dat module 76 parkeerhulp Byte 3 Bit 5 geactiveerd moest worden. Dit heb ik niet gedaan.
Weet iemand waarvoor deze setting precies dient?
 

EdK

Forumguru
Doe mij maar een ouderwetse handrem.
Tsja misschien geen Kodiaq motten kopen ??
Dus je zal je nu aan moeten passen aan je Kodiaq.
Geen deuren meer openen met achteruit rijden maar meer spiegelen ...
En leren omgaan met je nieuwerwetse handrem, tsja het was vroegel al erg om iets af te leren....:pieker::D
 

Antera

Donateur
Open door status is alleen voor Module 17 en dus de melding in je tellerklok. Bij Audi was het bij bepaalde modellen ook maar dan met de motor die uitviel dan. Dit was ook op te lossen en waar jij mee kampt kan goed in de abs of de BCM zitten. Zal het ook eens bekijken en testen bij die die ik van de week krijg
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik, wanneer ik een bocht achteruit rij met paardentrailer. Je kunt dan veel beter zien waar de trailer naar toe gaat.
Doe of beter: deed ik (alleen) met de caravan ook, als hij achteruit de oprit op moet. Maar met m'n zijruit open lukt het ook met niets meer moeite.

Als je de deur open doet gelijk de handrem “uit” zetten, dan kan je met deur open rijden.
Die moet ik eens proberen. Ik heb normaal de Autohold niet aanstaan (alleen in stadsverkeer of filerijden) dus die zou ik eerst aan moeten zetten om 'm uit te kunnen zetten. De el. handremknop kan ik wel uitdrukken, ben benieuwd of dat helpt.
Tot nu toe is het zo dat, als ik met open deur de achteruit inschakel (of met ingeschakelde achteruit de deur open) de el. handrem meteen vaststaat, met veel misbaar van een of andere 2-tonige zoemer.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Dat werkt niet. Vandaag had ik er een waarmee je gewoon achteruit kon rijden. Heb die ook gescant enz maar die optie staat bij die auto ook op activated
 
  • Leuk
Waarderingen: G.P.
Dan is het in jouw geval dataset uploaden en wat codeerwerk. Je krijgt dan ook automatisch Emergency Assist erbij.

Nu blijkt dus dat de auto al TJA heeft. Maar wat is emergency assist precies?
Als ik het stuur niet vast heb krijg ik na 13sec een melding. Na nog eens 13sec een wat minder vriendelijke en daarna gaat de auto nuks remmen om me wakker te schudden. Dat werkte zo goed dat ik het stuur greep en niet weet of hij vanzelf stil gaat staan met alarmlichten aan.
Dat zou emergency assist zijn?
 

Antera

Donateur
Hier even een upje omtrent de Start/Stop en de Handrem bij Achteruit rijden.

1. Het start/stop systeem is definitief voor alle 2020 modellen niet meer uit te zetten ( VW/Skoda) Seat nog niet gehad en Audi kon het al niet meer. Misschien nog mogelijk maar vrees het niet. Er is wel een oplossing die ik je aan kan bieden door zelf het kleine stekkertje van je minpool los te trekken. Systeem kan de accu niet meer monitoren en laat de auto lopen. Was voorheen ook de oplossing en nu nog steeds. Tot op heden zonder problemen en gevolgen

2. Na het uitpluizen en testen van de ABs modules en tevens het vergelijken van de modellen met en zonder dit probleem met de handrem zijn er helaas nog geen verschillen zichtbaar die het probleem oplossen. Wel is me duidelijk dat het alleen op de DSG modellen voorkomt. De handbak versies die ik heb gehad tot op heden nog niet.

We zoeken nog gestaag verder maar dit is tot op heden het verhaal
 
Voor wie het zich afvroeg, als je het stuur lang genoeg niet vasthoudt dan gaat de auto inderdaad vanzelf stilstaan met de alarmlichten aan en komt de boodschap Emergency Assist op het scherm. Vanavond met lage snelheid ipv 130kmph uitgeprobeerd en dan is het nuks remmen heel wat minder eng...
 

Antera

Donateur
Voor wie het zich afvroeg, als je het stuur lang genoeg niet vasthoudt dan gaat de auto inderdaad vanzelf stilstaan met de alarmlichten aan en komt de boodschap Emergency Assist op het scherm. Vanavond met lage snelheid ipv 130kmph uitgeprobeerd en dan is het nuks remmen heel wat minder eng...

Modellen met DSG. Daarnaast heeft niet elke auto EA. Handbakken kunnen niet afremmen tot stilstand :-)
 

Antera

Donateur
Waarom niet? Als het kan afremmen, kan het toch ook de motor afzetten? Dat 'ie in de vesnelling blijft staan lijkt mij geen probleem.
Maar waarschijnlijk kan alleen de fabrikant die vraag beantwoorden.

Afremmen in de versnelling probeer het eens zonder terug te schakelen naar stilstand. de bak blijft in de versnelling staan waar die in staat gaat die nooit leuk vinden. De koppeling is mechanisch dus zal dan altijd bediend moeten worden. En ACC stopt zodra je je rem koppeling voor langer dan 1 sec intrapt.

EA is meer het feit dat als je buiten westen raakt en je de auto dus niet meer bestuurd dat deze vanzelf tot stilstand komt. Auto herkent dit b.v aan geen handen aan het stuur
 
Bovenaan Onderaan