VCDS mogelijkheden Kodiaq

SileX

Senior Member
In de 2020 Kodiaq, als je de lichten van automatisch afhaalt, kan het zijn dat je display aangeeft (vrij groot) 'lichten aan aub'.
Is dit ook te wijzigen ?

Trouwens; stekkertje los helpt goed voor start/stop - maar je krijgt in je virtuele cockpit toch wel een melding als je bij een stoplicht staat, niet altijd overigens...
 

Rainesh

Forumguru
Melding laat ie ook bij oudere modeljaren zien. Niet in verdiept om melding uit te kunnen zetten. Antera weet het misschien

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
In de 2020 Kodiaq, als je de lichten van automatisch afhaalt, kan het zijn dat je display aangeeft (vrij groot) 'lichten aan aub'.
Is dit ook te wijzigen ?

Trouwens; stekkertje los helpt goed voor start/stop - maar je krijgt in je virtuele cockpit toch wel een melding als je bij een stoplicht staat, niet altijd overigens...

De licht aan melding in het AID heb ik nog niet kunnen vinden. Geen idee waarom je het uit zou willen ook aangezien dit ervoor zorgt dat je zeker weet dat je je licht niet vergeet en de melding komt alleen als je de schakelaar van AUTO stand af haalt. Je kan de melding wel weg drukken door op je MFS het recht scrol wieltje in te drukken.


Omtrent de melding in de AID van de start/stop ben ik benieuwd welke melding je soms krijgt aangezien ik die "klacht' nog niet gehoord had bij de auto's waarbij ik de stekker los had gemaakt.
 

SileX

Senior Member
Ok duidelijk - Ja, je staat te wachten in parkeer garage, school of ergens anders, wil ik wel eens de lichten uitzetten. Zal naar het scrol wieltje kijken !

Melding start stop zal ik proberen te vangen met camera.
In ieder geval zie je wel de melding bij de status van de auto, dat er een start/stop storing is.
 

Tinus78

Forumguru
Hier even een upje omtrent de Start/Stop en de Handrem bij Achteruit rijden.

1. Het start/stop systeem is definitief voor alle 2020 modellen niet meer uit te zetten ( VW/Skoda) Seat nog niet gehad en Audi kon het al niet meer. Misschien nog mogelijk maar vrees het niet. Er is wel een oplossing die ik je aan kan bieden door zelf het kleine stekkertje van je minpool los te trekken. Systeem kan de accu niet meer monitoren en laat de auto lopen. Was voorheen ook de oplossing en nu nog steeds. Tot op heden zonder problemen en gevolgen

mijn, toch echt wel 2020 model, heeft gewoon een aan/uit knop voor het start-stop systeem. En die werkt ook nog:D
 
Hoe kan ik het met odbeleven programmeren zodanig dat de koffer ook sluit met de sleutel ?

Met de standaard app krijg ik de melding not installed. Googlen komt uit op mensen met hetzelfde probleem... Maar geen oplossing gevonden.

Alvast bedankt.
 
Als ik het groot licht (blauw lampje) opzet, kan dat geprogrammeerd worden dat dat automatisch uit gaat als er een tegenligger komt ?

Kan ik de coming home timer naar 60 seconden veranderen ?

Alvast bedankt.
 

Rainesh

Forumguru
Heb je een front camera in je voorruit? Zo ja, dan kan grootlicht assistent gecodeerd worden.

Ja coming home kan naar 60 sec.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe doe je dat met odbeleven ? Alle opties zitten op deze wagen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

elsinga

Forumguru
Als je alle opties al hebt: druk de lichthendel 1x naar voren en je heb de Grootlicht Assistent, te zien aan de A in een ikoontje in het OBD. Nog een keer duwen is continu grootlicht. Als het grootlicht echt aan staat krijg je dat blauwe licht ikoontje in het display.
 
Ok bedankt, ik zie het staan ! merci! Ik zette het natuurlijk op continu en dan sprong het niet uit voor andere autos :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren, ik heb het volgende probleem met traffic jam assist (TJA), qua ACC werkt alles prima (rechts inhalen, naar de auto voor je "kruipen", stoppen , volgen, etc) echter Lane assist gaat onder de 65km/h gewoon uit en stuurt in de file dus niet mee. Mijn idee is dat Lane Assist ook onder 65KM/h moet werken, alle hardware is aanwezig. Is dit met ODB eleven/VCDS een instelling die aan te passen is? zoja welke module/setting moet ik dan aanpassen?
 

Rainesh

Forumguru
TJA is een optie geweest. Dat kan niet met vcds of obd11. Ik kan het voor je activeren, is geen coding namelijk.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan