VCDS mogelijkheden Kodiaq

nou voor een auto meer dan 40k vind ik dit wel te. om iets te gaan lijmen op een sleutel....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
Moet volledig eruit gecodeerd worden in 01,13,5f etc maar geen garantie dat je auto foutloos blijft
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
Incorrectly coded en databus errors

Kan zijn dat andere assistentie systemen dan ook stoppen met werken zoals lane Assist
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
Waarschuwen altijd van te voren maar is kort van te voren zeker met een te hoog snelheids verschil
 

Enkhuizen

Senior Member
Via deze weg ook nog even een shoutout naar @Antera

Ik had na wat overmatig gepruts met OBDeleven mijn wagen aardig “stuk”. Ik had zelf geprobeerd met bij elkaar geraapte long codings en adaptions lane assist en trailer assist en nog wat meer aan te zetten waarna ik ACC en allerlei andere errors had. Antera heeft na veel tijd en moeite de boel weer in orde gemaakt. Weer helemaal fout vrij.

Helaas was het laat en konden de aanpassingen niet alsnog gemaakt worden, en was ik al lang blij dat alles het weer deed. Maar ik ga met plezier volgende week nog eens langs!

Lesje geleerd: OBDeleven voor simplele dingetjes: OK, voor hulpsystemen en echt ingewikkelde zaken: experts zoals Antera. Slaap je een stuk beter ;)
 

elephtera

Forumguru
Ik ben nog steeds aan het worstelen met drive mode onthouden met personalisatie.
Voor de andere onderdelen werkt personalisatie.ik denk dus dat ik misschien het nogmaals moet activeren of ergens moet resetten.

Ik heb de unit geforceerd herstart (15 sec uitknop inhouden). Ik heb personalisatie gereset vanuit het menu. Is er nog een andere reset mogelijkheid of mis ik toch nog ergens een vinkje/bitje?

Wat ik nog kan proberen is de instellingen van personalisatie ongedaan maken. Dagje busrust, en opnieuw proberen. Maar heeft dat mogelijk kans van slagen?
 

Antera

Donateur
En natuurlijk eerst een back-up maken.

Die was er maar er was nogal het nodige afwijkend waardoor het erg spitten was waar de fouten zaten en welke niet. Ook wilde de auto niet zomaar alles meer wissen ,vermoedelijk vanwege de nodige fouten op diverse module's. Ach het heeft maar 2,5 uur gekost :D. Was weer leuk en weer iemand gelukkig.

Nogmaals voor diegene. Geloof niet wat er allemaal online staat over de aanpassingen enz.
 

EdK

Forumguru
Schrale troost @Enkhuizen er zijn er al voor je gegaan !
En dat is de reden ook dat velen die met een originele kabel werken en er iets meer kennis van hebben
Andere juist waarschuwen, waarschuwen voor clone materiaal uit china en verdere dingen die er zijn.
Maar goed velen denken dat t simpel is en verkloten dan een boel !!

En dit is niet persoonlijk bedoeld !

Zelf ook een kabel ( orgineel ) maar is alleen voor eigen gebruik !!
En zelfs dan bij twijfel doe ik niets totdat ik zeker ben dat de coding goed is !
En mijn kabel blijft uit een ander zijn wagen !
 

hemi24

Forumguru
Iemand een idee waarom mijn ‘20 Kodiaq niet lijkt te accepteren om de melding uit te schakelen die je krijgt bij het openen van het portier bij ingeschakeld contact?

Wat ik heb toegepast :

  1. STG 17 (Schalttafeleinsatz) auswählen
  2. STG Anpassung -> Funktion 10
  3. Zündung aktiv Meldung; Auslöser
  4. ändern auf "Keine Anzeige" (Default Wert: Fahrertür)
 
Bovenaan Onderaan