VCDS mogelijkheden Kodiaq

Topic in 'Kodiaq' gestart door maik1, 23-05-2017.

1. coolrunnings

coolrunnings Actief lid

Betreft hier een auto van de zaak, dus ga er zelf geen extra geld meer in stoppen.
    Als het met een software-wijziging geregeld had kunnen worden, dan wel, maar ga geen extra hardware meer in laten bouwen.
    Heb er al een alarm op zitten, dus om er nu nog een beveiligingssysteem naast te zetten is ook zo wat.

Corné de Kluijver vindt dit leuk.

2. Hallo, wij hebben gisteren een Kodiaq 1.5tsi 150pk DSG7 versie style besteld (in België).
    Dit zit er allemaal op:

LED koplampen (AFS) (standaard in style)
    Lane assist
    Park assist
    Trekhaak
    panoramisch dak
    3e zetelrij
    Kessy
    Elektrische bestuurderszetel
    ACC (adaptive cruise control)
    DAB
    Columbus GPS
    verwarmbare zetels voor en achter
    Front assist

Wij vroegen ons af als door VCDS programmatie nog extra opties kunnen geactiveerd worden zoals:

trailer assist (aangezien we af en toe paardentrailer gaan trekken)
    blind spot detection (zal niet mogelijk zijn aangezien de spiegels niet aanwezig zijn vermoed ik)
    travel assist (verkeersbordenherkenning)
    driver alert (vermoeidheidsherkenning)

area view (360° view)
    Zijn er zo nog leuke opties?

Levering is voorzien in mei

Alvast bedankt! Peter

3. Base77

Base77 Senior Member

https://www.vcds-coding.nl/kodiaq-2016/

Marthijn vindt dit leuk.
  4. Dag Base77,

bedankt voor uw snelle reactie. We vroegen ons eigenlijk af wat de mogelijkheden zijn voor onze configuratie van de wagen.

Alvast bedankt!

5. sliderke

sliderke Actief lid

Welkom en proficiat.
    Allereerst vind in het wel heel snel dat jullie de auto zullen hebben. Ik hoop het van harte.
    Als je regelmatig een paardentrailer gaat trekken moet je sowieso de trailer stability control laten activeren. Deze staat af fabriek niet aan en je wil niet hebben dat het ding gaat slingeren met je dier erin.
    Verkeersbord herkenning is ook mogelijk geloof ik.
    Neem anders contact op met antera. Die zit in Breda en zal het dichts bij zijn vanuit België.

6. Wat houdt de trailer stability control precies in? Ik ga morgen eens contact opnemen met antara.
    We hebben de style expedition versie gekocht, deze is snel leverbaar. Nadeel is dat dit een vooraf configuratie is die niet meer kan gewijzigd worden.
    Alvast bedankt voor uw reactie!

7. sliderke

sliderke Actief lid

Die TSC zorgt ervoor dat als je trailer gaat slingeren de auto met zijn esp remacties gaat uitvoeren om de slingerbeweging onder controle te krijgen. Dit is levensreddend als je ooit in zo een situatie komt. Ik heb het ooit als passagier meegemaakt met een autotrailer erachter. Hebben hem toen onder controle gekregen maar hadden op een gegeven moment wel beide rijstroken van de snelweg nodig. Heb toen gezegd nooit wil ik dat nog meemaken.

8. Antera

Antera Forumguru Donateur

Ik heb je al een bericht gestuurd met de mogelijkheden :-)

9. Liev

Liev Nieuw lid

Hoe weet je dit?

Als je een compatibele trekhaak hebt lijkt me dat die standaard aan staat. In de handleiding staat ook heel erg duidelijk beschreven onder welke omstandigheden de assist kan ingrijpen.

Op mijn O3 weet ik 100% zeker dat het standaard aan staat... Schok me rot, maar was er erg blij mee.
    Inmiddels heb ik geleerd hoe ik wel op de juiste manier de caravan moet beladen en heb ik het gelukkig nooit meer ervaren.

"Vereisten voor de aanhangwagenstabilisator

●De wagen is af fabriek uitgerust met eentrekhaak of werd achteraf voorzien van eencompatibele trekhaak.
    ●De ESC en ASR zijn actief. Op het instru-mentenpaneel brandt het controlelampje of  niet.
    ●De aanhangwagen is elektrisch aangeslo-ten op het trekkende voertuig met het stop-contact voor aanhangwagen.
    ●U rijdt sneller dan ca. 60 km/u (37 mph).●De maximaal toegestane disselkogeldrukwordt gebruikt.
    ●De aanhangwagen heeft een starre dissel.
    ●Als de aanhangwagen een rem heeft, moetdie zijn uitgerust met een mechanische op-looprem."

Dit is overigens uit de handleiding van een Ateca.

10. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Vraag dat maar aan de mensen hier die VCDS programmeren: het staat vrijwel NOOIT aan.
    Ook bij mij met m'n achteraf ingebouwde wegklapbare trekhaak stond het niet aan...
    Gelukkig kwam @Antera er recentelijk achter met het coderen.

907 vindt dit leuk.
  11. bartg

bartg Actief lid

@Antera Ik heb ook wel interesse om die trailer assist achteraf te laten activeren indien mogelijk. Welke fabriek opties heb je hiervoor "nodig"? Alvast bedankt!

** edit ** staat niet tussen de lijst online dus veronderstel niet mogelijk ;)

Laatst aangepast: 20-02-2019
  12. Marcooctavia

Marcooctavia Forumguru

Klopt inderdaad het staat bijna nooit of eigenlijk nooit aan af fabriek.
    Ik ben daar eens over na gaan denken en ik denk dat ik begrijp waarom.
    Als je vroeger een trekhaak aanmelden in de PQ35 versie:nailbiting: de golf6 en de O2 of S2
    Dan ging deze optie gewoon werken in het ABS systeem.
    Maar nu bij de auto’s met de MQB versie de nieuwe dus, moet je veel meer aanzetten.
    Ik denk dat daar ergens een foutje ingeslopen zit.

Marco.

13. 907

907 Lid

14. sliderke

sliderke Actief lid

@Liev omdat antera het me duidelijk heeft laten zien tijdens het programmeren. Als jouw O3 dit wel heeft gelukkig maar. Maar het is een zeldzaamheid.

15. Liev

Liev Nieuw lid

Ik geloof het, maar ben wel verbaast. Ik zou niet echt zonder willen rijden. Kan je echt redden... Al die Aardappelen op de Franse tolweg. Zal bij m'n nieuwe auto zeker even de lampjes checken.

Laatst aangepast: 21-02-2019
    sliderke vindt dit leuk.
  16. bartg

bartg Actief lid

Misschien een rare vraag, maar kan je dit gewoon niet bij de dealer laten aanzetten?

Voor betalende opties naar de modder dat begrijp ik, maar voor een fabrieksoptie die gewoon moet aanstaan? Dat lijkt mij eerder iets voor de dealer...

17. coolrunnings

coolrunnings Actief lid

Vandaag bij @Rainesh geweest, diverse settings aan laten passen.
    Supersnel geregeld met goede uitleg.

Bedankt @Rainesh

Corné de Kluijver en Rainesh vinden dit leuk.
  18. Antera

Voor de liefhebbers hier een filmpje van het achteraf activeren van de Personalisatie optie in de menu van de Kodiaq waarbij je dus de sleutels met hun eigen instellingen en profiel kan instellen. Handig als je er 2 sleutels gebruikt worden voor 2 verschillende berijders. Mocht je een 3de sleutel hebben dan kan ook die gekoppeld worden.

filas, Xavier234, Base77 en 8 anderen vinden dit leuk.
  19. Frenk21

Frenk21 Forumguru

@Antera, werkt dit ook met de 8” columbus?

20. Antera

Die heb ik daarvoor nog niet onder de laptop gehad. Dus kan dit nog niet met 100% garanderen maar denk van wel.

Frenk21 vindt dit leuk.

Deel deze pagina