VCDS mogelijkheden Kodiaq

Topic in 'Kodiaq' gestart door maik1, 23-05-2017.

1. BramBam

BramBam Forumguru

Vanzelf op slot is wel een optie. Alleen geen handige optie. Auto gaat dan namelijk direct na het sluiten van het bestuurdersportier op slot.

Heb het een weekje gebruikt, maar uiteindelijk maar weer uitgezet.

2. Antera

Antera Forumguru Donateur

Klopt en de tankklep en achterklep gaan niet bij alle auto's op slot. Daarnaast als iemand nog in de auto zit kan die uitstappen en is de deur niet op slot

3. CBreedijk

CBreedijk Forumguru Donateur

Mijn tankklep moet echt met sleutel ontgrendeld worden.
    Via kessy blijft ie dicht.

4. Antera

Had het over de automatisch sluiten bij dicht doen deur :-)

5. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Bij de Renault Megane hadden ze dat wel iets beter voor elkaar: die ging pas vanzelf op slot als de sleutelkaart verder dan een (vrij beperkt) aantal meters van de auto verwijderd raakte. Uitstappen en weglopen dus, dat gaat dan wel goed.

Voor mij is dat nog steeds niet ideaal overigens: als ik bv. mijn fotospullen op de achterbank heb liggen terwijl ik moet tanken, dan doe ik het tankklepje open en dan meteen verder alles op slot (vingertje langs de rechter sensor). Ik geef de voorkeur aan een bewuste handeling voor zowel ver- als ontgrendelen.

6. BramBam

BramBam Forumguru

Als mijn auto ontgrendeld is (via Kessy), dan is mijn tankklep ook ontgrendeld.

7. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

De mijne ook :jaja:

8. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Ja natuurlijk, maar dan moet ik 'm dus wel eerst even indrukken om 'm te openen, vóórdat ik de rest weer zo snel mogelijk afsluit om m'n 'lading' te beschermen tegen weggrissen terwijl ik bezig ben met tanken en afrekenen wat altijd aan de andere kant van de auto is...

9. Base77

Base77 Senior Member

Gisteren ben ook ik even langs geweest bij @Antera in Breda. Echt geweldig hoe hij je helpt. Naast het feit dat hij supersnel is heeft hij ook alles wat hij gedaan heeft duidelijk uitgelegd.

https://www.vcds-coding.nl

Racer01, Antera en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  10. bartg

bartg Actief lid

Mijn bericht ging wat verloren in de stroom van andere berichten. Iemand die hier kan op antwoorden? Of werken de "waarschuwingslichtjes" op dezelfde manier dan het analoge dashboard :-)

11. Gummybeer

Gummybeer Lid

Het ook behoorlijk offtopic in vcds draadje.

Los daarvan, ik heb nooit een TCS indicatie gezien (ook niet op analoog dashboard), wat zou je moeten doen met die informatie? Ook lees ik in je Andere berichten dat je alleen een 4x4 wilt, volgens mij is TCS 'voorbehouden' aan FWD?

12. bartg

bartg Actief lid

TSC = trailer stability control.
    Hier gepost omdat dit één van de opties zijn die je via VCDS kan laten aanzetten. Ik zou enkel willen weten hoe ik kan nakijken dat deze optie zeker aanstaat (wat zou moeten het geval zijn bij een trekhaak affabriek).

Laatst aangepast: 08-02-2019
  13. CBreedijk

CBreedijk Forumguru Donateur

Dit zie ik als ik het contact aanzet.
    Heb nu geen aanhanger bij de hand om te checken wat er dan nog meer aangegeven wordt.

bartg vindt dit leuk.
  14. bartg

bartg Actief lid

Ok bedankt CBreedijk, dit is wat ik moest weten.

Werkt dus precies hetzelfde als bij de analoge display. Thanks!

15. sliderke

sliderke Actief lid

Ik heb op de S3 af fabriek de trekhaak. En antera liet me zien dat de TSC toch niet aanstond. Heeft hij dus onmiddellijk wel gedaan

16. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Same here @sliderke
    Je hoort helaas niet veel anders...

17. Antera

heel simpel.

Prik je aanhanger erachter en zet je contact aan. Je ESP lampje moet dan 2 tot 3 sec langer blijven branden dan alle andere controle lampjes in je dashboard

18. coolrunnings

coolrunnings Actief lid

Misschien lees ik erover heen, maar ik kan het nergens vinden.
    Is het mogelijk om het zodanig in te stellen dat alle ramen (incl. Panodak) automatisch gesloten worden als de auto op slot gedaan wordt?
    Dus zonder dat je de sleutel ingedrukt hoeft te houden.

Auto op slot => alle ramen automatisch dicht?

19. Antera

Helaas dit is niet mogelijk. Je zal dan een achteraf module moeten inbouwen die je deurslot langer aan blijft sturen om dit te doen.

20. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

@coolrunnings, ik heb een beveiligingssysteem laten inbouwen die als extra feature na afsluiten van de auto alle ramen stuk voor stuk sluit.

Deel deze pagina