VCDS mogelijkheden Kodiaq

4Motion

Senior Member
Kan iemand van jullie mij vertellen hoe ik kan nagaan of TSC aanstaat wanneer je een digitale cockpit hebt? Eerste wat ik zal doen bij levering in mei is dit snel controleren. Zou dit graag actief hebben, wij vertrekken in juli op vakantie met caravan...

Mijn bericht ging wat verloren in de stroom van andere berichten. Iemand die hier kan op antwoorden? Of werken de "waarschuwingslichtjes" op dezelfde manier dan het analoge dashboard :-)
 
Mijn bericht ging wat verloren in de stroom van andere berichten. Iemand die hier kan op antwoorden? Of werken de "waarschuwingslichtjes" op dezelfde manier dan het analoge dashboard :-)
Het ook behoorlijk offtopic in vcds draadje.

Los daarvan, ik heb nooit een TCS indicatie gezien (ook niet op analoog dashboard), wat zou je moeten doen met die informatie? Ook lees ik in je Andere berichten dat je alleen een 4x4 wilt, volgens mij is TCS 'voorbehouden' aan FWD?
 

4Motion

Senior Member
TSC = trailer stability control.
Hier gepost omdat dit één van de opties zijn die je via VCDS kan laten aanzetten. Ik zou enkel willen weten hoe ik kan nakijken dat deze optie zeker aanstaat (wat zou moeten het geval zijn bij een trekhaak affabriek).
 
Laatst bewerkt:

CBreedijk

Donateur
Mijn bericht ging wat verloren in de stroom van andere berichten. Iemand die hier kan op antwoorden? Of werken de "waarschuwingslichtjes" op dezelfde manier dan het analoge dashboard :-)

Dit zie ik als ik het contact aanzet.
Heb nu geen aanhanger bij de hand om te checken wat er dan nog meer aangegeven wordt.
dcd919ed6da1d7924e36f7de0b4aa5f0.jpg
 

4Motion

Senior Member
Ok bedankt CBreedijk, dit is wat ik moest weten.

Werkt dus precies hetzelfde als bij de analoge display. Thanks!
 

sliderke

Senior Member
TSC = trailer stability control.
Hier gepost omdat dit één van de opties zijn die je via VCDS kan laten aanzetten. Ik zou enkel willen weten hoe ik kan nakijken dat deze optie zeker aanstaat (wat zou moeten het geval zijn bij een trekhaak affabriek).
Ik heb op de S3 af fabriek de trekhaak. En antera liet me zien dat de TSC toch niet aanstond. Heeft hij dus onmiddellijk wel gedaan
 

Antera

Donateur
TSC = trailer stability control.
Hier gepost omdat dit één van de opties zijn die je via VCDS kan laten aanzetten. Ik zou enkel willen weten hoe ik kan nakijken dat deze optie zeker aanstaat (wat zou moeten het geval zijn bij een trekhaak affabriek).


heel simpel.

Prik je aanhanger erachter en zet je contact aan. Je ESP lampje moet dan 2 tot 3 sec langer blijven branden dan alle andere controle lampjes in je dashboard
 

coolrunnings

Actief lid
Misschien lees ik erover heen, maar ik kan het nergens vinden.
Is het mogelijk om het zodanig in te stellen dat alle ramen (incl. Panodak) automatisch gesloten worden als de auto op slot gedaan wordt?
Dus zonder dat je de sleutel ingedrukt hoeft te houden.

Auto op slot => alle ramen automatisch dicht?
 

Antera

Donateur
Misschien lees ik erover heen, maar ik kan het nergens vinden.
Is het mogelijk om het zodanig in te stellen dat alle ramen (incl. Panodak) automatisch gesloten worden als de auto op slot gedaan wordt?
Dus zonder dat je de sleutel ingedrukt hoeft te houden.

Auto op slot => alle ramen automatisch dicht?

Helaas dit is niet mogelijk. Je zal dan een achteraf module moeten inbouwen die je deurslot langer aan blijft sturen om dit te doen.
 

coolrunnings

Actief lid
@coolrunnings, ik heb een beveiligingssysteem laten inbouwen die als extra feature na afsluiten van de auto alle ramen stuk voor stuk sluit.

Betreft hier een auto van de zaak, dus ga er zelf geen extra geld meer in stoppen.
Als het met een software-wijziging geregeld had kunnen worden, dan wel, maar ga geen extra hardware meer in laten bouwen.
Heb er al een alarm op zitten, dus om er nu nog een beveiligingssysteem naast te zetten is ook zo wat.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Daydreamke

Actief lid
Hallo, wij hebben gisteren een Kodiaq 1.5tsi 150pk DSG7 versie style besteld (in België).
Dit zit er allemaal op:

LED koplampen (AFS) (standaard in style)
Lane assist
Park assist
Trekhaak
panoramisch dak
3e zetelrij
Kessy
Elektrische bestuurderszetel
ACC (adaptive cruise control)
DAB
Columbus GPS
verwarmbare zetels voor en achter
Front assist

Wij vroegen ons af als door VCDS programmatie nog extra opties kunnen geactiveerd worden zoals:

trailer assist (aangezien we af en toe paardentrailer gaan trekken)
blind spot detection (zal niet mogelijk zijn aangezien de spiegels niet aanwezig zijn vermoed ik)
travel assist (verkeersbordenherkenning)
driver alert (vermoeidheidsherkenning)

area view (360° view)
Zijn er zo nog leuke opties?

Levering is voorzien in mei

Alvast bedankt! Peter
 

Base77

Senior Member
Hallo, wij hebben gisteren een Kodiaq 1.5tsi 150pk DSG7 versie style besteld (in België).
Dit zit er allemaal op:

LED koplampen (AFS) (standaard in style)
Lane assist
Park assist
Trekhaak
panoramisch dak
3e zetelrij
Kessy
Elektrische bestuurderszetel
ACC (adaptive cruise control)
DAB
Columbus GPS
verwarmbare zetels voor en achter
Front assist

Wij vroegen ons af als door VCDS programmatie nog extra opties kunnen geactiveerd worden zoals:

trailer assist (aangezien we af en toe paardentrailer gaan trekken)
blind spot detection (zal niet mogelijk zijn aangezien de spiegels niet aanwezig zijn vermoed ik)
travel assist (verkeersbordenherkenning)
driver alert (vermoeidheidsherkenning)

area view (360° view)
Zijn er zo nog leuke opties?

Levering is voorzien in mei

Alvast bedankt! Peter

https://www.vcds-coding.nl/kodiaq-2016/
 

Daydreamke

Actief lid
Dag Base77,

bedankt voor uw snelle reactie. We vroegen ons eigenlijk af wat de mogelijkheden zijn voor onze configuratie van de wagen.

Alvast bedankt!
 

sliderke

Senior Member
Hallo, wij hebben gisteren een Kodiaq 1.5tsi 150pk DSG7 versie style besteld (in België).
Dit zit er allemaal op:

LED koplampen (AFS) (standaard in style)
Lane assist
Park assist
Trekhaak
panoramisch dak
3e zetelrij
Kessy
Elektrische bestuurderszetel
ACC (adaptive cruise control)
DAB
Columbus GPS
verwarmbare zetels voor en achter
Front assist

Wij vroegen ons af als door VCDS programmatie nog extra opties kunnen geactiveerd worden zoals:

trailer assist (aangezien we af en toe paardentrailer gaan trekken)
blind spot detection (zal niet mogelijk zijn aangezien de spiegels niet aanwezig zijn vermoed ik)
travel assist (verkeersbordenherkenning)
driver alert (vermoeidheidsherkenning)

area view (360° view)
Zijn er zo nog leuke opties?

Levering is voorzien in mei

Alvast bedankt! Peter
Welkom en proficiat.
Allereerst vind in het wel heel snel dat jullie de auto zullen hebben. Ik hoop het van harte.
Als je regelmatig een paardentrailer gaat trekken moet je sowieso de trailer stability control laten activeren. Deze staat af fabriek niet aan en je wil niet hebben dat het ding gaat slingeren met je dier erin.
Verkeersbord herkenning is ook mogelijk geloof ik.
Neem anders contact op met antera. Die zit in Breda en zal het dichts bij zijn vanuit België.
 

Daydreamke

Actief lid
Welkom en proficiat.
Allereerst vind in het wel heel snel dat jullie de auto zullen hebben. Ik hoop het van harte.
Als je regelmatig een paardentrailer gaat trekken moet je sowieso de trailer stability control laten activeren. Deze staat af fabriek niet aan en je wil niet hebben dat het ding gaat slingeren met je dier erin.
Verkeersbord herkenning is ook mogelijk geloof ik.
Neem anders contact op met antera. Die zit in Breda en zal het dichts bij zijn vanuit België.
Wat houdt de trailer stability control precies in? Ik ga morgen eens contact opnemen met antara.
We hebben de style expedition versie gekocht, deze is snel leverbaar. Nadeel is dat dit een vooraf configuratie is die niet meer kan gewijzigd worden.
Alvast bedankt voor uw reactie!
 

sliderke

Senior Member
Die TSC zorgt ervoor dat als je trailer gaat slingeren de auto met zijn esp remacties gaat uitvoeren om de slingerbeweging onder controle te krijgen. Dit is levensreddend als je ooit in zo een situatie komt. Ik heb het ooit als passagier meegemaakt met een autotrailer erachter. Hebben hem toen onder controle gekregen maar hadden op een gegeven moment wel beide rijstroken van de snelweg nodig. Heb toen gezegd nooit wil ik dat nog meemaken.
 
Bovenaan Onderaan