VCDS mogelijkheden Kodiaq

Liev

Nieuw lid
... Deze staat af fabriek niet aan en je wil niet hebben dat het ding gaat slingeren met je dier erin.
....

Hoe weet je dit?

Als je een compatibele trekhaak hebt lijkt me dat die standaard aan staat. In de handleiding staat ook heel erg duidelijk beschreven onder welke omstandigheden de assist kan ingrijpen.

Op mijn O3 weet ik 100% zeker dat het standaard aan staat... Schok me rot, maar was er erg blij mee.
Inmiddels heb ik geleerd hoe ik wel op de juiste manier de caravan moet beladen en heb ik het gelukkig nooit meer ervaren.

"Vereisten voor de aanhangwagenstabilisator

●De wagen is af fabriek uitgerust met eentrekhaak of werd achteraf voorzien van eencompatibele trekhaak.
●De ESC en ASR zijn actief. Op het instru-mentenpaneel brandt het controlelampje of  niet.
●De aanhangwagen is elektrisch aangeslo-ten op het trekkende voertuig met het stop-contact voor aanhangwagen.
●U rijdt sneller dan ca. 60 km/u (37 mph).●De maximaal toegestane disselkogeldrukwordt gebruikt.
●De aanhangwagen heeft een starre dissel.
●Als de aanhangwagen een rem heeft, moetdie zijn uitgerust met een mechanische op-looprem."

Dit is overigens uit de handleiding van een Ateca.
 

4Motion

Senior Member
@Antera Ik heb ook wel interesse om die trailer assist achteraf te laten activeren indien mogelijk. Welke fabriek opties heb je hiervoor "nodig"? Alvast bedankt!

** edit ** staat niet tussen de lijst online dus veronderstel niet mogelijk ;)
 
Laatst bewerkt:

Marcooctavia

Forumguru
Vraag dat maar aan de mensen hier die VCDS programmeren: het staat vrijwel NOOIT aan.
Ook bij mij met m'n achteraf ingebouwde wegklapbare trekhaak stond het niet aan...
Gelukkig kwam @Antera er recentelijk achter met het coderen.

Klopt inderdaad het staat bijna nooit of eigenlijk nooit aan af fabriek.
Ik ben daar eens over na gaan denken en ik denk dat ik begrijp waarom.
Als je vroeger een trekhaak aanmelden in de PQ35 versie:nailbiting: de golf6 en de O2 of S2
Dan ging deze optie gewoon werken in het ABS systeem.
Maar nu bij de auto’s met de MQB versie de nieuwe dus, moet je veel meer aanzetten.
Ik denk dat daar ergens een foutje ingeslopen zit.

Marco.
 

sliderke

Senior Member
@Liev omdat antera het me duidelijk heeft laten zien tijdens het programmeren. Als jouw O3 dit wel heeft gelukkig maar. Maar het is een zeldzaamheid.
 

Liev

Nieuw lid
Ik geloof het, maar ben wel verbaast. Ik zou niet echt zonder willen rijden. Kan je echt redden... Al die Aardappelen op de Franse tolweg. Zal bij m'n nieuwe auto zeker even de lampjes checken.
 
Laatst bewerkt:

4Motion

Senior Member
Misschien een rare vraag, maar kan je dit gewoon niet bij de dealer laten aanzetten?

Voor betalende opties naar de modder dat begrijp ik, maar voor een fabrieksoptie die gewoon moet aanstaan? Dat lijkt mij eerder iets voor de dealer...
 

Antera

Donateur
Voor de liefhebbers hier een filmpje van het achteraf activeren van de Personalisatie optie in de menu van de Kodiaq waarbij je dus de sleutels met hun eigen instellingen en profiel kan instellen. Handig als je er 2 sleutels gebruikt worden voor 2 verschillende berijders. Mocht je een 3de sleutel hebben dan kan ook die gekoppeld worden.

 

Skodiak

Senior Member
Nou als ik de Kodiaq morgen oppik snel in laten stellen. Ideale feature met grote ik en veel kleinere vrouw. Snap niet dat dit op de style business en andere versies met stoel met geheugen niet gewoon aan staat.
 

VanRoyal

Forumguru
De electrische stoel heeft gewoon standaard een geheugenfunctie gekoppeld aan de sleutel, dit werkt zonder aanpassingen. Dit gaat meer om zaken zoals dashboardverlichting, radiozenders, airconditioning, etc.
 

Skodiak

Senior Member
De electrische stoel heeft gewoon standaard een geheugenfunctie gekoppeld aan de sleutel, dit werkt zonder aanpassingen. Dit gaat meer om zaken zoals dashboardverlichting, radiozenders, airconditioning, etc.

Mooi, weer wat geleerd .. morgen avond meteen proberen
 

Skodiak

Senior Member
Had @Antera beloofd de File Assistent te testen.. had al idee dat het werkte.. kwam vandaag voor het eerst een heuze kleine file om dit definitief te checken.. :yeehaa:en ja hoor zelfs met 3km/h doet de ACC het prima. Vindt het nog wel beetje spannend om er volledig op te vertrouwen maar feit is dat hij zonder zelf te remmen keurig de voorganger bleef volgen.. heel beheerst allemaal. Al met al is het aanzetten van de Lane assist een beregoed idee :)
 

KodiaqW

Senior Member
Had @Antera beloofd de File Assistent te testen.. had al idee dat het werkte.. kwam vandaag voor het eerst een heuze kleine file om dit definitief te checken.. :yeehaa:en ja hoor zelfs met 3km/h doet de ACC het prima. Vindt het nog wel beetje spannend om er volledig op te vertrouwen maar feit is dat hij zonder zelf te remmen keurig de voorganger bleef volgen.. heel beheerst allemaal. Al met al is het aanzetten van de Lane assist een beregoed idee :)

De ACC doet het sowieso altijd al tot en met stilstand
 
Bovenaan Onderaan