Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Nieuwe lampen zitten erin en zijn afgesteld door de dealer. Wow, wat een verschil! Vandaag in de avonduren een 100km moeten rijden op onverlichte B-weggetjes waar je niet in mag halen. Perfect lichtbeeld.

Wat rijdt je snel te hard met deze bak.. Veel moeten optrekken en afremmen omdat er om de 2-3km een rotonde was. Verbruik onderaan de streep met lekker optrekken slechts 7,2l/100km. Dat is conform de gemiddelde fabrieksopgave. Boven verwachting positief!
 

Noord26

Forumguru
Heb je de 'nieuwe' auto nog geen maand en kom je net tot de ontdekking dat de rechter-achterdeur flink bekrast is.. Even wat afval in de container gooien en toen viel mijn oog op de krassen op het portier.

WTF?

Hij heeft heel de dag op het werk gestaan van mijn vrouw en enige locatie waar dat gebeurd kan zijn is daar. Morgen gaat ze maar eens informeren wie er langs haar geparkeerd stond..
 

Pendragon

Forumguru
Aaargggghh, daar kan ik ook helemaal niet tegen. Wie doet nu zoiets en als het dan gebeurd, laat dan een bericht achter, daar heb je toch een verzekering voor....bah.
 

RayDelft

Forumguru
Dat is echt heel erg ... (woord van drie letters).
Ik leef mee en hoop van dit soort ellende bespaard te blijven.
 

Noord26

Forumguru
Ga nog wel wat onderhandelen, want degene waar ik hem wil laten fixen is de overbuurman en zonder verzekering valt er over dat bedrag nog wel over te praten. Kennis hebben ze er zeker ook wel, ze restaureren ook old-timers en hij heeft zelfs nog onlangs 2 SuperB's moeten herstellen.

Maandag moet hij naar de dealer overigens. Denk dat er ergens minimaal water in de rand van het dakraam blijft zitten wat bij vorst gaat bevriezen en wat gekraak in de hemel oplevert.

Kortom, de puntjes worden nog steeds op "i" gezet..
 

Jasper02

Banned
Haaa. Dat kraken is niks schokkends hoor. Klinkt wat eng maar het is logisch dat als het bevroren is dat het kraakt. Zal niks aan veranderd kunnen worden.
 

Noord26

Forumguru
Je weet meer van de kraken af begrijp ik? De dealer gaat ook nog wat andere zaken bekijken. Zal je zien dat het dinsdag 10 graden boven nul is en er natuurlijk niets meer kraakt.
 

Jasper02

Banned
Toevallig laatst zei ik tegen de verkoper dat het eng klinkt... Maar ergens is het logisch.. Normaal beweegt het raam in de rubbers (chassis werkt altijd bij drempels e.d) als dan de rubbers vevroren zijn die op je dak zitten dan kraakt dat wat. Het klinkt echt niet prettig maar het is wel logisch gezien het grote oppervlak van het pano raam. Ik heb er pas 10dkm mee gereden dus geen zorgen.
 

Noord26

Forumguru
Morgen staat de auto bij de dealer. De hoofdmonteur heeft even mee gereden en de geluiden bevestigd die wij ook al hoorden. Gaan allemaal aangepakt worden. Ze gaan de rubbers opnieuw invetten van het dakraam. Een keer open en dicht doen deed al enorm veel om kraken tegen te gaan van het dakraam. 1 deel zouden ze expliciet op letten want dat kwam vaker voor dat het niet helemaal lekker zou sluiten en een rammel kon veroorzaken. De rubbers en het raam op zich zagen er prima uit, aldus de monteur. Helemaal kraakvrij zal het nooit worden, in een langdurige vorstperiode schijnbaar.

En de dag erop gaat hij langs de schade-hersteller om de krassen te laten repareren.

Wat ben ik toe aan de zomersloffen... Dan is hij pas echt klaar om flink mee te gaan tuffen.
 

Noord26

Forumguru
En zo kom je er achter tijdens het wassen/poetsen dat er stiekem toch best wel wat krasjes op je auto zitten. Zwart he.. En ook dat er iemand tegen aan heeft gezeten, maar dat de trekhaak het meeste heeft opgevangen. Des ondanks een tevreden mens na het wassen en banden velgen wisselen!

En hij kan ondersteboven rijden zie ik. Waarom dat gebeurd geen idee, is alleen het geval als ik de foto's upload naar dit forum..

2.jpg 3.jpg
 

Pendragon

Forumguru
Ik ging de auto vanochtend van binnen doen en zag ineens ook krassen bij de dorpel. Waarschijnlijk door iemand met hakken tijdens het instappen. Blijft toch altijd zonde. Hopelijk krijg ik die nog weer weg :( Mooie auto heb je! De velgen zijn wat ik ook graag wil. Heb nu nog 16"
 

Noord26

Forumguru
In de winter staat de onze ook op 16". De krassen zijn overigens wel iets meer. Want zoals het er uit ziet is er iemand over de trekhaak geschoten en heeft over de hele lengte de bumper geraakt. Lak van de trekhaak eraf, klein beetje krom zelfs. We hebben een aantal weken terug de gehele achterbumper en zijkant laten spuiten a €650,-.. Dit moet je gevoeld hebben als je zo jezelf bijna vast rijdt op een trekhaak. ;)

Skoda heeft regelmatig de 18" in de aanbieding als je Skoda-lid bent. Officieel geloof ik €1099,- voor deze Themisto met Conti banden. Wij hebben ze er bij onderhandeld tijdens aanschaf plus winterbanden en velgen, omdat dat makkelijker gaat bij een 2e hands. De prijzen liggen daarvan niet vast zoals bij een splinternieuwe.

Groot verschil ook nu het leder weer schoon en behandeld is.
 

Fabia

† In Memoriam
Irritant dat soort chauffeurs, gewoon snel weg rijden en de ander met de schade laten zitten. Totdat ze een keer schade hebben.
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Noord: Ik heb dat rare verschijnsel ook; foto staat bij jezelf goed, maar komt bij upload gekanteld of ondersteboven op forum.
Ik roteer eerst 4 x en sla dan op, dan staat hij goed. Raar maar waar.
 

Noord26

Forumguru
foto(2).jpg foto(4).jpg

Dat werkt idd!

Juiste draairichting werkt overigens alleen als ik het upload in FireFox en in een bepaald programma draai in Windows.

Zo kijkt toch iets makkelijker..
 

Noord26

Forumguru
Maken het wel een beetje af idd.. ;) Thnx!

Van de week weer ff langs de dealer. Die gaf de laatste keer aan dat het gezoem van de winterbanden af zou komen, maar na wisselen naar de zomersloffen is het geluid exact gelijk gebleven en neemt toe met de rijsnelheid. Dus eerste verdacht is nu een wiellager (linksvoor). Tevens hebben ze recent het achterwisser-blad vervangen, maar streept nog net zo veel als de oude versleten wisser. Kleine dingetjes natuurlijk.

Zo net gewassen is het een serieus voorkomen in de auto. Mijn zus dacht al dat het een flinke Audi was.. :smirk:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan