Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Ik zie nu ook idd €1599,- voor de Themisto's met Conti banden. Dan heb ik er meer af gekregen als wat ik dacht. Want ik ging uit van €1099,- voor VerrassendSkoda leden.

Auto gaat deze week terug naar de garage. Hij trekt na de bandenwissel lichtjes naar rechts en krijgt een nieuwe wiellager linksvoor. Naar 1 kant trekken na een bandenwissel is mij nieuw, maar grote kans dat hij wat versprongen is. Want 1 van de voorbanden zat behoorlijk vast, zelfs toen de bouten eruit waren gehaald.. Een correcte uitlijning 1maal in de zoveel tijd lijkt mij toch al geen kwaad te kunnen.
 

WesleyJD

Banned
Haha.. dat moet goed voelen!! En de verkoper maar denken "die wil ze gratis" haha.

Uitlijnen kan zeker geen kwaad! Alleen maar goed.

Wij hebben trouwens dezelfde auto volgens mij, op de DSG na.
 

Noord26

Forumguru
Eerst maar eens mee rijden en bekijken voordat je er eentje gaat kopen lijkt mij?

Vanwaar overigens de interesse in een O3 RS als je nu een SuperB hebt? Een goed uitgeruste en gemotoriseerde SII doet zeker niet onder voor een O3!
 

WesleyJD

Banned
Meerdere redenen.

1. Wil altijd wat nieuws
2. Wil wat meer adraline tijdens het rijden (niks ten nadele van de 1.8 TSI)
3. net even een slagje te groot voor mijn vrouw.

Maar het valt of staat wel een beetje met de afschrijving van de Superb.
Daar heb ik wel een topic over lopen "De RS combi word van mij".

Zeker geen straf om in de Superb te blijven rijden. Is nog gloednieuw!
 

Noord26

Forumguru
1. Laat hem chippen bij JD. Krijg je er een 'nieuwe' auto voor terug.
2. Ook een O3 RS is geen adrenaline-koning. Daarvoor moet je echt op een 2 wieler stappen of een hot-hatch kopen.
3. Die paar cm maakt ook niets meer uit. Tenminste, zo hebben wij het ervaren van een Fabia Combi naar een SuperB Combi.. SuperB is zelfs nog iets makkelijker door rondom PDC.
 

Noord26

Forumguru
Koop er een R1/Blackbird oid bij? Dat wil ik gaan doen in de toekomst. Momenteel niet mogelijk omdat er niet een auto EN motor in onze garage passen. ;)
 

delta

Actief lid
Even over de omgekeerde fotografie....
Als de foto is genomen met Iphone/Ipad en als ontspanner de volumeknop is gebruikt dan komt deze bij een WinPC ondersteboven te staan.
Bij de foto zit een bestand welke de rotatie vermeld, dit leest een IOS apparaat wel maar een windows pc niet!.
Vandaar.
 

Noord26

Forumguru
Mijn schoonmoeder heeft de foto idd even geknipt met haar Ipad. Dus je raakt de spijker op zijn kop!

Toch maar gewoon Windows en Android gebruiken dus. ;)
 

Noord26

Forumguru
Kleine update:

Auto krijgt aanstaande dinsdag de 16e een nieuw wiellager LV. Dat is het nadeel van zo'n stille auto. Je hoort alles.. De hoofdmonteur en een andere monteur moesten er aan te pas komen op de brug om het te kunnen voelen. Tijdens de proefrit hoorde de hoofdmonteur het ook duidelijk.

Wilde in eerste instantie gelijk het wiellager RV dan op eigen kosten mee laten pakken, omdat er dan toch veel los moet en uitlijning vrijwel noodzakelijk is. Maar na de prijs te horen wat een dergelijk lager circa ging kosten hier toch maar niet voor gekozen- er zit immers nog een kleine 2 jaar garantie op dat onderdeel (lager RV). Prijs: ongeveer €380,- incl montage.. :crazy:

Goed dat we de verlengde garantie erbij hebben onderhandeld bij aankoop. PON kennende hadden we anders gewoon de volle mep af mogen tikken. (Dikke vinger symbool)
 

Noord26

Forumguru
Zoo.. Vandaag weer eens de lijkwagen een wasbeurt gegeven. Overduidelijk dat er iemand achter heeft gezeten boven de trekhaak en de bumper heeft geraakt. Kan hem beter vies laten!

Buitenkant op het gemakste met het 2-emmer systeem en afdrogen iets meer als een uurtje werk. Dat valt niets tegen.
 

Noord26

Forumguru
Kogel is door de kerk: aanstaande zaterdag wordt de auto aangepakt door een gerenommeerde tuner. Het zal een chip-op-maat worden. We rijden al een tijdje tot volle tevredenheid op Blue-One benzine. Optimalisatie op die brandstof leek ons daarom de beste keuze.
 

Joske

Forumguru
De economie, er zal weer geld geïnvesteerd worden. ;)

Zaterdag volgt er meer.
Vast niet weer direct zin in een discussie met bepaalde forumleden? :D
moet het topic nog eens terug gaan zoeken trouwens, ben een paar dagen niet deftig op forum geraakt.. de afgelopen 3 dagen bestonden voornamelijk uit werken en slapen ;)
 

Noord26

Forumguru
Laat ik het zo zeggen, legio ervaring met benzine uitvoeringen icm een tamelijk niet standaard brandstof beperkt de opties enorm. En als dan wil dat het echt op-maat gebeurd moet je verder kijken als alleen de prijs.

:lezen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan