Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Dan kan ik niets anders zeggen als dat jij een fantastische smaak hebt als je een blackbird thuis hebt staan..!
 

BarryXX

Actief lid
Speciaal voor jou dan ;)

DSCN0444.jpg
 

TurboBooster

Forumguru
Michel, volgens mij heb jij een goede keuze gemaakt m.b.t. de S2.
Al die kleine 'dingetjes' worden door de dealer vast wel opgelost, blijft over een hele mooie auto met een beer van een motor waar jij en je gezin nog jaren plezier aan gaan beleven.
Tja, dat tunen van de motor geeft net dat kleine beetje meer maar daar kom je pas achter op het moment dat je in Lochem bent geweest.
Ik ben in ieder geval blij dat ik met mijn Yeti TSI 4x4 wel bij JD ben geweest.


Alvast een goed uiteinde en de beste wensen voor 2013.
T.B.
 

Noord26

Forumguru
@ Barry: ophouden aub.. Die kan ik nu niet meer kwijt in onze garage. Qua rijplezier kan daar geen auto aan tippen.

@ TB: Vertel eens over jou ervaring met de tuning? En hoe bevalt de kleur jou?
 

Noord26

Forumguru
Inmiddels heb ik een setje nieuwe lampen besteld om er in te laten zetten. De originele Xenon-lampen zijn toch al weer een tijdje oud en hebben bijna een ton achter de kiezen. Bovendien vond ik de Xenon van schoonvader zijn Merc-E een prettigere lichtkleur geven. Wat blijkt: beide auto's krijgen standaard Osram D1S lampen mee toen ik de rubberen kapjes aan de achterzijde los haalde en erin scheen met een zaklamp. Dus nu dezelfde lampen besteld waarvan ik ze een prettigere kleur vind geven: Osram D1S 66144CBI is de volledige naam. Originele lampen in de SuperB zijn Osram D1S 66140.

Hiermee wil ik langs Antera gaan om ze erin te laten zetten (zou zelf het wellicht ook kunnen doen), maar dan kan hij ze gelijk calibreren en eventueel afstellen. Heb geen kaas gegeten van VAGCOM. Daarnaast is mij aangeraden om coming en leaving home via de mistlampen te laten verlopen ipv de Xenon tbv de lichtopbrengst van de Xenon. Erg vaak opstarten schijnen ze niet al te prettig te vinden qua levensduur van de lichtopbrengst.

Wellicht is hiermee gelijk de veel te lage stand van de Xenon lampen dan meteen opgelost. Mocht dat niet zo zijn ga ik langs de dealer.

xxx.jpg
 

Antera

Donateur
We gaan het regelen. Dat te laag moeten we maar even bekijken en dan het liefst als eht wat donkerder is hebben mijn auto eventueel als vergelijk en zoeken we even een mooi stukje op waar we ze kunnen regelen :-)
 

CGO

Lid
Mooie wagen hoor, alleen persoonlijk zou ik er iets grotere sloffen onder zetten maar voor de rest erg mooi!! in rotterdam gekocht??
 

Noord26

Forumguru
Rijnwoud heeft hem afgeleverd op deze 16 inch met wintersloffen. Er lagen 18 inch klaar in de kofferbak met zomerbanden..

Is 19 inch niet een beetje te op een fabia?
 

CGO

Lid
Rijnwoud heeft hem afgeleverd op deze 16 inch met wintersloffen. Er lagen 18 inch klaar in de kofferbak met zomerbanden..

Is 19 inch niet een beetje te op een fabia?

Ik neem dat je de Superb bedoeld??? hahahha...18 inch is een mooie maat welk type velg is het?
 

tjokie

Actief lid
Heb blijkbaar onder een steen gelegen de afgelopen week en had deze niet gezien, geweldige auto! Goede keuze mbt je velgen, Themisto's staan een Superb zeer goed. Heel veel plezier ermee.
 

Noord26

Forumguru
Thnx tjokie!

Vrouwtje heeft nog verzocht om eventueel wel lampen met een wat zeer lichte gele tint te nemen ipv helemaal wit licht. Dat rijdt volgens haar prettiger als het zicht wat minder is (regen/mist) door wat meer contrast. Daarom komen er wellicht dus Osram 66140SVS (silverstar) lampen in ipv de CBI's (cool blue intense).

Edit: heb de CBI om kunnen ruilen naar SVS voor dezelfde prijs. Zeer netjes van deze verkoper! Want de SVS zijn nog een tikje duurder! Schijnen na een tijdje 4600K te doen en 3500lumen. Oftewel: net wat witter en meer licht als een normaal Xenon lampje. Kan niet wachten om er mee langs Antera te crossen..

111.jpg
 

Noord26

Forumguru
Via ebay kopen is nog niet zo gemakkelijk als gedacht. De aanbieder van de Xenon lampjes bleek de SVS niet meer te kunnen leveren en daarop heb ik de bestelling geannuleerd. Nu staan er weer de Xenarc CBI's in bestelling bij een aanbieder met meer als 5000 positieve beoordelingen.. Alleen Paypal geeft aan dat het geld pas de 11e of 12e over gemaakt gaat worden naar de aanbieder. Begrijp ik meteen waar PayPal hun centen aan verdienen. Tijdelijk vast houden van geld..
 

Antera

Donateur
Helemaal toppie! Kan ik die mooie rode rakker ook eens een keertje van dichtbij bewonderen.

zal ik hem eerst even wassen. Morgen gaat ik voor wat spuitwerk naar de garage even wat plekjes bijwerken die skoda niet wilde vergoeden
 

Noord26

Forumguru
Ik weet nog niet wanneer ik langs kan komen. Heb wat kleine probleempjes gehad met de levering van de Xenon lampen. Oftewel, de levering laat nog op zich wachten. Je hoort van mij!

Met het regenachtige weer van deze week is je auto de volgende dag al weer helemaal ranzig. ;)
 

Noord26

Forumguru
En vandaag kreeg ik bericht dat mijn bank het over gemaakte geld 'gevonden' heeft bij de andere bank. Zo heb je geen betaalde/verzonden goederen (Xenon lampjes) onderweg en zo heb ik straks 3 setjes thuis liggen.. :smiley29:
 

Noord26

Forumguru
En ja hoor de lampjes zijn binnen: Osram SVS is het geworden.

Ben meteen even langs de dealer gereden voor de nog op te lossen puntjes en de auto gaat aanstaande dinsdag onder handen genomen worden. Incl wisselen van de nieuwe Xenons en afstellen daarvan. Dat wilden ze wel gratis als 'service' doen.

Dus ik kijk nog even aan of ik langs Breda cross of niet voor aanpassing van de coming-leaving home naar de mistlampen ipv de Xenon lampen door Antera..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan